ارزش افزوده 8 برابری مسکن مهر طی 18 ماه ، سود 100 میلیونی دلالان از فروش مسکن مهر

به گزارش مجله پیوند، مدیرعامل عمران پردیس با اشاره به ارزش افزوده حدود 8 برابری مسکن مهر این شهر طی 18 ماه اخیر، گفت: یک دلال 700 واحد مسکن مهر پردیس را در اختیار دارد.

ارزش افزوده 8 برابری مسکن مهر طی 18 ماه ، سود 100 میلیونی دلالان از فروش مسکن مهر

جهت دریافت خدمات خرید درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، مهدی راهنمایی اظهار کرد: در دوره جدید که کار را در پردیس شروع کردیم، یک موضوع جدی داشتیم که آن عدم انتخاب واحد 10 هزار نفر از ثبت نام نمایندگان طرح مسکن مهر بود که به تعهدات اقتصادی خود نیز عمل نموده بودند، یعنی بلاتکلیفی این تعداد متقاضی.

وی ادامه داد: در آن موقع قیمت مسکن مهر حدود 80 تا 90 میلیون تومان بود که الان چندین برابر شده است. اگر برای این 10 هزار نفر انتخاب واحد را فراهم نمی کردیم، الان با بحران عظیمی در پردیس روبه رو بودیم.

وی در مورد چرایی بروز این اتفاق، توضیح داد: یکی از دلایل عدم انتخاب واحد متقاضیان وجود معارض برای زمین ها بود. علاوه بر این که مقدار هم مازاد بر ظرفیت نیز متأسفانه در دوره های مختلف ثبت نام شده بود. برای حل این مشکل در مرحله اول مقداری وام مسکن مهر از سایر شهرهای جدید به پردیس منتقل کردیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با یادآوری این که همزمان مشکل معارضان زمین را نیز حل کردیم، گفت: همچنین زمین های جدیدی برای ساخت مساکن مهر مورد احتیاج تخصیص داده شد. در واقع الان در پردیس تمام افرادی که برای مسکن مهر ثبت نام نموده بودند که بالای 15 میلیون تومان واریزی داشتند، انتخاب واحد آنها انجام شد.

راهنمایی اعلام کرد: در اوایل دوره جدید حضورم عملیات ساخت و ساز و تکمیل پروژه های مسکن مهر یا متوقف شده بود یا این که به کُندی پیش می رفت. برای حل این مشکل نیز بیشتر سازنده هایی که به کار تعهد نداشتند و عملاً سال ها بود که پروژه ها را رها نموده بودند، قرارداد آنها یا فسخ شد یا به سازنده ای دیگر اقاله کردیم.

وی با بیان این که بیش از 18 هزار قرارداد واحد مسکن مهر را فسخ یا اقاله کردیم، افزود: در قانون بودجه با پیگیری های صورت گرفته مصوباتی را دریافت کردیم که به ما اجازه می داد از محل منابع داخلی شرکت عمران پردیس و تسهیلات بانکی، تأمین منابع مورداحتیاج را انجام دهیم.

وی تأکید کرد: در واقع ابزار کار را به روز کردیم، پیمانکاران جدید را جایگزین پیمانکاران کم کار کردیم. این اقدامات باعث شد تا بتوانیم از منابع اقتصادی داخلی برای مسکن مهر هزینه کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان این که سال گذشته توانستیم بیش از 1800 میلیارد تومان از آوره متقاضیان، منابع داخلی شرکت و تسهیلات بانکی کار کنیم، اظهار کرد: مصوبات مورداحتیاج برای پیشبرد کارها را از شورای مسکن، مجلس یا دولت اخذ نموده ایم. از سوی دیگر قراردادهای 5 برگی را به مردم واگذار کردیم. در گذشته تعدادی از انتخاب واحد به صورت برگی بود که به راحتی جعل می شد. برای حل این مشکل نیز قراردادهای 5 برگی ضد جعل تهیه و همه سازندگان و پیمانکاران را مکلف کردیم قراردادهای مذکور را امضا نمایند.

راهنمایی با یادآوری این که یکی از مسائل ما عدم مراجعه سازنده ها برای امضای قراردادهای 5 برگی بود، گفت: در این صورت سازنده دیگر متعهد به تحویل واحد مسکن مهر به مردم نبود. خوشبختانه همه پیمانکاران تکلیف کردیم و همه قراردادهای 5 برگی را امضا کردند.

  • امضای تمام قراردادهای 5 برگی مسکن مهر تا یک ماه آینده

وی با بیان این که مقداری کمی از قراردادهای پروژه های جدید باقی مانده (حدود 7000 واحد) که تا یک ماه آینده امضا می گردد، افزود: همچنین 2 کار عظیم نیز در پردیس انجام دادیم؛ به دلیل توپوگرافی خاص پردیس، از محل منابع داخلی شرکت عمران دو قرارداد مشارکتی عظیم به ارزش حدود 2000 میلیارد تومان امضا کردیم. یکی از این قراردادها به ارزش 1000 میلیارد تومان قرارگاه خاتم النبیا و قرارداد بعدی هم با مجموعه وزارت دفاع امضا شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس تمام بسته های آماده سازی پروژه های فاز 5، 8 و 9 را به وزارت دفاع واگذار نموده ایم. همچنین تقاطع غیرهمسطح و آماده سازی بخشی از اراضی پردیس را به قرارگاه خاتم واگذار نموده ایم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اعلام این که قرارگاه خاتم در مسکن مهر پردیس نیست، اظهار کرد: وزارت دفاع در مسکن مهر است.

راهنمایی با بیان این که از محل منابع پردیس 2000 میلیارد تومان تهاتر زمین انجام می دهیم، گفت: در فاز 8 سال 200 معبر را از این محل آسفالت کردیم و سال جاری نیز آسفالت 100 معبر دیگر نیز شروع شده است. به عبارت دیگر سال جاری تمام معابر فاز 8 پردیس آسفالت خواهد شد.

وی با اشاره به این که معابر تمام پروژه هایی که اسکلت آنها در فاز 8 به اتمام رسیده، آسفالت خواهد شد، افزود: هفته گذشته آسفالت محوطه های 5 پروژه از جمله ساتراپ، احجام، جهاندیده و... را انجام دادیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از واحدهای مسکن مهر پردیس باقی مانده و چه زمانی به اتمام می رسد، اعلام کرد: از مجموع 82 هزار مسکن مهر پردیس تا به امروز حدود 45 هزار واحد افتتاح شده است. از این تعداد تکمیل و افتتاح 20 هزار واحد در دوره وزیر راه و شهرسازی صورت گرفته است. از سوی دیگر برای افتتاح 15 هزار واحد مسکن مهر تا آخر تیر سال جاری برنامه ریزی شده است که به این ترتیب کل افتتاح های مسکن مهر پردیس تا یکماه آینده به 60 هزار واحد خواهد رسید.

وی ادامه داد: 10 هزار واحد را نیز شهریور سال جاری افتتاح می کنیم، 12 هزار واحد به جامانده را نیز از شهریور سال جاری تا سرانجام سال در برنامه افتتاح قرار داده ایم. به این ترتیب پرونده مسکن مهر پردیس سرانجام سال 99 بسته می گردد.

  • واریز اولین قسط وام 1000 میلیاردی

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به استفاده از ظرفیت های قانونی برای دریافت 1000 میلیارد تومان وام از بانک مسکن، گفت: 200 میلیارد تومان از این وام 2 روز پیش به حساب شرکت عمران پردیس واریز شد. این وام از روزهای آینده کاملاً آثار خود را افزایش فعالیت ها در بخش های مختلف مسکن مهر پردیس نشان خواهد داد. اینها در کنار منابعی است که از محل فروش نقدی زمین های پردیس برای اتمام مسکن مهر هزینه خواهد شد.

راهنمایی با بیان این که از چند محل در حال تزریق منابع اقتصادی به پروژه های مسکن مهر پردیس هستیم، تأکید کرد: اطمینان دارم با وام 1000 میلیارد تومانی در کنار سایر منابع اقتصادی که تأمین می گردد، مسکن مهر پردیس را به اتمام برسانیم.

وی در ادامه به زیرساخت ها و پروژه های روبنایی پردیس به عنوان یکی از مباحث مهم اشاره نمود و در این باره گفت: از روزی که مجدداً به پردیس آمدم، تمام مخازن آب در فازهای مختلف را یا تکمیل کردیم یا در حال تکمیل آنها هستیم. مخازن به جامانده هم اکنون بالای 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که برای افتتاح پروژه ها به آنها احتیاج است.

  • معین تکلیف پروژه های فاضلاب پردیس

وی یادآور شد: همچنین تکمیل خطوط فاضلاب شهر پردیس در فازهای مختلف هم به تصفیه خانه موجود پردیس و هم به تصفیه خانه شماره 2 پردیس نیز یکی از اولویت های کاری بوده است. دو تأسیسات پمپاژ فاضلاب در پردیس داریم که فاضلاب فازهای 8 و 11 را به تصفیه خانه موجود و شماره 2 پردیس منتقل می نماید. یکی از این تأسیسات در مراحل نهایی (فاز 8) قرار گرفته است و ساخت تأسیسات دوم (فاز 11) نیز به تازگی شروع شده است.

وی گفت: بنابراین بحث تأمین آب و پساب و فاضلاب شهر پردیس خیلی موضوع مهمی بود که اگر آنها را معین تکلیف نمی کردیم بسیاری از پروژه های افتتاح شده مسکن مهر به مشکل می خورد.

وی تأکید کرد: ساخت و تکمیل پروژه های روبنایی از جمله مساجد، مراکز تجاری، مدارس، مراکز درمانی و... نیز از دیگر اولویت های شرکت عمران پردیس است. تمام کوشش ما این است که در کنار سکونت مردم، بحث روبناها را فراهم کنیم که سال جاری در این راستا حدود 1800 میلیارد تومان پروژه های روبنایی در پردیس تعریف نموده ایم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به ارزش افزوده مناسب واحدهای مسکن مهر طی 18 ماه اخیر، افزود: به مردم توصیه می کنم با توجه به یارانه های دولتی برای مسکن مهر که بعضاً در بعضی پروژه ها حدود 200 میلیون تومان است، واحدهای خود را نفروشند. ما می خواهیم این یارانه به گروه های هدف مسکن مهر برسد، نه این که دلالان از این یارانه استفاده نمایند.

راهنمایی تأکید کرد: مردم نباید واحدهای خود را با قیمت های پایین به فروش برسانند.

وی همچنین با اشاره به این که یکی از دلالان پردیس حدود 700 واحد مسکن مهر دارد، گفت: بعضاً مشاهده شده که دلالان مساکن مهر را با قیمت پایین خریداری نموده و بلافاصله با فروش آن تا 100 میلیون کاسب می شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 478

به "ارزش افزوده 8 برابری مسکن مهر طی 18 ماه ، سود 100 میلیونی دلالان از فروش مسکن مهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش افزوده 8 برابری مسکن مهر طی 18 ماه ، سود 100 میلیونی دلالان از فروش مسکن مهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید