تور دبی ارزان: نگاهی به موزه لوور ابوظبی

به گزارش مجله پیوند، موزه لوور ابوظبی

موزه لوور ابوظبی، اولین موزه جهانی در جهانی عرب بالاخره درهای خود را به روی علاقمندان باز کرد. مرنام افتتاحیه باشکوهی برای این موزه برگزار و این لحظه تاریخی با آتش بازی، مرنام و نمایش های فرهنگی ماندگار شد. این موزه ویترینی از باشکوه ترین آثار هنری جهان است و چیزی که در نگاه اول نظر همه را به خود جلب می نماید نام این موزه است، در واقع این موزه نام خود را از معروف ترین موزه جهان، موزه لوور فرانسه قرض گرفته است. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از موزه لوور ابوظبی بیشتر بدانید.

تور دبی ارزان: نگاهی به موزه لوور ابوظبی

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

ابوظبی از سال ها قبل برای ساخت موزه ای باشکوه در این شهر برنامه ریزی نموده بود برای همین هم بیش از 10 سال پیش با فرانسه به توافق رسید و فرانسه قبول کرد که با دریافت صدها میلیون دلار نام موزه معروف خود لوور را به ابوظبی امانت بدهد. این نام آنقدر برای این موزه افتخار آمیز بوده که ابوظبی حاضر شده برای این کار 525 میلیون دلار به فرانسه پرداخت کند. شاید فکر کنید حالا که نام این موزه، لوور است دقیقا کپی موزه لوور پاریس شده اما این طور نیست، لوور ابوظبی موزه ای تازه و مستقل است و با اینکه در آن آثار ارزشمندی از هنرمندان معروف دنیا را می بینید اما بیشتر بر روی تاریخ تمدن کشورها و ادیان دنیا تمرکز نموده است. در موزه آثاری هنری از همه جای دنیا قرار داده شده تا نشان دهد که بین هنر شرق و غرب تفاوت و یا فاصله ای وجود ندارد. این موزه در واقع موزه هنر و تمدن است و ساخت آن به طور رسمی در ماه می 2009 آغاز شد با اینکه قرار بود خیلی زودتر از این ها افتتاح گردد اما بنا به دلایلی به تاخیر افتاد تا اینکه بالاخره در نوامبر 2017 افتتاح شد.

موزه لوور ابوظبی در جزیره سعدیات واقع شده است و یکی از ویژگی های آن این است که موزه ای دنیای به شمار میرود برای همین هم به آن پلی میان تمدن ها می گویند؛ با اینکه غیر ممکن است که یک موزه بتواند همه فرهنگ ها و دوره ها را به مقدار مساوی نشان دهد اما موزه لوور ابوظبی در کوشش است تا با بیرون آوردن اشیاء از مکان های همیشگی شان داستان خلاقیت دنیای را دوباره تعریف کند. این موزه اوج خلاقیت معماری را نشان می دهد گنبد مشبکی سقف موزه اجازه می دهد تا نور خورشید به داخل بتابد و این نور چند تکه شده به فضای داخلی گالری ها جلوه ای زیبا می دهد. ساخت این موزه را یک معمار فرانسوی به نام ژان نوول انجام داد معماری که برنده بالاترین جایزه معماری است و نامش یادآور معماری های خلاقانه است. او می گوید برای طراحی این موزه از معماری عربی الهام گرفته اس و سعی نموده تا معماری کاملا متناسب با جامعه عربی باشد. سقف به خوبی ما را یاد برگ های در هم پیجیده درختان نخل می اندازد، در گذشته از این برگ ها برای پوشش سقف خانه های عربی استفاده می شده است.

موزه ابوظبی کاملا در احاطه آب است و در لبه شرقی جزیره قرار گرفته است. موزه در مجموع 55 سالن و 23 گالری دائمی دارد که نکته جالب درباره آن ها این است که هیچ کدام از این گالری ها شبیه هم نیسنتند و با وارد شدن به یک گالری انگار به جای تازه ای رفته اید. این موزه با 24 هزار متر مربع بزرگ ترین موزه هنر در شبه جزیره عربستان است و با وجود این گنبد مشبک می توانید در حالی که سالن با نور طبیعی روشن شده از تماشا این همه آثار هنری لذت ببرید. در این موزه 600 اثر دائمی به نمایش در می آید و 300 اثر دیگر هم از فرانسه قرض گرفته شده است. جالب است که موزه های معتبر فرانسه طبق قراردادی آثار هنری برجسته خود را به مدت 10 تا 15 سال به موزه لوور ابوظبی قرض داده اند. البته برای این کار حدود 750 میلیون دلار هزینه شده است. در اینجا آثاری از هنرمندان معروف دنیا مثل پیکاسو و ونگوگ را می بینید و در نمایش آثار هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه آثار فارغ از اینکه برای چه دین و مذهبی هستند به نمایش در آمده است. در این موزه با آثاری متنوع روبرو هستید در قستی از گالری نقاشی هنرمند فرانسوی را می بینید و در همان نزدیکی یک اثر تاریخی از کشوری مثل ترکیه نظرتان را جلب می نماید. حتی اگر هیچ علاقه ای به تماشای این تعداد آثار هنری نداشته باشید حتما از معماری و طراحی متنوع گالری ها خوشتان می آید.

موزه لوور یک مرکز جداگانه ای دارد که فقط مخصوص محققان است تا درباره مجموعه های موزه آموزش های بیشتری ببینند. در بخش مرکزی زیر گنبد، موزه ای برای آموزش و تفریح بچه های بین 6 تا 12 سال در نظر گرفته شده و در آن نمایشگاه های موقتی برگزار می گردد که فقط مناسب گروه سنی بچه هاست. این موزه در پی این است تا مرکز امارات را به قطب فرهنگی و دنیای تبدیل کند. موزه لوور ابوظبی تفاوت ها را از بین برده و این فرصت را برای افراد زیادی به وجود آورده تا از موزه ای دنیای و باکیفیت لذت ببرند. مطمئنا برای خیلی از کسانی که در آسیا زندگی می نمایند و در پی تماشا موزه های دنیای هستند سفر به ابوظبی راحت تر از سفر به اروپا خواهد بود. این موزه برای ابوظبی یک دستاورد بزرگ محسوب می گردد و با یاری آن می تواند به یک مقصد بزرگ دنیای تبدیل گردد بی علت هم نیست که طبق برنامه ریزی ها قرار است که این موزه سالانه میلیون ها توریست را به ابوظبی بکشاند.

منبع: khaleejtimes.com

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1490

به "تور دبی ارزان: نگاهی به موزه لوور ابوظبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی ارزان: نگاهی به موزه لوور ابوظبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید