تور چین: بازار خرید چینی ها کجاست؛ از سوشی تا جلبک و...

به گزارش مجله پیوند، بازار مواد غذایی چینی ها در خیابان کریمخان یکی از مراکز خرید خاص مرکز است. این بازار مملو از خوراکی های عجیب و غریبی با بسته بندی های خیره کننده است که شاید تا به امروز نامشان به گوشتان نخورده باشد. از مواد غذایی چینی ها و ژاپنی ها، کره ای گرفته تا میوه های چهار فصل و ادویه های آسیایی برای طبخ غذا های مخصوص و لذیذ.

تور چین: بازار خرید چینی ها کجاست؛ از سوشی تا جلبک و...

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش همشهری، تمام کالا ها و اجناس عرضه شده در بازار چینی ها، از چین و سایر کشور های آسیایی مانند مالزی، تایلند و کره است. بعلاوه این بازار مواد غذایی مورد احتیاج رستوران های فرانسوی ایتالیایی و ملل مختلف را تأمین می نماید و رستوران های بسیاری به صورت تلفنی یا اینترنتی به آن ها سفارش می دهند. به همین دلیل این بازار حسابی سابقه دارد و برای علاقه مندان به غذا های ملل به ویژه غذا های آسیایی مکانی آشناست.

خارجی ها مشتریان پروپاقرص بازار

فروشندگان با تماشا مشتری قدم به قدم با او همراه می شوند تا کالای مورد احتیاجش را پیدا کند. به همین دلیل وقتی مشتری در حال تماشا قفسه های رنگارنگ این مغازه ها است، در زمینه قیمت یا کیفیت محصول او را هدایت می نمایند. برخلاف دیگر بازار ها از شلوغی و ازدحام خبری نیست. چون اغلب خریداران مشتری های ثابت هستند و به صورت تلفنی سفارش می دهند. اغلب مغازه های این بازار خاص ترین و متنوع ترین مواد غذایی را از سرتاسر دنیا جمع آوری و به مخاطبشان عرضه می نماید.

می توان این گونه استنباط کرد که این بازار، سوپرمارکتی بزرگ با تنوع زیاد در ارائه مواد غذایی بین المللی است. بعلاوه در بازار بهجت آباد میوه هایی که در جای دیگر کمیاب یا نایاب است، عرضه می گردد.

در واقع این بازار برترین مکان برای گیاهخوران است و خوراکی های گیاهی مثل سوسیس گیاهی هم در اینجا پیدا می گردد. اغلب مشتریان بازارچه بهجت آباد خارجی های مقیم مرکز هستند. حتی جلبک برای تهیه سوشی که یک غذای معروف ژاپنی است را در بهجت آباد می توانید بیابید. به گفته فروشندگان بیشتر افرادی که به بازارچه می آیند افراد خارجی هستند و قیمت برایشان اولویت دوم است.

بفرمایید غذای چینی

همه فروشندگان این بازار ایرانی هستند، اما در کمال تعجب با تسلط فوق العاده ای به زبان چینی صحبت می نمایند. می توانید در بازار چینی ها برترین و خاص ترین محصولات را در قیمت های محتلف بخرید. مواد اولیه غذا در هر کجا از دنیا که باشیم، مهم ترین رکن پخت یک غذا به شمار می رود و این موضوع از حساسیت ویژه ای در میان مسلمانان برخوردار است.

در کشور های جنوب شرق آسیا، غذا هایی طبخ می گردد که با ذائقه ایرانیان تفاوت بسیاری دارد و خیلی از ایرانی ها حاضر نیستند حتی امتحانی مزه اش را بچشند. این فروشندگان به خوبی می دانند که مشتری های ایرانی باتوجه به ذائقه شان در پی چه نوع مواد می گردند و چینی ها چه می خواهند.

به همین دلیل در گنجینه های مخفی آن ها محصولاتی یافت می گردد که به راحتی در هربازاری وجود ندارد و حتی برخی از آبزیان که فروشش در ایران غیرقانونی است، اما، چون اغلب مخاطبان این بازار چینی تبار ها هستند و به مصرف این گونه مواد مانند هشت پا پاک شده یا صدف های مخصوص عادت دارند، به همین دلیل آن ها را عرضه می نمایند. قیمت این محصول برای 150 گرم حدود 300 هزار تومان است یا یک کیلو فیله خرچنگ یک میلیون و دویست هزار تومان به فروش می رسد.

برنج چینی گران تر از برنج ایرانی

ماده اصلی سوشی، برنج به همراه گوشت نوعی ماهی یا میگو است. برخی از سوشی ها به صورت رول و پیچیده است و در برخی هم اندازهی گوشت ماهی پخته و طعم دار روی برنج پخته ریخته می گردد.

باتوجه به قیمت محصولات در این بازار، دوستداران سوشی برای تهیه مواد اولیه مبلغی حدود 500 هزار تومان هزینه می نمایند. برای مثال برنج مخصوص سوشی با مزه های گوناگون مانند برنج کره ای، ساده و... در این بازار فراوان و قیمت آن هم بسته به اندازه و نوعش فرق دارد.

نیم کیلو برنج کره ای در این بازار به قیمت 150 هزار تومان و یک بسته میگو خشک هم 250 هزارتومان عرضه می گردد. بعلاوه قارچ های مخصوص چین با عنوان انوکی رشته ای 4 برابر قارچ های ایرانی قیمت دارد.

از همه این ها گذشته، سبزیجات خاصی نیز در بازارچه بهجت آباد به چشم می خورد که مختص غذا های خارجی است و مشتریان چینی و کره ای خاص خودش را دارد. این مشتریان حاضرند برای تهیه مواد غذایی مثل سوشی تا چند برابر هزینه نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1551

به "تور چین: بازار خرید چینی ها کجاست؛ از سوشی تا جلبک و..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: بازار خرید چینی ها کجاست؛ از سوشی تا جلبک و..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید