خسارت میلیاردی سیلاب در گناباد

به گزارش مجله پیوند، فرماندار گناباد گفت: بر اثر سیلاب، بیش از 832 میلیارد ریال به بخش های مختلف در گناباد خسارت وارد شده است.

خسارت میلیاردی سیلاب در گناباد

به گزارش خبرنگار از ، حامد قربانی فرماندار گناباد گفت: بارش شدید باران و سیلاب ناشی از آن در روز سه شنبه این هفته 832 میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف کشاورزی و دامداری، جاده ها، تاسیسات عمرانی شهری و آب و فاضلاب و حوزه صنعت این شهرستان وارد کرد.

او اضافه کرد: بیشترین خسارت به مقدار 550 میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی و عمده آن به قنات ها و آسیب به مزارع کشاورزی است و 400 راس دام هم به علت افتادن در مسیل و سیلاب تلف شدند.

فرماندار گناباد ادامه داد: بعلاوه سیلاب 100 میلیارد ریال به تاسیسات عمران شهری، 80 میلیارد ریال به خطوط انتقال آب و فاضلاب شهری و 70 میلیارد ریال به تاسیسات و ابنیه راهداری در جاده ها و راه های ارتباطی شهرستان گناباد خسارت وارد کرد.

قربانی اعلام کرد: بارش سیل آسای 2 روز گذشته 32 میلیارد ریال هم به تعدادی از واحد های فراوریی نواحی صنعتی کوثر، کاخک و حاشیه جاده روستای قوژد این شهرستان خسارت زده است.

او توضیح داد: در پی بارش شدید باران که در 50 سال گذشته در این شهرستان بی سابقه بود، 17 سیل بند تخریب و سرریز روان آب و سیلاب از بخش کاخک به سوی گناباد جاری شد.

فرماندار گناباد اضافه کرد: بعلاوه به تعداد23 واحد های فراوریی که شامل 20واحد فراوری آجر فشاری در ناحیه صنعتی کوثر و یک واحد فراوری آجر در حاشیه جاده روستای قوژد و 2 واحد فراوریی در ناحیه صنعتی کاخک می باشد.

قربانی ادامه داد: جمع برآورده مقدار خسارت وارد بالغ بر 32 میلیارد ریال می باشد که گزارش آن به ستاد بحران شهرستان ارسال شده است.

/ ح. ت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1229

به "خسارت میلیاردی سیلاب در گناباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت میلیاردی سیلاب در گناباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید