تشکیل قرارگاه اضطراری آب استان تهران

به گزارش مجله پیوند، استاندار تهران بر لزوم صرفه جویی 20 درصدی مصرف آب تاکید نمود.

تشکیل قرارگاه اضطراری آب استان تهران

به گزارش ایسنا، جلسه کمیته اضطرار ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با موضوع مدیریت مصرف آب به ریاست علیرضا فخاری استاندار تهران و با حضور محسن نایبی معاون امنیتی و انتظامی استاندار، یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استانداری و دیگر مسئولان برگزار گردید.

فخاری در این جلسه با اشاره به اهمیت حوزه آب گفت: در این جلسه مباحث آب استان، تطبیق با شرایط سال های گذشته، مقدار نزولات، مصارف و نوع مصرف و کنترل آنها مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

وی ادامه داد: طبق آنالیز های اجرا شده با کاهش نزولات و افزایش سطح مصرف روبرو هستیم، ضمن اینکه تغییرات اقلیمی آب و هوا نیز از عوامل موثر در حوزه مصرف آب است که این مسائل، نظام برنامه ریزی جدی در حوزه آب را می طلبد.

استاندار تهران بیان کرد: شرایط نزولات آسمانی، نگهداشت آب، دبی سرچشمه ها، آب پشت سدها و چاه ها نشان می دهد با کسری آب روبرو هستیم، از اینرو عوامل متعددی از جمله مدیریت مصرف آب و جلوگیری از مصارف غیرضروری اهمیت دارد.

فخاری سپس گفت: تغییر رویه مصرف آب در حوزه کشاورزی به ویژه صنایع غرقابی لازم است، بعلاوه صنایع پایین دست که آب بر هستند باید مورد واکاوی نهاده شده و برای انتقال آن برنامه ریزی صورت گیرد.

وی تاکید نمود: برای تنش های ناشی از کمبود آب باید پیش بینی کنیم تا کسری به وسیله انتقال منابع آب، کنترل مصرف، برطرف نشت ها و تاکید بر صرفه جویی 20 درصدی مصرف و تغییر سیستم و روش های مصرف آب کنترل گردد.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، فخاری اضافه کرد: آب شرب تصفیه شده با عدم استفاده صحیح به فاضلاب تبدیل می گردد که در بازگردانی نیز مشکل وجود دارد، از اینرو برای برطرف مسائل آینده در حوزه آب قرارگاه اضطراری برای کنترل و مدیریت مصرف آب در دستور کار نهاده شده است تا راهکارها کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ارائه گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 فروردین 1402 بروزرسانی: 22 فروردین 1402 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1683

به "تشکیل قرارگاه اضطراری آب استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل قرارگاه اضطراری آب استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید