صنایع دستی نقش ویژه ای در اشتعال زایی هنرمندان زاوه دارد

به گزارش مجله پیوند، نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی بر حمایت و برنامه ریزی بیشتر از حوزه صنایع دستی منطقه تأکید کرد و گفت: صنایع دستی نقش ویژه ای در اشتغال زایی برای مردم شهرستان زاوه دارد.

صنایع دستی نقش ویژه ای در اشتعال زایی هنرمندان زاوه دارد

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محسن زنگنه امروز یکشنبه 25 خرداد ماه 1399 در حاشیه مراسم افتتاحیه نخستین خانه صنایعدستی زاوه که با حضور فرماندار، معاون صنایعدستی استان و مسئولان و هنرمندان برگزار گردید، بیان کرد: بهترین راه برطرف معضل بیکاری و رونق مالی به ویژه در روستاها،رشد و توسعه صنایعدستی است.

او اضافه نمود: افتتاح خانه صنایع دستی در شهر دولت آباد که با هدف برگزاری دوره های آموزشی، فراوری و عرضه صنایعدستی راه اندای شده گامی مؤثر در راستای تحقق این هدف است، چون صنایعدستی با کمترین سرمایهگذاری قابلیت بالایی برای اشتغال زایی دارد.

نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: با برنامه هایی که اداره کل استان در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی منطقه، به ویژه در روستاها دارند، همت هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی مربوطه و هنرمندان را می طلبد.

محمد مطیع معاون صنایعدستی خراسان رضوی نیز گفت: یکی از اهداف و سیاستهای معاونت صنایع دستی اداره کل جلوگیری از منسوخ شدن رشته های اصیل و بومی منطقه است.

او اضافه نمود: این معاونت به وسیله برگزاری دوره های آموزشی، در اختیار گذاشتن ابزار و تجهیزات و اعطای تسهیلات از هنرمندان منطقه حمایت می نماید.

احداث خانه صنایعدستی زاوه با اعتباری بیش از 800 میلیون ریال برای امور عمرانی و 100 میلیون ریال برای تجهیزات با مساعدت معاونت سرمایهگذاری و صنایعدستی اجرا شده است.

در حال حاضر رشته های نمدمالی، گلیمبافی، ابریشمبافی، فرت بافی، تراش سنگ های قیمتی و نیمهقیمتی، ساخت و سازهای سنتی آموزش و فراوری خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 527

به "صنایع دستی نقش ویژه ای در اشتعال زایی هنرمندان زاوه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی نقش ویژه ای در اشتعال زایی هنرمندان زاوه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید