از شکم گردی تا کوهنوردی در برترین نقطه تهران

به گزارش مجله پیوند، دربند تهران یکی از زیباترین منطقه های گردشگری شهر تهران است که دارای طبیعت زیبا، آب وهوای مطبوع و رستوران های متنوع است. طبیعت گردی، کوه نوردی، صخره نوردی و شکم گردی همه از تفریحاتی هستند که می توانید در دربند تهران تجربه کنید.

از شکم گردی تا کوهنوردی در برترین نقطه تهران

دربند یکی از محله های قدیمی تهران است و جزو تفرجگاه های آخر هفته تهرانی ها به شمار می رود. این محله، آب وهوای دلپذیری دارد و یکی از پاتوق های محبوب برای مرکز نشین هاست. اگر دلتان هوای کوه پیمایی در آب وهوای مناسب را نموده یا دوست دارید لحظاتی را در طبیعت سپری کنید، حتما سری به دربند خوش آب و هوای تهران بزنید. با خبرنگاران همراه باشید.

دربند خوش آب و هوای تهران کجاست؟

دربند تهران با قدمتی 200 ساله، یکی از زیباترین گزینه های سرگرمیات در تهران به شمار می رود. برای رسیدن به دربند، از هر کجای تهران که باشید، کافی است خط یک مترو یعنی کهریزک - تجریش را سوار شده و در آخرین ایستگاه آن یعنی تجریش پیاده شوید. از آنجا می توانید با ون های مخصوص یا بیست دقیقه پیاده روی به دربند برسید.

تماشای های دربند تهران

محله دربند تهران کوچه باغ هایی تماشایی دارد که قدم زدن در آن ها حس وحالی عجیب را برایتان به ارمغان می آورد. دربند که از قدیم ییلاقی برای پادشاهان و شاهزادگان بوده است، امروزه به یکی از برترین و محبوب ترین محله های تهران تبدیل شده است.

آبشار دوقلو دربند

آبشار دوقلو دربند، یکی از معروف ترین جاذبه های دربند برای کوهنوردان است. این آبشار یکی از آبشارهای فصلی کشورمان است که بعد از آب شدن برف های پاییز و زمستان به وجود می آید. فصل بهار و تابستان، برترین فصل برای بازدید از آبشار دوقلو دربند است.

دره اوسون

دره اوسون از جاذبه های تماشای دربند است که نام آن برای طبیعت گردان و کوهنوردهای تهرانی آشناست. برای رسیدن به دره اوسون، باید حداقل یک ساعتی را پیاده روی کنید. البته می توانید از تله سیژ دربند نیز برای رسیدن به این دره بهره ببرید.

امامزاده ابراهیم

امامزاده ابراهیم، زیارتگاهی کوچک و زیبا در دل روستای پس قلعه است که بر بلندای کوه واقع شده است و حال وهوایی باصفا دارد. بهتر است بدانید که بنای این امامزاده یادگاری از دوران قاجار است.

آبشار سوتک

آبشار سوتک از دیگر جاذبه های زیبا و تماشایی دربند است که در نزدیکی روستای پس قلعه قرار گرفته است.

پارک گلاب دره

بوستان گلاب دره تهران در دامنه کوه های دربند واقع شده است و از دیگر جاهای تماشای دربند است. این پارک مساحتی در حدود 22 هکتار دارد و یکی از هیجان انگیزترین سورتمه های تهران یعنی سورتمه دربند را در خود جای داده است.

آدرس پارک گلاب دره: تهران، خیابان دربند، خیابان شکیبایی، پارک گلاب دره

شکم گردی دربند تهران

شکم گردی بخش مجذوب کننده جاذبه های دربند است! وجود رستوران های بسیار و خوراکی های متنوع و البته آلوچه و لواشک هایی که باعث می شوند آب دهانتان را قورت بدهید همه از مزه های دوست داشتنی دربند هستند. دربند دنیایی از مزه و شکم گردی است.

غذاهای خیابانی دربند

غذاهای خیابانی، سبکی دیگر از شکم گردی در دربند تهران هستند. همان طور که در حال قدم زدن میان رستوران های دربند هستید و صدای رودخانه به گوشتان می رسد، بوی غذاهای خیابانی که به مشام می رسد هم شما را گرسنه تر خواهد نمود. آش و جگر و جوجه خوردن کنار خیابان چه لذتی دارد.

شب های دربند

شب های دربند بی شک یکی از تماشای ترین شب های تهران است! شب گردی در خیابان های دربند همراه با صدای آرام بخش آب و چراغ های رنگارنگ رستوران ها صفایی دیگر دارد. اگر به تهرانگردی علاقه دارید، پارک ملت تهران، یک دنیا خاطره برای همه را بخوانید.

سرگرمیات دربند تهران

  • کوهنوردی
  • پیاده روی
  • تله سیژ دربند
  • سورتمه دربند تهران
  • ماشین برقی
  • سافاری وحشت
  • سینمای چهار بعدی

سخن آخر این است که تماشای های تهران را دست کم نگیرید! چرا که این شهر جاذبه ها و سرگرمیات زیادی را در خود جای داده است که یکی از دیگری زیباتر و مجذوب کننده ترند. دربند تهران هم یکی از مشهورترین تفرجگاه های این شهر است که همه چیز از کارناوال خوردنی گرفته تا سرگرمی و هیجان را برای گردشگران مهیا ساخته است.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری دیوار بزرگ گرگان، دومین دیوار طولانی دنیا را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1565

به "از شکم گردی تا کوهنوردی در برترین نقطه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شکم گردی تا کوهنوردی در برترین نقطه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید