طراحی ویلاهای کوچک: روستای باغو؛ محل سکونت بومیان کیش

به گزارش مجله پیوند، روستای باغو از قدیمی ترین روستاهای واقع در جزیره کیش است که دور از بخش های پیشرفته و مردم این جزیره زیبا قرار گرفته است. باغو نحوه زندگی ساکنان قدیمی این جزیره را برای گردشگران به نمایش می گذارد. حالا قبلا از این که راجع به روستای باغو بیشتر بدانید خالی از لطف نیست که درباره این جزیره زیبا اطلاعات مختصری داشته باشید.

طراحی ویلاهای کوچک: روستای باغو؛ محل سکونت بومیان کیش

جهت دریافت خدمات طراحی ویلاهای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

کیش از زیباترین جزایر ایران است که در میان آب های آزاد خلیج فارس قرار گرفته و در یک بازه زمانی به این جزیره قیس هم گفته می شد. در چند سال اخیر با توجه به جاذبه های دیدنی، تفریحی و سرمایه گذاری هایی که در این جزیره زیبا شده است، کیش را به تبدیل به یکی از مجذوب نماینده ترین مقاصد سفر برای گردشگران ایرانی نموده است.

جالب است بدانید که سالانه بیش از یک میلیون نفر از ایران شاهد زیبایی های این جزیره هستند، اما کیش علاوه بر بخش های شهری، مکان های تفریحی،هتل و فروشگاه های مدرن که در آن وجود دارد، مکان هایی تاریخی مانند روستای باغو که زندگی سنتی را به تصویر کشیده در خود جای داده است. اگر می خوایید بیشتر با این روستای زیبا و دلچسب آشنا شوید این مطلب از مجله خبرنگاران را از دست ندهید.

دلیل گذاشتن نام باکو روی این روستا

طبق تحقیقات صورت گرفته،کلمه باغو از نام پیرزنی 100 ساله گرفته شده است و در زمانی که جزیره کیش در تصرف پرتغالی ها بوده است در این روستا زندگی می نموده است.

تورهای زیر را می توانید از سایت خبرنگاران رزرو کنید:

  • تور لاکچری کیش
  • تور لحظه آخری کیش
  • تور مقرون به صرفه کیش

روستای باغو کجاست؟

برای بازدید از روستای باغو کیش باید به منطقه جنوب غربی جزیره بروید. شما وقتی به جزیره زیبای کیش رسیدید، باید به سمت یکی از جاذبه های دیدنی جزیره یعنی کشتی یونانی که در حوالی این روستا است رفته و سپس به سمت میدان غروب کیش بروید؛ از آن جا به سمت جاده باغو بپیچید و به جهت ادامه دهید تا به این روستا برسید.

روستای باغو در گوگل مپ

جاذبه های دیدنی و تاریخی روستای باغو

بیشتر گردشگرانی که به جزیره زیبا کیش سفر می نمایند، از کیش به عنوان یک مکان با مراکز تجاری و دیدنی بزرگ یاد می نمایند، اما کمی دور بودن از فضای شلوغ و پرهیاهوی مرکز شهر و قرار گرفتن در یک مکان بومی و تاریخی خالی از لطف نیست و تا حد زیادی به شما آرامش می بخشد. با توجه به این موضوع روستای باغو مکان مناسبی است که مدتی از سفر خود را در آن جا سپری کنید و به تماشای درختان کهنسال لور، بناهای سنتی و مسجد تاریخی اش بپردازید.

مسجد تاریخی روستای باغو

مهم ترین جاذبه تاریخی روستای باغو مسجدی است با نام مسجدالنبی (ص) که از آثار ارزشمند که در سال 981 هجری قمری ساخته شده است. با ورود به این روستا توجه شما به این مسجد خوش ساخت جلب می گردد، یک مسجد نسبتا کوچک اما بسیار زیبا که به شما این فرصت را می دهد که در کنار آن توقف کوتاهی داشته باشید و عکس های زیبایی از این مسجد به آلبوم تصاویر خود اضافه کنید. نکته مهم در خصوص این مسجد این است که دیواره های خارجی آن بسیار کوتاه و مینیاتوری است به طوری که از بیرون هم داخل مسجد به راحتی قابل مشاهد است. بعلاوه این بنای تاریخی دارای یک مناره زیبا هم هست که این مسجد را بسیار زیباتر نموده.

پارک دلیران جاذبه های طبیعی روستای باغو

در این روستا تعداد بسیاری از درختان بومی وجود دارد که از شاخص ترین آن ها درختان کهنسال لور هستند. لور یکی از کمیاب ترین گونه های درختی در دنیا است، این درخت از خانواده درخت انجیر و تشکیل شده از برگ های بیضی شکل است. در بسیاری از منطقه ها جنوبی کشور از این گونه درختی یافت می گردد و در این روستا شما می توانید این درخت زیبا را مشاهد کنید. میوه این درخت به رنگ قرمز و مقدار آن کمی بزرگ تر از فندق است.

در چند سال اخیر برای زیباسازی بیشتر جزیره کیش پارکی با نام پارک دلیران با وسعتی حدود 60 هکتار در این منطقه ساخته شده است. این موضوع باعث افزایش امکانات رفاعی و استفاده مناسب از زیبا های طبیعی روستا باغو برای جذب گردشگران بیشتر شده است. در این روستا آبشخورهایی برای آهو های این منطقه در نظر گرفته شده است که باعث حضور بیشتر این حیوانات در روستای باغو شده است.

آب هوا جزیره کیش و روستای باغو

جزیره کیش و روستای باغو جز منطقه ها گرم و خشک و تحت تاثیر آب و هوای بیابانی است. این جزیره دارای تابستانی بلند و طولانی از آن طرف زمستان ملایم و کوتاهی است. به طور کلی این منطقه خشک و کم باران بوده و بارندگی در کیش و باغو عمدتا به صورت رگبار و سیلابی در فصل زمستان است.

رزرو تور کیش را می توانید به راحتی از سایت خبرنگاران انجام دهید.

مقدار رطوبت در تابستان به قدری بالاست که به صدرصد نیز می رسد و باغو با روزهای یخبندان غریب است. برترین زمان سفر به جزیره کیش و این روستا ماه های دی تا فروردین است، در این ماه ها هوای بسیار دلچسب و دوست داشتنی دارد.

آشنایی با مردم روستای باغو

در حال حاضر به جز تعداد اندکی خانوار دامدار، ساکن دیگری در این روستا وجود ندارد. شغل اصلی این چند خانواده هم دامداری است. البته باغو دارای خاک حاصل خیز و مساعدی است که همین موضوع باعث شده تا مردم این روستا علاوه بر دامداری به کشاورزی نیز روی آورند. مردم این روستا با پروش دام و طیور بخش از گوشت مورد احتیاج قسمت شهر نیشین کیش را فراهم نموده و از این راه منبع درآمدی برای زندگی دارند.

با مراجعه به سایت خبرنگاران می توانید از قیمت تورهای زیر باخبر شوید:

تور تهران کیش

تور کیش از مشهد

تور تبریز کیش

تو شیراز کیش

تور اصفهان کیش

بعلاوه در سال های اخیر مردم این روستا به فراوری عسل نیز روی آورده اند و با فروش آن به مردم کیش یا گردشگران به اقتصاد خود رونق بخشیده اند. با سفر به روستای باغو در بخش ورودی روستا احتمالا با چادر های سیاه رنگ که در آن جا برپا شده است روبه رو خواهید شد. در این چادرها اهالی روستا مشغول به پخت نان، غذاهای سنتی، جشن ها و مراسم های مختلف هستند. آن ها گردشگران را با آداب و رسوم خود آشنا می نمایند. وجود این چادرها باعث شده تا گردشگران حس بهتری نسبت به سفر به روستای باغو داشته باشند.

کلام آخر

همان طور که می دانید جزیره کیش در سال های اخیر به یکی از قطب های گردشگری در کشور تبدیل شده است. نکته قابل توجهی که در خصوص این جزیره وجود دار د این است که در آن جا شما می توانید طیف های متنوعی از مجذوب نمایندهیت ها را مانند مکان های تاریخی، مراکز تفریحی و تجاری و آثار طبیعی را تجربه کنید.

باتوجه به اطلاعاتی که در خصوص روستای باغو با شما به اشتراک گذاشتیم، بد نیست که درکنار گشت و گزار در شهر کیش با ساختمان های بلند و پرهیاهو سری هم به قسمت های قدیمی و طبیعی این جزیره بزنیدتا از آرامش آن ها لذت ببرید. امیداورم از این مطلب لذت برده باشید اگر شماهم تجربه سفر به این روستا را دارید حتما تجربه خود را با ما به و دنبال نمایندگان مجله خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: علی بابا
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1509

به "طراحی ویلاهای کوچک: روستای باغو؛ محل سکونت بومیان کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلاهای کوچک: روستای باغو؛ محل سکونت بومیان کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید