ایجاد زمینه اشتغال 1110 نفر در حوزه صنایع دستی زنجان

به گزارش مجله پیوند، خبرنگاران/زنجان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، از ایجاد زمینه اشتغال برای 1110 نفر در حوزه صنایع دستی زنجان از ابتدای سال جاری اطلاع داد.

ایجاد زمینه اشتغال 1110 نفر در حوزه صنایع دستی زنجان

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند گفت: در 9 ماهه سال جاری زمینه اشتغال 1110 نفر در حوزه صنایع دستی استان زنجان فراهم شده است.

وی اضافه نمود: از این تعداد 1042 فقره پروانه فراوری انفرادی، 11 فقره پروانه فراوری کارگاهی، 60 کارت شناسایی و یک جواز تاسیس کارگاهی بود که این مجوزها در راستای توسعه کارگاه های صنایع دستی، ایجاد اشتغال، ایجاد فرصت های تازه شغلی و نیز توسعه و توسعه صنایع دستی در استان صادر شده است.

این مسئول توضیح داد: زنجان از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی کشور بوده و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور، کالاها و آثار ارزشمندی را در زمینه چاقوسازی، ملیله کاری، گلیم بافی، چاروق دوزی، پلاس بافی، معرق کاری و غیره خلق نموده است.

ارجمند، پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در حوزه صنایع دستی را در افزایش ماندگاری جوانان در روستاها، جلوگیری از مهاجرت به شهرها، مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان، توسعه صنایع دستی روستایی و ارتقای عایدی روستائیان دانست و اعلام نمود: بیشترین مقدار اشتغال ایجاد شده حوزه صنایع دستی در بخش توسعه روستایی و عشایری بوده است.

لازم به ذکر است، 360 رشته صنایع دستی در ایران فعال است که از این تعداد، 55 رشته متعلق به استان زنجان است. هم اکنون هزاران نفر در این استان از محل فراوری و فروش صنایع دستی ارتزاق می نمایند و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور، کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1504

به "ایجاد زمینه اشتغال 1110 نفر در حوزه صنایع دستی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد زمینه اشتغال 1110 نفر در حوزه صنایع دستی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید