ترکیه خواستار بازگشایی دروازه های یونان به روی مهاجران شد

به گزارش مجله پیوند، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان ابراز امیدواری کرد که در گفتگوهای روز دوشنبه با اتحادیه اروپا، بتواند این اتحادیه را به حمایت بیشتر از مهاجران ترغیب کند.

ترکیه خواستار بازگشایی دروازه های یونان به روی مهاجران شد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

لازم به ذکر است از روز 28 فوریه که دولت ترکیه اعلام نمود دیگر مهاجران را در خاک خود نگه نخواهد داشت، دهها هزار مهاجر کوشش کردند تا به خاک یونان- که عضو اتحادیه اروپاست- وارد شوند.

شایان ذکر است که ترکیه میزبان 3.6 میلیون پناهجوی جنگی از سوریه است؛ سوریه ای که هم اکنون شاهد درگیری نیروهای ارتش ترکیه و شورشیان متحد آن با نیروهای دولتی و تحت حمایت روسیه است. مقامات آنکارا می گویند که اتحادیه اروپا در عمل به تعهدات مورد توافق خود با ترکیه در قبال مهاجران قصور ورزیده است.

در همین ارتباط، اردوغان در یک سخنرانی در استانبول گفت: ما امیدواریم که در بحث مربوط به پناهجویان حمایت بسیار بیشتری را از جامعه بین المللی دریافت کنیم. من فردا با مقامات اتحادیه اروپا در بلژیک ملاقات و درباره این موضوعات با آنها مصاحبه خواهم کرد.

بنابر گزارشها، بیش از یک میلیون مهاجر که بیشتر آنها از کشورهای خاورمیانه و آسیا بوده اند، ظرف سالهای 2015 و 2016 میلادی به وسیله خاک ترکیه و یونان وارد اتحادیه اروپا شده اند؛ تا اینکه توافق منعقده میان بروکسل و آنکارا سیل مهاجران را در مارس 2016 متوقف کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 281

به "ترکیه خواستار بازگشایی دروازه های یونان به روی مهاجران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه خواستار بازگشایی دروازه های یونان به روی مهاجران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید