طراحی باغ ویلا کوچک: برترین باغ وحش های جهان

به گزارش مجله پیوند، یکی از برترین تجربه ها در زندگی هر فرد، تماشای حیوانات و آشنا شدن با جهانی عجیب اونهاست. مهم نیست در سواحل آفریقا باشید یا جنگل های گرمسیری آمریکای جنوبی، چون هر منطقه ای زیستگاه طبیعی جانوران مخصوصی به شما میاد و باغ وحش محل تلاقی و آشنایی با جهانی شگفت انگیز انسان ها و حیواناته، جایی که همه حیوانات وحشی و دست نیافتنی منطقه جمع آوری شدند و فرصت مناسبی برا کشف کردن و گشت و گذار در بین وحشی ترین و زیباترین حیوانات رو فراهم کردند. در این مقاله خبرنگاران بهتون یاری می کنه تا با 10 تا برترین باغ وحش های جهان بیشتر آشنا بشید و در خصوص اون ها بیشتر بدونید.

طراحی باغ ویلا کوچک: برترین باغ وحش های جهان

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

1- باغ وحش سان دیگو در آمریکا

همانطور که نام این باغ وحش در اول فهرست قرار گرفته باید بدونید که باغ وحش سان دیگو به عنوان برترین باغ وحش جهان شناخته میشه که در سال 1916 تاسیس شد و در حال حاضر به وسیله انجمن زیست شناسی سن دیگو اداره می شه.

در این باغ وحش بیشتر از 4،000 حیوان با بیش از 800 گونه مختلف نگهداری میشن. وسعت باغ وحش حدود 100 هکتاره و در پارک Balboa قرار گرفته. حدود 6500 گونه از نادر ترین و کمیاب ترین گونه های گیاهان اطراف اون رو پوشش میده. در این باغ وحش انواع گونه های نادر از حیواناتی مثل ببر ها، گوریل ها، رزافه ها، شامپانزه ها، لاک پشت ها و حیوانات و پرندگان دیگه نگهداری میشه و زیستگاه هایی مشابه با محل زندگی جاندارانی در نظر گرفته شده و جنگل های بارانی گرمسیری، حیوانات و پرندگان عجیب و غریب، زیستگاه قطب شمال و زیستگاه رودخانه آسیایی با ببرهای عجیب و غریب آن تنها بخشی از مجذوب کنندهیت های این باغ وحش به حساب میاد که اون رو به یکی از برترین باغ وحش های جهان تبدیل میکنه.

2- باغ وحش سنگاپور در سنگاپور

باغ وحش سنگاپور به عنوان دومین باغ وحش بی نظیر جهان شناخته میشه. جایی که محیط اون به 11 زیستگاه مختلف محیطی تقسیم میشه و گونه های متفاوتی از جانداران در اون قرار گرفتند. در این باغ وحش می تونید نمای فوق العاده ای از جنگل ها، مکان های شبیه سازی شده قطب برای خرس های قطبی و باغ خرنده ها و لاک پشت های غول پیکر و انواع مار ها سمی رو ببینید. این باغ وحش برای بازدید های خانوداگی برترین گزینه به حساب میاد و برنامههای ویژه و مخصوصی هم برای بچه ها داره که تجربیات جالبی رو در اختیار اون ها قرار میده.

3 باغ وحش چستر (Chester Zoo) در انگلستان

باغ وحش چستر که به وسیله جورج مودرشید و خانواده اش تاسیس شده در آپتون بای چستر قرا داره و در سال 1931 بازگشایی شد. در حال حاضر انجمن باغ وحش های علمی شمال انگلستان، سازمانی که به وسیله یاری های خیریه ینیانگذاری شده، این باغ وحش را اداره می نماید. در سال 2014 بیشتر از 1.4 میلیون نفر از این باغ وحش تماشا کردند و طبق آمار این باغ وحش به عنوان محبوب ترین باغ وحش در کل انگلستان شناخته میشه. بیشتر از 20000 حیوان و 500 گونه مختلف از حیوانات در اون نگهداری میشن. جالبه بدونید که این باغ وحش تنها جاییه که تونسته نژاد کمیاب ترین گونه فیل آسیای رو تکثیر کنه.

4- باغ وحش Tiergarten Schönbrunn در وین اتریش

این باغ وحش داستان طولانی داره. در 31 جولای 1752 روزیه که این باغ وحش تاسیس شد. در ابتدا فقط برای خانواده سلطنتی در نظر گرفته شد و بعد از اون درهای اون برای عموم مردم هم بازگشایی شد. این باغ وحش در حال حاضر یکی از مدرن ترین باغ وحش های اروپا به حساب میاد که در سال 2009 و 2010 به عنوان برترین باغ وحش منطقه هم لقب گرفته. بیشتر از 500 گونه از حیوانات در اون زندگی می نمایند و ببر های سیبری، اسب آبی، پاندا و کرگدن در فهرست پر بازدید ترین و محبوب ترین حیوانات این باغ وحش قرار دارند.

5- باغ وحش Taronga در سیدنی استرالیا

باغ وحشی در سیدنی استرالیا که به عنوان یکی از برترین باغ وحش های جهان شناخته میشه و به همین علت جایزه هم دریافت نموده. در این باغ وحش که از Taronga Quay تنها 12 دقیقه با ماشین فاصله داره، بیشتر از 4000 حیوان نگهداری میشه و حیواناتی از حیات وحش بومی استرالیا مثل کانگورو و کوآلا و نژاد های مخصوصی از شامپانزه ها نگهداری میشه.

این باغ وحش در تمام طول سال بازه و امکان بازدید از اون وجود داره.

6- باغ وحش ملی پرتوریا(Pretoria) در آفریقای جنوبی

باغ وحشی 85 هکتاری در پرتوریا که بیشتر از 9087 نوع از حیوانات با 705 گونه مختلف در اون نگهداری میشن. یکی از مجذوب کننده ترین قسمت های این باغ وحش حفره آب بزرگ در اونه که به مجذوب کنندهیت های باغ وحش پرتوریا اضافه نموده.

7- باغ وحش برونکس (Bronx) در نیویورک آمریکا

یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین باغ وحش های آمریکا با وسعتی حدود 265 هکتار که در سال 1899 تاسیس شد. در این باغ وحش بیشتر از 6000 حیوان مختلف در زیستگاهی شبیه به محل زندگی خودشون نگهداری میشن.هر ساله میلیون ها جهانگرد از این باغ وحش تماشا می نمایند و معمولا روز های چهارشنبه و آخر هفته ها به شدت شلوغ میشه چون تخفیف های خوبی هم در این روز ها برای خرید بلیط وجود داره. یکی از محبوب ترین قسمت های باغ وحش جنگل گوریل های کونگو که میشه به اونها غذا بدید و حرکات جالبشون رو ببینید.

8- باغ وحش برلین در برلین آلمان

باغ وحش و آکواریومی بی نظیر در برلین که به عنوان قدیمی ترین باغ وحش آلمان هم شناخته میشه و برای اولین بار در سال 1844 بازگشایی شد. در جنگ جهانی دوم باغ وحش تا حد زیادی خراب شد و بیشتر حیوانات کشته شدند و تنها 91 حیوان زنده موندند. در سال 1952 بار دیگه این باغ وحش از نو ساخته و باز شد. در این باغ وحش بیشتر از 16000 حیوان مختلف از 1500 گونه متفاوت و خاص حیوانات نگهداری میشن. در قسمت آکواریوم هم می تونید برترین و خاص ترین انواع موجوات آبزی و ماهی ها و کوسه هارو مشاهده کنید.

9- باغ وحش ملی Smithsonian در واشنگتن آمریکا

در مساحتی حدود 163 هکتار در پارک Rock Creek واشنگتن که هر ساله بیشتر از 2 میلیون نفر از اون تماشا می نمایند. در این باغ وحش حدود 2000 حیوان مختلف از 400 گونه متفاوت نگهداری میشن. خرس پاندا، فیل های آسیایی و ببر های سوماترا و شیر های آفریقایی تنها بخشی از حیوانات مجذوب کننده این باغ وحش به حساب میان.

10- باغ وحش پکن در چین

یکی از قدیمی ترین باغ وحش های چین در پکنه که در سال 1906 تاسیس شد و وسعت اون حدود 89 هکتاره و 5.6 هکتار از اون یک دریاچه فوق العادست که در این باغ وحش وجود داره. بیشتر از 450 حیوان و 500 آبزی مختلف در اون زندگی مینمایند. این باغ وحش یکی از محبوب ترین جاذبه های چین به حساب میاد و سالانه بیشتر از 6 میلیون نفر از ان تماشا می نمایند و محبوب ترین قسمت های اون جاییه که حیواناتی مثل پاندا، سمندر چینی، تمساح و ببر جنوب چین نگهداری میشن.

منبع: گردگرد
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1522

به "طراحی باغ ویلا کوچک: برترین باغ وحش های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی باغ ویلا کوچک: برترین باغ وحش های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید