جزییات خسارت سیل به تاسیسات شهری و باغات کوزه کنان

به گزارش مجله پیوند، شهردار کوزه کنان گفت: جاری شدن سیل در پی بارش باران روز گذشته به تاسیسات شهری و باغات این شهر خسارت وارد کرد.

جزییات خسارت سیل به تاسیسات شهری و باغات کوزه کنان

جهت دریافت خدمات طراحی بیرونی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران جلیل جهانپور، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه معابر شهری و کانال ها نیز در این سیل دچار خسارت شده است، اضافه کرد: در زمان کنونی میزان خسارت وارد شده برآورد نشده ولی برای ترمیم و بازسازی تاسیسات، معابر و بخش های آسیب دیده احتیاج به حدود 5 میلیارد ریال اعتبار است.

وی گفت: دیواره سنگی سیل بند این شهر نیز در پی بروز سیل در حال تخریب بوده و باید برای حفظ و بازسازی آن هر چه زودتر اقدام کرد چراکه حفظ و بازسازی این دیواره به عنوان سرمایه 70 تا 80 میلیارد ریالی کوزه کنان برای مقابله با چنین حوادثی در آینده لازم است.

شهردار کوزه کنان، با بیان اینکه سیل در بالادست این شهر به 2 شاخه تقسیم می گردد که یکی از آن ها از داخل شهر عبور می نماید، گفت: دستگاه های ذیربط مانند امور آب و منابع طبیعی و آبخیزداری برای جلوگیری از خسارت های سیل در آینده، باید اقدام به مسیرگشایی و حریم گشایی رودخانه و مسیل ها نمایند.

جهانپور، با اشاره به اینکه این سیل خسارت جانی دربر نداشت، ادامه داد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و احتمال بارش های تند در آینده باید برای جلوگیری از بروز خسارت ها با همکاری مدیریت ارشد استانی و شهری برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام گردد و هر چه سریع تر اقدام به ترمیم و اصلاح دیواره سنگی سیل بند کرد.

وی یادآوری کرد: هم اکنون نیروهای شهرداری اقدام به شستشوی معابر و بازگشایی مسیل ها نموده اند و فعالیت آن ها برای یاری به شهروندان و زدودن آثار سیل در سطح شهر ادامه دارد.

شهر کوزه کنان از توابع شهرستان شبستر در 80 کیلومتری غبر تبریز دارای بیش ازپنج هزار نفر جمعیت است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 276

به "جزییات خسارت سیل به تاسیسات شهری و باغات کوزه کنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات خسارت سیل به تاسیسات شهری و باغات کوزه کنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید