جنایات و مکافات؛ کتاب منتخب دومین آزمون مسابقات کتابخوانی هشت بهشت

به گزارش مجله پیوند، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران رمان مشهور جنایات و مکافات اثر فئودور داستایوفسکی نویسنده پر آوازه روسی را برای مطالعه دانشجویان علاقه مند کتابخوانی در نظر گرفته است.

جنایات و مکافات؛ کتاب منتخب دومین آزمون مسابقات کتابخوانی هشت بهشت

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران رمان مشهور جنایات و مکافات اثر فئودور داستایوفسکی نویسنده پر آوازه روسی را برای مطالعه دانشجویان علاقه مند کتابخوانی در نظر گرفته است.

این کتاب داستان دانشجویی به نام راسکولْنیکُف را روایت می نماید که به خاطر اصول مرتکب قتل می گردد. بنابر انگیزه های پیچیده ای که حتی خود او از تحلیلشان عاجز است، زن رباخواری را همراه با خواهرش که غیرمنتظره به هنگام وقوع قتل در صحنه حاضر می گردد، می کُشد و پس از قتل خود را ناتوان از خرج کردن پول و جواهراتی که برداشته می بیند و آن ها را پنهان می نماید.

بعد از چند روز بیماری و بستری شدن در خانه راسکولنیکف هرکس را که می بیند می پندارد به او مظنون است و با این افکار کارش به جنون می رسد.این اثر داستایوفسکی در واقع داستان تحول تدریجی و تولد دوباره یک انسان است.

مضمون و درون مایهٔ کتاب تحلیل انگیزه های قتل و تأثیر قتل بر قاتل است که داستایوفسکی مسألهٔ رابطه میان خویشتن و دنیا پیرامون و فرد و جامعه را در آن گنجانده است.برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه این کتاب را به شما پیشنهاد می کنیم.

آزمون این مسابقه روز آدینه 4 تیرماه 1400 به صورت مجازی برگزار می گردد.دانشجویان و علاقه مندان کتابخوانی برای ثبت نام و شرکت در این مجموعه مسابقات می توانند به پایگاه اینترنتی bookrc.ir مراجعه نمایند.

آدرس صفحه اینستاگرامhttps://instagram.com/fjutehran?igshid=8pcq97bys0lu است. همچنین نسخه الکترونیکی کتاب جنایت و مکافات ترجمه اصغر رستگار در اپلیکیشن طاقچه موجود است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1122

به "جنایات و مکافات؛ کتاب منتخب دومین آزمون مسابقات کتابخوانی هشت بهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنایات و مکافات؛ کتاب منتخب دومین آزمون مسابقات کتابخوانی هشت بهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید