تور آلمان: آنچه باید پیش از سفر به فرانکفورت بدانید

به گزارش مجله پیوند، شاید سفر به فرانکفورت یکی از آن نام های آشنای مقاصد جهانگردی نباشد، اما در صورتی که با جاذبه های فرانکفورت آشنا شوید؛ احتمالا تعجب می کنید که چرا هنوز به آنجا سفر نکرده اید! هر ساله به طور میانگین، شهرهایی همانند برلین، مونیخ و کلن جهانگرد های بسیار بیشتری نسبت به فرانکفورت به سوی خود جذب می نمایند. علت این غفلت شاید این باشد که در درجه اول، فرانکفورت یک مرکز تجاری بسیار مهم برای اروپاست.

تور آلمان: آنچه باید پیش از سفر به فرانکفورت بدانید

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

افراد زیادی برای سفرهای بیزینسی و تجاری به فرانکفورت سفر می نمایند؛ چرا که این شهر مرکز بانکداری اروپا به شمار میرود. فرانکفورت شهری است که مردمان زیادی را از سراسر دنیا به خاطر پویایی و تحرک اقتصادیش، به سوی خود جذب می نماید.

اما در کنار مرکزیت اقتصادی اروپا، این شهر پر از جاذبه های گردشگری است و توانسته گردشگر های خارجی را دلبسته خود کند. فرانکفورت پیروز شده تبدیل به مقصد همیشگی افرادی شود که برای اولین بار به این شهر سفر می نمایند.

در این مقاله کوشش می کنیم راهنمای جامعی از سفر به فرانکفورت را در اختیار شما قرار دهیم. از هزینه سفر به فرانکفورت گرفته تا چگونگی گرفتن ویزای آلمان، برترین زمان برای سفر به فرانکفورت و… را همگی در این مقاله از مجله خبرنگاران شرح خواهیم داد.

فرانکفورت کجاست؟

آلمان در اروپای مرکزی-غربی واقع شده است. این کشور 16 استان فدرال دارد. فرانکفورت بزرگ ترین شهر استان هسه است و بعلاوه پنجمین شهر بزرگ آلمان به شمار میرود. شهر زیبای فرانکفورت در دو سمت یک رودخانه بزرگ واقع شده است. این شهر در جنوب شرقی رشته کوه های تونوس قرار گرفته است. جالب است بدانید که بزرگ ترین جنگل استان هسه، در جنوب فرانکفورت واقع شده است.

از تاریخ شهر پر قدمت فرانکفورت چه می دانیم؟

فرانکفورت شهر بسیار جذابی است و جاذبه های دیدنی مختلفی دارد. اما قبل آن بد نیست کمی با فرانکفورت آشنا شوید.

تاریخچه، زبان و پول رایج فرانکفورت

شهر زیبای فرانکفورت یک تاریخ بسیار طولانی دارد که قدمت آن به دوران اولیه امپراطوری رم بر می شود. هرچند در طول جنگ دنیای دوم، مرکز اقتصادی کشور آلمان به طور کامل نابود شد؛ اما فرانکفورت بعد ها به مرکز اقتصادی بزرگ اروپا تبدیل شد.

بر خلاف درسدن و بسیاری دیگر از شهرهای آلمان، فرانکفورت کنار معماری زیبای تاریخی خود، قسمت بسیار مدرن و خیره نماینده ای را به وجود آورده و آن را مینهتن (Mainhattan نامیده است. مینهتن نام رودخانه اصلی شهر است که در کل شهر جریان دارد و مجتمع های مرتفع اطراف این رود، یادآور منهتن آمریکا هستند.

فرانکفورت با آسمان خراش های مدرن خود، در سطح دنیای بسیار چشمگیر و زبانزد است. این شهر یکی از مقاصد بین المللی تحصیلی نیز به شمار می آید. قشر جوان و دانشجوی فرانکفورت، بسیار به پویایی شهر قوت بخشیده اند.

زبان رایج فرانکفورت آلمانی است اما زبان انگلیسی نیز کاربرد فراوان دارد. پول رایج فرانکفورت نیز یورو است. این شهر بسیار مدرن در میان شهرهای آلمان، بسیار منحصر به فرد ظاهر شده است.

برترین زمان برای سفر به فرانکفورت

باید بگویم که زمستان های فرانکفورت همانند بقیه شهر های آلمان، می تواند بسیار سرد و خشن باشد! برخی از روزها دما تا 1 درجه سانتیگراد کاهش پیدا می نماید؛ اما برای طرفداران چشم انداز ها سفید و درخشان، باید بگوییم نوامبر و دسامبر بسیار جادویی است. در این ماه ها، بازار های کریسمسی بر پا می شود و برف همه جا را می پوشاند.

فصل تابستان، اوج ورود گردشگر ها به شهر زیبای فرانکفورت است. آب وهوای فرانکفورت در ماه های ژوئیه و آگوست بسیار متبوع است. میانگین دما، بالای 20 درجه سانتیگراد است و روزهای آفتابی و روشن در انتظارتان خواهد بود، اما شما شانه به شانه گردشگر های دیگر خواهید بود! این فصل بسیار شلوغ است و البته همواره با جشن ها و رویدادهای متعدد می تواند شما را به هیجان آورد.

هر دو فصل بهار (آوریل تا مه) و پاییز (اکتبر تا نوامبر) هوایی خنک تر دارند. به شما پیشنهاد می دهیم در این فصول به فرانکفورت سفر کنید. چراکه در این بازه زمانی هم شهر آرام تر است و هم جمعیت گردشگری کم تر می شود. بنابراین شما می توانید مبلغ بسیار کم تری برای خرید و اقامت هزینه کنید.

ویزای آلمان را چطور بگیریم؟

آلمان یکی از کشور های شنگن محسوب می شود و به همین دلیل 62 کشور اروپایی امکان سفر به آلمان را بدون دریافت ویزای گردشگری دارند.

اما شهفرایندان ایرانی برای سفر به آلمان، احتیاج به ویزای گردشگری دارند. شما برای دریافت ویزا، باید چندین مرحله را طی کنید. داشتن پاسپورت، ثبت نام آنلاین، داشتن بلیط رفت وبرگشت آلمان و اثبات تمکن اقتصادی در مدت زمان اقامت، از جمله مدارک ضروری است. اطلاع داشته باشید که ویزای گردشگری، به طور معمول پس از 90 روز منقضی می شود.

نکاتی که درباره فرودگاه فرانکفورت باید بدانید!

فرودگاه فرانکفورت تنها یک فرودگاه نیست! این فرودگاه بخش های کاملا متفاوتی دارد و برای جلوگیری از سردرگمی و گم شدن، ضروری است که تا حدودی با آن شنا شوید.

فرودگاه بزرگ فرانکفورت در جنوب غربی شهر واقع شده است. این مجموعه بزرگ شامل مراکز خرید، بزرگ ترین ساختمان اداری آلمان و دو هتل هیلتون است. البته شما می توانید به وسیله قسمت پیاده رو، به راحتی به ترمینال اول و سایر قسمت ها هم دسترسی داشته باشید.

فرودگاه فرانکفورت دو ترمینال اصلی و یک ترمینال لوکس اما کوچک تر (به طور انحصاری به وسیله لوفت هانزا استفاده می شود) دارد. ترمینال یک این فرودگاه از سایر بخش های آن قدیمی تر و بزرگ تر است. ترمینال دو، ترمینال مدرن تری است و ترمینال سوم در حال ساخت است که پیش بینی می شود در سال 2023 افتتاح شود.

اگر به رفت وآمد بین ترمینال ها احتیاج داشته باشید؛ باید از سرویس شاتل قطار های فرودگاه، برای تردد بین ترمینال ها بهره ببرید.

هنگام ورود به فرانکفورت، می توانید به وسیله ترمینال یک به قطارهای شهری برسید. بعلاوه تاکسی بیرون همه ترمینال ها موجود است. از فرودگاه تا مرکز شهر 20 تا 30 دقیقه با تاکسی زمان می برد.

هزینه سفر به فرانکفورت

اگر شما از آن گردشگر هایی هستید که کاملا اقتصادی سفر می کنید، هزینه روزانه شما در فرانکفورت چندان زیاد نیست. تختی در یک هاستل، رفت وآمد در شهر با اتوبوس و قطار، خوردن غذای ارزان قیمت یا گاهی پخت غذا و بازدید روزانه از یک مکان دیدنی می تواند سفری ارزان برایتان فراهم کند.

اما هزینه میانه برای اقامت در یک هتل دو ستاره، خوردن همه وعده های غذای در غذاخوری ها، شرکت در تورهای گردشگری و دیدن جاذبه های متعدد در یک روز، هزینه ای تقریبا سه برابر خواهد داشت. بعلاوه اگر قصد رفتن به یک سفر لوکس و اقامت در یک هتل 4 ستاره را دارید، مبلغی روزانه مورداحتیاجتان بسیار بالا خواهد بود.

به شما پیشنهاد می دهم سفری به صرفه را برای خود برنامه ریزی کنید. این شهر غذافروشی های ارزان و خوابگاه ها و هاستل های اقتصادی فراوانی در خود دارد. سرویس حمل ونقل عمومی در تمام شهر مهیاست و شما می توانید با اتوبوس های گردشگری به بسیاری از جاذبه های گردشگری فرانکفورت سر بزنید و لذت ببرید.

چند پیشنهاد طلایی برای پیشگیری از هزینه های اضافی!

در درجه اول باید بگوییم فرانکفورت یکی از مقاصد گردشگری کم هزینه در اروپاست. با وجود ایت با دانستن چند ترفند کوچک، باز هم می توانید هزینه های خود را کاهش دهید.

بلیط Museumsufer را بخرید

افرادی که طرفدار بازدید از موزه هستند؛ با خرید این کارت، می توانند هزینه خرید بلیط موزه را بسیار کم نمایند. تنها با یک بار هزینه، این کارت بازدید از 34 موزه در داخل و اطراف فرانکفورت را تضمین می نماید. این کارت بازدید از نمایشگاه های بسیار خاص را نیز شامل می شود.

خرید کارت فرانکفورت

کارت فرانکفورت گزینه دیگری است که به شما امکان سفر رایگان با تمام وسایل نقلیه عمومی را خواهد داد! بعلاوه تا 50 درصد تخفیف برای تورها، موزه ها و سایر جاذبه ها گردشگری فرانکفورت را به شما پیشنهاد می دهد.

به یک تور پیاده روی رایگان بروید!

تورهای پیاده فرانکفورت، یک راه عالی برای دیدن شهر و بعلاوه آگاه شدن از تاریخ شهر است. جالب است بدانید این تورها تنها مکان های دیدنی اصلی شهر را به شما نشان نمی دهند؛ بلکه جزییات مربوط به رشد، توسعه و تغییر خود شهر را نیز به تفصیل برایتان به تصویر خواهند کشید. با این تورها می توانید درک جامعی از تاریخ و فرهنگ شهر را به دست آورید.

Couchsurf یا اقامت در خانه مردمان محلی

اگر طرفدار عجین شدن با مردمان محلی فرانکفورتی هستید، کُچ سرفینگ برترین راه است. شما می توانید در اتاق های اضافی خانه مردمان محلی اقامت کنید. به این ترتیب هم با آن ها آشنا شوید و هم هزینه اقامتتان را کم می کنید. بعلاوه این شانس را دارید که با میزبانتان همراه شوید و از نقاط محلی و کم تر دیده شده شهر بازدید کنید.

رفت و آمد در شهر زیبای فرانکفورت

اگر می خواهید راستاهای تردد در فرانکفورت را بشناسید، آشنایی با وسایل نقلیه عمومی اولین کار است.

قطار

فرانکفورت همانند سایر شهرهای آلمان، دارای دو سیستم ریلی به نام های متروی زیرزمینی (U-Bahn) و سیستم ریلی روی زمین (S-Bahn) است که تمام شهر را پوشش می دهد.

بلیط تک نفره، رفت وآمد شما را تا یک ساعت پوشش می دهد. جالب است بدانید که برای سفرهای کوتاه (کم تر از دو کیلومتر)، شما می توانید بلیط متفاوتی تهیه کنید که هزینه بسیار ارزان تری دارد.

شما هم می توانید در ایستگاه، بلیط خود را تهیه کنید و هم می توانید از یک اپلیکیشن (RMV-App)، بلیطتان را بخرید. یادتان باشد بعد از سوار شدن، بلیط خود را دور نیاندازید! گاهی به صورت اتفاقی بلیط های شما در قطار چک می شود.

تراموا یا واگن برقی (Tram)

قیمت بلیط تراموا مشابه قیمت بلیط قطار و اتوبوس است. شما معمولا باید بلیط تراموا را از کیوسک های شهری که مخصوص بلیط تراموا هستند، تهیه کنید.

اتوبوس

خوشبختانه شما می توانید با اتوبوس های شهری به هر مکانی که می خواهید بروید. به خصوص جاهایی که قطار یا تراموا نمی فرایند. قیمت بلیط اتوبوس، مشابه قطار و تراموا است. شما می توانید بلیط اتوبوس خود را با بلیط قطار جا به جا کنید. بلیط اتوبوس کنار ایستگاه اتوبوس تهیه می شود.

دوچرخه

اجاره دوچرخه در فرانکفورت بسیار مرسوم است. شما می توانید از شرکت های اجاره دوچرخه این شهر همانند (Call a Bike) یا (Nextbike) در سطح شهر دوچرخه اجاره کنید. اگر طرفدار ماجراجویی در کوچه پس کوچه های شهری تازه هستید، این گزینه برترین انتخاب خواهد بود.

تاکسی

کرایه اولیه تاکسی در فرانکفورت با هزینه آن برای 15 کیلومتر اضافی فرق دارد. هرچه کیلومتر بیشتری طی شود، طبیعتا هزینه تاکسی گران تر خواهد شد. بنابراین یک سفر 10 کیلومتری هزینه قابل توجهی برایتان خواهد داشت. اگر به طور مداوم ار تاکسی بهره ببرید؛ هزینه شما بسیار زیاد می شود. به شما پیشنهاد می دهیم جز در مواقع ضروری از تاکسی استفاده نکنید!

اوبر (Ridesharing - Uber)

سرویس های اوبر همانند بسیاری از نقاط اروپا، در فرانکفورت نیز موجود است. با استفاده از یک کد (jlx6v)، می توانید در اولین سفر خود تخفیف هم بگیرید.

اتوبوس های گردشگری (Hop-on-hop-off bus)

اتوبوس های گردشگری شما را خیلی سریع و آسان به جاذبه های گردشگری فرانکفورت می برند. اگر زمان کمی در فرانکفورت اقامت می کنید؛ اتوبوس های گردشگری برترین انتخاب هستند تا جاذبه های دیدنی فرانکفورت را در کم ترین اتلاف وقتی به شما نشان دهند. یادتان باشد که تهیه بلیط به صورت اینترنتی نسبت به خرید حضوری، ارزان تر است.

برترین محله های فرانکفورت برای اقامت کجاست؟

شهر زیبای فرانکفورت، 46 محله مجزا دارد که هر کدام خوبی ها و بدی هایی دارد. برخی از محله ها به گذشته تاریخی شهر گره خورده اند و برخی دیگر از سبک و طراحی های پیشرو و مدرن استقبال نموده اند.

محله اینِنشتت (Innenstadt) که در مرکز شهر واقع شده است؛ ترکیبی از هتل های کاملا مدرن و هتل هایی با بناهای تاریخی بازسازی شده را در خود جا داده است. بعلاوه برای رفت وآمد آسان داخل و خارج از شهر، محله بانهوفسوِرتل (Bahnhofsviertel) انتخاب بسیار خوبی است. این محله به ایستگاه های قطار دسترسی بسیار خوبی دارد و هتل های متعددی در این محله قرار دارند. شما می توانید هتلی با قیمت منطقی در این محله پیدا کنید.

یکی دیگر از محله های خوب فرانکفورت برای پیدا کردن محل اقامت، اشتایگنبرگر فرانکفورت هوف (Steigenberger Frankfurter Hof) است.

- برترین هتل های فرانکفورت

شما می توانید هتل های بسیار لوکسی در شهر فرانکفورت پیدا کنید. هتل لوکس یومیها(Jumeirah Frankfurt) و هتل زوفیتل (Sofitel Frankfurt Opera)، دو مورد از برترین هتل های فرانکفورت هستند.

- هاستل ها و هتل های ارزان قیمت در فرانکفورت

اگر بودجه سفر کمی دارید، باید بدانید به طور کلی قیمت هاستل ها در فرانکفورت برایتان ارزان تر است. این هاستل ها اتاق های چهار تا شش تخته دارند. البته در این هاستل ها اتاق های هشت تخته نیز وجود دارد که نسبت به اتاق های شش تخته ارزان تر خواهند بود. اتاق های شخصی دو نفره نیز در این هاستل ها وجود دارد.

گزینه دوم، رزرو اتاق در هتل های ارزان و به صرفه است. هتل های ارزان نسبت به هاستل ها قیمت بالاتری دارند.

خوردن غذاهای فراموش نشدنی

فرانکفورت جایی برای تجربه طعم های فرق دارد. اگر اهل شکم گردی هستید، رستوران های فرانکفورت را از دست ندهید.

برترین رستوران های فرانکفورت

فرقی نمی نماید طرفدار غذاهای محلی آلمانی باشید یا غذاهای بین المللی! فرانکفورت هر دو سلیقه را پوشش داده است. حواستان باشد که همواره از قبل، جایی برای خود در رستوران های فرانکفورت رزرو کنید. بیشتر رستوران های فرانکفورتی منوی انگلیسی هم دارند، اما اگر چنین امکانی فراهم نشده باشد؛ پرسنل رستوران ها شما را کاملا محبت آمیز هدایت خواهند کرد.

مکان های غذاخوری در فرانکفورت طیف گسترده ای از غذاهای بین المللی، همانند غذاهای ژاپنی را سرو می نمایند. اما باید بگوییم که غذاهای سنتی فرانکفورت را حتما باید امتحان کرد. در فرانکفورت چندین رستوران معروف وجود دارند که قدمتشان بیش از 100 سال است! خوردن سوسیس های محلی و سس های مخصوص فرانکفورتی را در این رستوران های اصیل از دست ندهید.

ویوای (Vevay) یکی از معروف ترین رستوران های فرانکفورت است که غذاهای آلمانی لذیذی سرو می نماید. سوسیس های ویوای بسیار معروف است اما این به این معنا نیست که غذاهایی برای گیاه خواران پیشنهاد نمی دهد. شما می توانید از سبزیجات گریل شده ویوای حسابی لذت ببرید. ویوای در مرکز شهر واقع شده است. یادتان باشد که این رستوران تنها پول نقد قبول می نماید.

فریتاگسکچه (Freitagsküche)، دراکواسرورک (Druckwasserwerk) و دونر بوت (Dönerboot) از دیگر رستوران های معروف فرانکفورت هستند.

برترین بازار های فرانکفورت

در منطقه زیل استراس (Zeil Strasse)، شما مجتمع های تجاری بی شماری خواهید دید که برند های معروف دنیای در آن ها موجود است. فروشگاه برندهایی همانند زارا، منگو، اچ اند ام و… را در این محله سنگفرش شده پیدا خواهید کرد.

اما در صورتی که دنبال برند های خاص تر هستید؛ به شما محله گوتشتراس (Goethestrasse) را پیشنهاد می دهیم. در این محله فروشگاه برند های شنل، گوچی و سالواتوره فراگومه واقع شده اند.

بعلاوه برای طرفداران جدی خرید و بازارگردی، باید بگوییم منطقه بین خیابان کورت شوماخر (Kurt-Schumacher) و پارک تونز آنلانه (Taunusanlange Park) بهشت دوست داران خرید است. شما در این منطقه ها می توانید از بوتیک های خاص تر و مستقل تر اروپایی دیدن کنید. رفتن به دو فروشگاه معروف فرانکفورت به نام های فریدا و هایاشی را نیز از قلم نیاندازید!

5 سوغات پر طرفدار فرانکفورت

خوشبختانه فرانکفورت معدن سوغاتی های متنوع است. می توانید با خیال راحت و باب سلیقه دوستان تان، برایشان سوغاتی بخرید.

کلاه به سبک هامبورگی

خوبی این کلاه کلاسیک معروف این است که هیچوقت از مد نمی افتد. این کلاه از جنس پشم یا خز درست می شود و با نواری تزیین می شود.

صابون های طراحی شده

چه کسی پیدا می شود که با گرفتن یک صابون زیبا خرسند نشود؟ صابون های دست ساز فرانکفورتی با مواد اولیه طبیعی ساخته شده اند و بسیار محبوب هستند. شما می توانید صابون های کوچک را با رنگ های متنوعی بخرید.

شال تیم فوتبال اینتراخت

تیم اینتراخت یکی از محبوب ترین تیم های فوتبال آلمان است. اگر طرفدار فوتبال هستید، داشتن یک لباس یا شال این تیم محبوب، حسابی برایتان خواستنی خواهد بود! این هدیه می تواند یک سوغاتی خیلی خاص باشد که در هر جایی نمی توان آن را پیدا کرد.

ماشین های کوچک کلاسیک

دوست دارید برای خود کلکسیونی از ماشین های خاص داشته باشید؟ شما در فرانکفورت امکان خریدن ماشین های جورواجور را دارید تا تبدیل به یک کلکسیونر شوید! به فروشگاه شهر کلاسیک بروید و برای خود یا آشناهایتان این سوغاتی لوکس اما کوچک را تهیه کنید. در این فروشگاه، از ماشین های لامبورگینی گرفته تا فراری و استیون مارتین را پیدا خواهید کرد.

سس خردل فرانکفورت

دوست داران هات داگ مطمئنا با سس خردل آشنا هستند. بدون خردل، هات داگ طعم اصیلش را از دست می دهد. بسیاری از کشورهای دنیا سس خردل فراوری می نمایند، اما فرانکفورت به علت خردل خود در دنیا مشهور است. نمی شود تا فرانکفورت رفت و سس خردل نخرید! شما می توانید طعم های مختلف را امتحان کنید و خردل باب سلیقه خودتان را پیدا کنید.

معروف ترین جاهای دیدنی فرانکفورت که نباید از دیدنشان صرف نظر کرد!

باید اعتراف کرد که جاذبه های گردشگری فرانکفورت به قدری زیاد و متنوع است که باید در مقاله ای جدا مفصلا به آن پرداخت. در این قسمت شرحی کلی از این جاذبه ها خواهید داد.

موزه ها و گالری های فرانکفورت

به نسبت جمعیت شهر که حدود 730 هزار نفر است؛ این شهر پر از موزه و گالری است. از موزه های آثار هنری گرفته تا موزه هایی که آثار تاریخی- فرهنگی فرانکفورت را به نمایش می گذارند. موزه ها و گالری هایی چون استادل (Städel)، ام ام کی (MMK)، شرن (Schirn) و موزه تاریخ واقع در میدان رومربرگ از معروف ترین موزه های فرانکفورت هستند.

شهرک جنگلی

در سال 1871 باغ ها و نخلستان های فرانکفورت در جنوب شهر، در زمینی 22 هکتاری افتتاح شد. این مجموعه حیرت انگیز، گیاهان متنوعی از منطقه ها آب وهوایی گوناگون را پرورش داده است. گیاهانی از جنگل های موسمی، قطب شمال، منطقه ها بیابانی و استوایی را می توانید در این باغ های زیبا مشاهده کنید.

بعلاوه در فصل های گردشگری اجراهای زنده موسیقی جز نیز در این باغ ها برگزار می شود.

کلیسای جامع

یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری فرانکفورت، کلیسای جامع با سنگ های قرمز است که به قرن 14 باز می شود. از این کلیسا برای تاجگذاری امپراتورهای رومی استفاده می شد. جاذبه اصلی این کلیسا، برج گوتیک 95 متری آن است که می توانید از 328 پله برج بالا بروید و چشم انداز زیبای آن را دیدن کنید.

مرکز بناهای تاریخی

مرکز تاریخی فرانکفورت محل بناهای رنگارنگ بزرگ و تاریخی است. قدمت برخی از این بناها به قرون وسطی یعنی قرن 14 و 15 باز می شود. متاسفانه بسیاری از این ساختمان ها در طول جنگ دنیای دوم تخریب شدند ، اما بیشتر آنها بازسازی شده اند تا همچنان بازتاب دهنده گذشته ها باشند.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

این نمایشگاه از 500 سال پیش، در اواسط ماه اکتبر برگزار می شود. نمایشگاه کتاب فرانکفورت، بزرگ ترین رویداد صنعت نشر محسوب می شود. هر ساله ناشران، نویسندگان و متخصصان خلاق از سراسر دنیا برای برگزاری این نمایشگاه به فرانکفورت سفر می نمایند. معمولا 2 روز ورود به این نمایشگاه برای عموم آزاد می شود. اگر در اکتبر سفر می کنید؛ دیدن این نمایشگاه معروف را از دست ندهید.

شهرهای کوچک اما بسیار دیدنی در اطراف فرانکفورت

اگر شما بیش از یک آخر هفته در فرانکفورت می مانید؛ این شانس را دارید که ماجراجویی های بیشتری را تجربه کنید! شهرهای کوچک بسیاری اطراف فرانکفورت واقع شده اند. این شهرها بسیار بکر و دست نخورده هستند و می توانند حسابی شما را سورپرایز نمایند.

بورگ التز (Burg Eltz)

این قلعه زیبا که شبیه قلعه هاگوارتز در داستان های هری پاتر است؛ به وسیله اینستاگرام بسیار معروف شده است. بورگ التز با ماشین تنها 2 ساعت تا مرکز فرانکفورت فاصله دارد. رفتن به این قلعه رایگان است. اگر از طرفداران دنیای هری پاتر هستید؛ قدم زدن در این قلعه می تواند برایتان حسابی جادویی باشد.

رودسهایم (Rudesheim)

این شهر زیبا کنار رودخانه راین واقع شده است. رودسهایم به عنوان میراث دنیای یونسکو ثبت شده است. این شهر قدیمی کمتر از یک ساعت با فرانکفورت فاصله دارد. در خیابان های سنگفرش رودسهایم قدم بزنید. از دیدن قلعه ها و تاکستان های روی تپه های اطراف شگفت زده خواهید شد. این شهر یک تله کابین نیز دارد که می توانید چشم انداز ها شهر را از بالا دیدن کنید.

میشلستاد (Michelstadt)

در پی شهرهای افسانه ای هستید؟! میشلستاد قدمتی بیش از هزار سال دارد. این شهر پر از بناهای بتونی و قرون وسطایی است. میشلستاد بعلاوه زمستان ها به خاطر بازار های کریسمسی زیبای خود، بسیار مشهور شده است.

چطور در فرانکفورت در امان بمانیم؟!

اول از هر چیز باید اشاره کنیم که فرانکفورت یکی از مقاصد بسیار امن گردشگری در دنیا است و می توانید با خیال راحت به آن جا سفر کنید. هر چند با رعایت چند نکته می توانید ریسک هر خطری را از بین ببرید.

1- یکی از کلاهبرداری های رایج در سفر های خارجی می تواند هزینه تاکسی شما باشد. برخی از رانندگان ادعا می نمایند که کیلمترشمارشان خراب است و خودشان مبلغی بسیار زیاد درخواست می نمایند! اول از هر چیز هنگام خروج از هتل، از پرسنل هتل قیمت حدودی راستا خود را بپرسید تا راننده شما را به اشتباه نیاندازد. بعلاوه اگر احساس کردید مبلغ غیر منطقی است حتما شماره ماشین را یادداشت و آن را گزارش دهید.

2- یک کلاهبرداری رایج در اروپا وقتی پیش می آید که فردی به ظاهر اتفاقی، نوشیدنی روی لباس شما می ریزد! فرد مزاحم آغاز به عذرخواهی پیاپی می نماید و کوشش می نماید که لباس شما را تمیز کند. در حالی که شما دستپاچه شده اید و سرگرم لباستان هستید، فرد مزاحم به راحتی از جیب شما دزدی می نماید! حواستان باشد که در چنین مواقعی بسیار هوشیار باشید و آن ها را از نزدیکی به خود منع کنید.

3- یک عادت میان بیشتر گردشگر ها رایج است. برای دریافت باقی پول خود، به جای نگاه به رنگ اسکناس ها، هر بار با دقت آن ها را بشمارید. رنگ برخی از اسکانس ها می تواند شبیه هم باشد.

4- سعی کنید در ساعات خاتمهی شب و در مکان های خلوت که خطر راهزنی را بسیار بالا می برد، پیاده بیرون نمانید.

جالب است بدانید که…

  • شهر فرانکفورت زادگاه گوته، شاعر معروف دنیا است. او تا خاتمه عمر خود در فرانکفورت ماند.
  • بیش از 25 درصد از جمعیت فرانکفورت، مهاجر هستند!
  • فرودگاه فرانکفورت، چهارمین فرودگاه بزرگ اروپاست!
  • فرانکفورتی ها جزو شاد ترین مردمان دنیا هستند! فرانکفورت هفتمین شهر دنیا است که کیفیت زندگی بسیار بالایی در آن وجود دارد.
  • فرانکفورت یکی از بزرگ ترین منطقه ها جنگلی شهری را در خود دارد.

فرانکفورت یکی از مهم ترین و مدرن ترین شهرها در دنیا است. سفر به این شهر مهاجر دوست می تواند برایتان خاطره ساز شود. آشنایی با یک شهر نو، همانند پیدا کردن یک دوست نو است. برای دوستی و عجین شدن با این شهر، بهتر است قبل از سفر آن را بیشتر بشناسید. در این مقاله کوشش کردیم که یک تصور کلی از همه ابعاد سفر به فرانکفورت، در اختیار شما بگذاریم.

منبع: علی بابا
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1501

به "تور آلمان: آنچه باید پیش از سفر به فرانکفورت بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: آنچه باید پیش از سفر به فرانکفورت بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید