تخریب خانه قاجاری در بافت تاریخی استهبان

به گزارش مجله پیوند، خبرنگاران: عملیات تخریب یک خانه تاریخی متعلق به دوره قاجار از شب گذشته در بافت تاریخی استهبان در استان فارس شروع شد و صبح امروز دیگر هیچ نشانی از این بنای تاریخی باقی نماند.

تخریب خانه قاجاری در بافت تاریخی استهبان

جهت دریافت خدمات اجرای طراحی پشت بام ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

دوستداران میراث فرهنگی استهبان با اعلام این خبر به خبرنگاران اعلام کردند: این خانه دارای ارزش های تاریخی و متعلق به دوره قاجار با برخورداری از تزئینات سر در سنگی دوره پهلوی اول بود.

تصاویر ارسال شده به خبرنگاران معین نموده است که از خانه تاریخی قاجاری استهبان جز چند خشت چیز دیگری باقی نمانده و این خانه با خاک یکسان شده است.

خانه قاجاری واقع در بافت تاریخی استهبان در محدوده مصوب بافت تاریخی آن شهر قرار داشت که براساس اطلاعات رسیده به خبرنگاران با ماشین آلات شهرداری تخریب شده است.

تا به امروز هیچ یک از مسئولان میراث فرهنگی استان فارس نسبت به تخریب این خانه تاریخی واکنش نشان نداده اند.

گفته می گردد مالک این بنای تاریخی به جای مانده از دوره قاجار از افراد با نفوذ در شهرستان استهبان فارس است و به همین دلیل نیز واکنش های رسمی نسبت به تخریب این بنا صورت نگرفته است.

منبع: صدای میراث
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 164

به "تخریب خانه قاجاری در بافت تاریخی استهبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب خانه قاجاری در بافت تاریخی استهبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید