ایران به یک قدرت نوظهور صنعتی تبدیل شده است

به گزارش مجله پیوند، وزیر صنعت، معدن و تجارت، خودکفایی در آلومینیوم را به دلیل استراتژیک بودن این فلز بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ایران که یک قدرت نوظهور صنعتی شده است و نمی توانیم آلومینیوم را نادیده بگیریم.

ایران به یک قدرت نوظهور صنعتی تبدیل شده است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، رضا رحمانی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی که با حضور رئیس جمهور در استانداری برگزار گشت، تولید فلزات استراتژیک مس و آلومینیوم دارای اهمیت ویژه ای اعلام کرد و گفت: مسائل مس سونگون در عدم خام فروشی و توسعه در سفر های قبلی حل شد و مردم استان قدردانی خود را اعلام کردند، اما در مورد آلومینا که مسائلش عمدتاً تأمین مالی و تکنولوژی بود، شرکت های مختلف قراردادشان عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه امروز طبق قرارداد ایمیدرو با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، ایمیدرو تأمین مالی کرده و قرارگاه هم توانمندی بی نظیری دارد که مصمم هستند این پروژه را اجرایی کنند افزود: 450 هزارتن تولید آلومینیوم کشور است که آلومینیوم جنوب هم 300 هزارتن تا خاتمه سال به این مقدار اضافه می شود، ولی نیاز ما بیش از این است.

وزیر صنعت، مهم ترین مشکل در صنعت آلومینیوم را نبود منابع آلومینا دانست و گفت: اکنون استخراج آلومینا فقط در جاجرم اجرایی می شود، لذا مأموریت دادم در همه جای کشور که امکان استخراج آلومینا وجود دارد، اکتشاف صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این مدت به ذخایر قابل توجهی از بوکسید به عنوان ماده اولیه آلومینا برنخوردیم، ولی بزرگترین ذخایر نفلین سینیت در سراب واقع شده است که سرمایه گذاری در این حوزه در اولویت واقع شده است.

رحمانی خودکفایی در آلومینیوم را به دلیل استراتژیک بودن این فلز بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: ایران که یک قدرت نوظهور صنعتی شده است و نمی توانیم آلومینیوم را نادیده بگیریم.

وی با اشاره به اینکه برای نفلین سینیت سراب، بیش از 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت هزینه شده است، افزود: آب، برق و گاز و راه آهن زیرساخت های مهمی بوده که اکنون برای بهره برداری و استخراج آماده است.

وزیر صنعت خاطر نشان کرد: در ورزقان که ذوب مس راه اندازی شده، شهرک تخصصی مس هم در حاشیه آن راه اندازی می شود و در سراب هم در حاشیه نفلین سینیت شهرک تخصصی راه اندازی می شود و با چرخه صنعتی مس و آلومینا صنعت شمالغرب را متحول می کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 74

به "ایران به یک قدرت نوظهور صنعتی تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران به یک قدرت نوظهور صنعتی تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید