رتبه بندی 3 دانشگاه کانادایی در میان برترین دانشگاه های نو دنیا

به گزارش مجله پیوند، شاید وقتی صحبت از دانشگاه های کانادا می گردد، اغلب به یاد ساختمان های سنگی قدیمی با محوطه های بزرگی که در حدود یکصد سال قدمت دارند بیفتید. با این حال با پیشرفت و توسعه مداوم این کشور، چندین دانشگاه تازه در طول 50 سال اخیر در سراسر کانادا پدیدار شده اند. در واقع بعضی از این دانشگاه های کانادا به قدری برجسته هستند که در میان دانشگاه های تازه تاسیس، جزو رتبه های برتر جهانی قرار گرفته اند.

رتبه بندی 3 دانشگاه کانادایی در میان برترین دانشگاه های نو دنیا

رتبه بندی دانشگاه های تازه تاسیس در سال 2019 که به وسیله سیستم Times Higher Education اجرا شده است، شامل 351 دانشگاه در سراسر جهان می باشد که نهایتا طی 50 سال اخیر راه اندازی شده اند و بر اساس عوامل مختلفی نظیر عایدی، تحقیق و تدریس طبقه بندی شده اند.

به وسیله این سیستم رتبه بندی، آنها توانستند معین نمایند که کدام یک از دانشگاه های نو جزو برترین ها قرار دارند. در این میان سه دانشگاه کانادایی هم بخشی از این رده بندی بودند.

یکی از دانشگاه های کانادا که بالاترین رتبه را در این رده بندی کسب نمود، دانشگاه کنکوردیا است که در شهر مونترال واقع در استان کبک واقع شده است. این دانشگاه در آگوست 1974 تأسیس شد و تنها 45 سال از زمان تشکیل آن می گذرد.

دانشگاه کنکوردیا در صدر 50 درصد از تمامی دانشگاه های حاضر در این رده بندی واقع شده است و یکی از برترین ها در رده 100 تا 150 می باشد.

دانشگاه رجینا به اسم دومین دانشگاه برتر و نو کانادا و در دسته 151 تا 200 نهاده شد. یکی از دلایلی که دانشگاه رجینا به اسم یکی از برترین دانشگاه های جهان در نظر گرفته می گردد این است که مزایای متفاوتی را به دانشجویان ارائه می دهد و به آنها اجازه می دهد تا در طول دوران تحصیلشان با بعضی از موسسات همکاری نمایند.

در رده سوم هم دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی (Northern British Columbia) نهاده شد و به اسم یکی از برترین دانشگاه های جهان شناخته شد. این دانشگاه با افتخار به پژوهش ها و تحقیقات فشرده، در رده 201 تا 250 این رده بندی نهاده شد.

بعلاوه دانشگاه Northern British Columbia در میان سه دانشگاه برتر کوچک کانادا واقع شده است و به اسم یکی از پنجاه دانشگاه برتر کانادا در نظر گرفته می گردد.

در حالی که دانشگاه های کانادایی در میان این رتبه بندی قرار داشتند، اما متاسفانه به صندلی سه دانشگاه نو برتر در کل جهان دست نیافتند.

دانشگاه علوم و تکنولوژی هنگ کنگ (Hong Kong University of Science and Technology) در رتبه اول، دانشگاه École Polytechnique Fédérale de Lausanne در سوئیس در رتبه دوم و دانشگاه تکنولوژی Nanyang در سنگاپور در رتبه سوم جهانی نهاده شدند.

با توجه به سیستم رتبه بندی Times Higher Education، دانشگاه تورنتو به اسم برترین دانشگاه در کانادا و بیست و یکمین دانشگاه در جهان رتبه بندی گشت.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1236

به "رتبه بندی 3 دانشگاه کانادایی در میان برترین دانشگاه های نو دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه بندی 3 دانشگاه کانادایی در میان برترین دانشگاه های نو دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید