ارسال مستندات شش اثر میراث صنعتی آذربایجان غربی به همایش ثبت ملی میراث فرهنگی صنعتی کشور

به گزارش مجله پیوند، معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: مستندات شش اثر میراث صنعتی استان آذربایجان غربی به دبیرخانه همایش ثبت ملی میراث فرهنگی صنعتی کشور ارسال شد.

ارسال مستندات شش اثر میراث صنعتی آذربایجان غربی به همایش ثبت ملی میراث فرهنگی صنعتی کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی، حسن سپهرفر گفت: شش پرونده مربوط به میراث صنعتی استان به دبیرخانه همایش ثبت ملی میراث صنعتی کشور که قرار است در آذرماه برگزار شود، ارسال شده است.

او ادامه داد: این پرونده ها مربوط به تاسیسات صنعتی شهرهای مختلف استان هستند که در بازه تاریخی خاص خود در رشد و توسعه تجاری، اقتصادی مناطق پیرامونی تاثیر داشته اند و لذا حفظ و نگهداری کالبد تاریخی آنها از منظر تاریخ شناسی و انسان شناسی اقتصادی دارای ارزش و اهمیت است.

او شرح داد: پل فلزی قطور از استان آذربایجان غربی در سال 1394 در فهرست میراث صنعتی ایران به ثبت رسیده است. امسال همایش میراث صنعتی کشور از مورخ 15 تا 18 آذرماه در استان خوزستان برگزار می شود.

میراث صنعتی به تاسیساتی از قبیل کارخانجات، پل ها، سدها و غیره اطلاق می شود که عموماً محصول دوران صنعتی شدن و به نوعی اولین سازه های صنعتی هستند که در شهرها ساخته شده و در رشد و توسعه شهر تاثیر داشته اند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 47

به "ارسال مستندات شش اثر میراث صنعتی آذربایجان غربی به همایش ثبت ملی میراث فرهنگی صنعتی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال مستندات شش اثر میراث صنعتی آذربایجان غربی به همایش ثبت ملی میراث فرهنگی صنعتی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید