برای داشتن یک بسته بندی مجذوب کننده چه باید کرد؟

به گزارش مجله پیوند، بسته بندی محصولات یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی است. یک طراحی بسته بندی مجذوب کننده، باید هم ارتباط روانی و هم فیزیکی ایجاد کند. بسته بندی چه بصورت جعبه آماده باشد چه بصورت ساک دستی آماده یا کاغذ پوستی، محصول را شناسایی می نماید و مجدداً به مصرف کنندگان تأیید می نماید که خرید آن ها صحیح است. با این حال، این تنها زمانی اتفاق می افتد که صاحبان برند، کیفیت بسته بندی محصول را با آنچه مصرف کننده می خواهد، یکی بدانند.

برای داشتن یک بسته بندی مجذوب کننده چه باید کرد؟

بسته بندی هرگز نباید مانع خرید مصرف نمایندگان گردد.

برای یک طراحی بسته بندی مجذوب نماینده در خرده فروشی یا تجارت مواد غذایی چه باید کرد؟

طراحی خود را در مرحله اول آغاز کنید

با طراحی بسته بندی در مراحل اولیه توسعه محصول آغاز کنید. چندین طرح بکشید تا یک ایده بصری از ظاهر محصول خود داشته باشید. آن را با آنچه رقبا در بسته بندی خود انجام داده اند، مقایسه کنید. بعضی از ایده ها ممکن است از محصولات در دسته های دیگر آمده باشند. مدل هایی را بر اساس تحقیقات بازار خود ایجاد کنید. مصرف نمایندگان برترین منبع برای بیان آنچه می خواهند ببینند یا احتیاج دارند، هستند.

بیشتر بخوانید : برترین جعبه سازی هارد باکس ایران کدام است ؟

بسته بندی را ساده نگه دارید

کمتر برای چندین محصول بیشتر است. کوشش برای اغراق یک محصول از طریق بسته بندی آن می تواند تأثیر منفی داشته باشد. مطمئن شوید که بسته بندی آنچه ضروری است را انجام می دهد، نه بیشتر. حمل و نقل محصول باید آسان باشد، اخطارهای مربوطه را در بر داشته باشد و بعلاوه از محصول محافظت کند. بسته بندی سفارشی می تواند گران باشد و اگر هدفی را تامین نکند، هدر دادن پول بازاریابی است.

بیشتر بخوانید : برترین عکس های کودک پروفایلی 2020 کدام است ؟

برندسازی و موقعیت خود را در بازار در نظر بگیرید

موقعیت و نام تجاری عوامل مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند. دانستن بازار هدف برای یک محصول خاص شامل شناسایی انتظارات شما از محصول است. آنالیز کاربران به شما یاری می نماید موثرترین و مجذوب نماینده ترین بسته بندی را تعیین کنید. کشف کنید که چگونه محصولات رقابت شما در برآوردن احتیاجهای خود ناکام هستند و از آن بهره برداری کنید.

نقاط ضعف رقبای شما و استفاده از آن ها به عنوان نقاط قوت خود می تواند در پیشبرد اهدافتان به شما یاری بزرگی کند.

بیشتر بخوانید : برترین راه جذب مخاطب از طریق بسته بندی چیست؟

نحوه فروش محصولات خود را تعیین کنید

فروش آنلاین محصولات با قرار دادن آن ها در قفسه فروشگاه کمی فرق دارد. در فروش آنلاین مصرف نمایندگان نمی توانند قبل از خرید محصول را لمس و احساس نمایند، بنابراین بسته بندی باید برای حواس دیگر مجذوب نماینده باشد. با این حال، محصولی که در قفسه قرار گرفته است، باید به مقدار کافی از رقبا متمایز باشد تا مصرف نمایندگان آن را بخرند.

بیشتر بخوانید : برترین چاپخانه در سال 1400 کدام است ؟

به تایپوگرافی فکر کنید

چه محصول به صورت آنلاین فروخته گردد، چه در فروشگاه یا هر دو، متن روی بسته بندی باید خوانا باشد. بازار هدف تعیین می نماید که چقدر می توانید متن را بزرگ یا کوچک کنید. رنگ باید با طرح کلی بسته مطابقت داشته باشد. این نیز مستلزم قرار دادن متن اضافی مهم و حذف شده است. اینکه چقدر مصرف نمایندگان در خواندن محصول شما مشکل داشته باشند، تعیین کی کند تا محصولی را از رقبا خریداری خواهند کرد.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1386

به "برای داشتن یک بسته بندی مجذوب کننده چه باید کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای داشتن یک بسته بندی مجذوب کننده چه باید کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید