حفتر از واژه شرور برای ترکیه استفاده کرد

به گزارش مجله پیوند، فرمانده شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی با شرور خواندن ترکیه بیان نمود به کسانی که آنان را متجاوز و مزدور نامید ، درس فراموش نشدنی بدهد.

حفتر از واژه شرور برای ترکیه استفاده کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه الرای الیوم چاپ لندن، ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در جمع شبه نظامیان تیپ طارق بن زیاد گفت: ترک های (امپراطوری عثمانی) بیش از 300 سال در لیبی بودند و مردم این کشور به جزء شرارت، قتل و غارت چیز دیگری از آنان ندیدند.

وی گفت : ما در کمین آنان هستیم، بیرون راندن آنها از لیبی هدف اساسی ماست. ما نمی خواهیم بار دیگر لیبی مستعمره ترکیه شود.

حفتر با اشاره به حضور مستشاران نظامی ترکیه و مزدوران سوری در لیبی، گفت: ما درس فراموش نشدنی به متجاوزان و مزدوران خواهیم داد.

از سوی دیگر، سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی با انتشار بیانیه ای در فضای مجاز فیسبوک ورود هرگونه شناور و هواپیما به حریم این کشور را منوط به هماهنگی قبلی با این نیرو اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری الوسط - لیبیا در این بیانیه با اشاره به آزمایش موفقیت آمیز موشک های ساحل به دریای ساخت لیبی آمده است: هرشناوری که بدون هماهنگی قبلی با ارتش ملی لیبی(شبه نظامیان حفتر) وارد آب های این کشور شود، هدف قرار خواهد گرفت.

حفتر معتقد است ترکیه از طریق هوا و دریا تجهیزات نظامی به همراه مزدوران سوری به لیبی منتقل می کند.

برخی از رسانه هایی که از حفتر حمایت می کنند، شمار مزدوران سوری را 17 هزار و مستشاران نظامی ترکیه را بیش از 3 هزار نفر اعلام کرده اند.

نیروهای وابسته به حفتر از حمایت عربستان، امارات، مصر، روسیه وفرانسه برخوردارند و ترکیه و قطر نیز از دولت طرابلس حمایت می کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 599

به "حفتر از واژه شرور برای ترکیه استفاده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفتر از واژه شرور برای ترکیه استفاده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید