بازندگان عظیم اسکار 2021

به گزارش مجله پیوند، خبرنگاران : مراسم اهدای نود و سومین دوره جوایز اسکار به خاتمه رسید اما در این بین، آثار و هنرپیشه هایی به رغم نامزدی در چند شاخه مختلف، سهمی از جوایز این دوره نداشتند.

بازندگان عظیم اسکار 2021

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، در مراسم اسکار 2021، ترتیب اهدای جوایز تغییر کرد و اعلام برگزیدگان شاخه بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن، به سرانجام شب و بعد از معرفی بهترین فیلم سال جاری موکول شد؛ به این ترتیب اگر ببینندگان قصد داشتند بعد از معین شدن سرزمین آواره ها به عنوان برنده شاخه بهترین فیلم، تلویزیون ها را خاموش نمایند از دو جایزه اصلی این مراسم جا می ماندند.

در شاخه بهترین بازیگر زن که دو هنرپیشه سیاه پوست زن نامزد شده بودند، هیچ یک پیروز به کسب جایزه نشدند. با این حال ویولا دیویس با چهار مرتبه نامزدی در اسکار عنوان هنرپیشه زن سیاه پوست با بیشترین تعداد نامزدی در تاریخ اسکار را به خود اختصاص داد.

در عوض جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن این دوره به فرانسیس مک دورمند بازیگر فیلم سرزمین آواره ها ساخته کلوئی ژائو رسید که در جوایز گلدن گلوب، انجمن بازیگران فیلم، انتخاب منتقدان و فیلم مستقل اسپریت به عنوان برگزیده انتخاب نشد اما دو هفته قبل جایزه بازیگر زن بفتا را به خود اختصاص داد. ویولا دیویس و کری مولیگان که در شاخه بهترین بازیگر زن جوایز انتخاب منتقدان و فیلم مستقل اسپریت برگزیده شدند، در جوایز بفتا حتی در فهرست نامزدها نیز قرار نگرفته بودند.

در شاخه بهترین بازیگر مرد، جایی که انتظار می رفت چادویک بوزمن، هنرپیشه فقید برای آخرین بازی سینمایی اش در بلک باتم ما رینی همچون بسیاری از جوایز سینمایی اخیر در اسکار نیز برگزیده گردد، جایزه در نهایت به آنتونی هاپکینز برای بازی در نقش پدر رسید. هاپکینز اخیرا به عنوان برنده بهترین بازیگر مرد بفتا نیز انتخاب شده بود.

از دیگر جاماندگان قابل توجه مراسم سال جاری به گلن کلوز بازیگر زن نقش مکمل مرثیه هیل بیلی می توان اشاره نمود که با ناکامی در مراسم سال جاری به جمع هنرمندانی همچون دایان وارن پیوست که به رغم بارها راه یافتن به فهرست نامزدهای اسکار هنوز پیروز به کسب این جایزه نشده اند. با این حال چندان انتظار نمی رفت که کلوز و وارن از برندگان سال جاری باشند.

دادگاه شیکاگو 7 به کارگردانی آرون سورکین نیز که شب گذشته در شش شاخه نامزد بود به رغم دیده شدن در جوایز انتخاب منتقدان، در مراسم اسکار سال جاری، حتی یک جایزه هم کسب نکرد.

از دیگر آثاری که بر خلاف شانس های متعدد، از کسب جایزه اسکار بی نصیب ماندند به بورات 2، یک شب در میامی، مولان، اخبار دنیا، اما، مرثیه هیل بیلی، کولکتیو و پینوکیو می توان اشاره نمود.

زن جوان خوش آتیه نیز که در بخش بهترین فیلمنامه اصلی درخشید در ادامه شب پیروز ظاهر نشد. فیلم منک دیوید فینچر هم که سال جاری در 10 شاخه حضور داشت، فقط با دو جایزه شب را به سرانجام رساند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1068

به "بازندگان عظیم اسکار 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازندگان عظیم اسکار 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید