حمله شدیدالحن انور قرقاش به ترکیه: بدون حضور بلاد حرمین شریفین و الازهر شکوفا نمی شوید

به گزارش مجله پیوند، فارس نوشت: انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه به اظهارات فخرالدین التون مدیر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه واکنش نشان داد.

حمله شدیدالحن انور قرقاش به ترکیه: بدون حضور بلاد حرمین شریفین و الازهر شکوفا نمی شوید

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان قیمت در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

آلتون روز شنبه (دیروز) گفته بود که مصر، امارات و روسیه با حمایت از ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی، قطعنامه های سازمان ملل را نقض می نمایند.

قرقاش در واکنش به این اظهارات مقام ترکیه ای، با لحنی تُند در حساب توئیتری خود نوشت: منطقه گرفتار سخنان افراطی و آتشین حکومت هایی شده است که هم وغم آن ها توسعه نفوذشان به ضرر دنیا عربی است، کوشش های بی فایده ای که ای کاش صرف شکوفایی مالی و سازندگی اجتماعی می شد.

وی اضافه نمود: سخنان تهدیدآمیز از کشورهایی که همچنان در رویاهای امپریالیستی و خالی از پیغام های مثبت بسر می برند، به طور کل مردود است.

این مقام اماراتی همچنین در توئیت دیگری که نشان دهنده اختلاف نظر عربستان و امارات درباره اجلاس سران اسلامی در مالزی است، نوشت: آیا شکوفایی دنیا اسلام بدون حضور کشورهای عربی ممکن است؟ آیا شکوفایی این کشورها بدون حضور بلاد حرمین شریفین و الازهر ممکن است؟ پاسخ معین است، قطب بندی، تفرقه و حزب بندی ابدا راه چاره نبوده و نخواهد بود.

اجلاس سران کشورهای اسلامی در کوالالامپور چهارشنبه گذشته در مالزی با حضور سران و نمایندگان کشورهای اسلامی ایران، مالزی، قطر، اندونزی، ترکیه و پاکستان برگزار گردید.

برگزاری این نشست عصبانیت عربستان سعودی و امارات را به دنبال داشت و در همین ارتباط یوسف العثیمین دبیر کل سعودی سازمان همکاری اسلامی چهارشنبه گذشته مدعی شد که به سود جامعه اسلامی نیست که نشست هایی خارج از چارچوب این سازمان برگزار کند و این مسئله از بین بردن همبستگی اسلامی است... هر گونه تضعیف سازمان همکاری اسلامی، تضعیف اسلام و مسلمین است.

خبرگزاری رسمی سعودی (واس) هم گزارش داد که سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان در تماس تلفنی با ماهاتیر محمد به وی گفته بود که مسائل مهم اسلامی باید به وسیله سازمان همکاری اسلامی آنالیز گردد که مقر آن در جده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 145

به "حمله شدیدالحن انور قرقاش به ترکیه: بدون حضور بلاد حرمین شریفین و الازهر شکوفا نمی شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله شدیدالحن انور قرقاش به ترکیه: بدون حضور بلاد حرمین شریفین و الازهر شکوفا نمی شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید