عددبازی با بی خانمانی در دنیا ، آمریکا 550 هزار بی خانمان دارد

به گزارش مجله پیوند، بیش از 550 هزار نفر از شهروندان آمریکایی بی خانمان هستند و حدود نیمی از این افراد در ایالت کالیفرنیا زندگی می نمایند.

عددبازی با بی خانمانی در دنیا ، آمریکا 550 هزار بی خانمان دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، گزارشی که کاخ سفید در ژانویه 2018 منتشر کرد نشان می داد 552 هزار و 830 نفر از مردم ایالات متحده جایی ثابت برای زندگی کردن ندارند و در تعریف رسمی بی خانمان به شمار می فرایند. نکته عجیب اینکه بیش از 50 درصد بی خانمان های آمریکا مقیم ایالت کالیفرنیا هستند و سرپناه و تمام دارایی آنها را به ویژه در خیابان های لس آنجلس می توان دید.

از حدود 250 هزار بی خانمان موجود در کالیفرنیا، 35 درصد روی زمین و زیر آسمان خدا می خوابند و 65 درصد به نوعی از سرپناه دسترسی دارند. در سال های اخیر 85 شهر و منطقه آمریکا به برنامه ای پیوسته اند که هدف آن به صفر رساندن تعداد بی خانمان های بدون سرپناه است. از این تعداد، در 11 شهر و منطقه کمتر می توان بی خانمان واقعی دید و دوره بی سرپناه ماندن آنها هم بسیار کوتاه است.

اوضاع بی خانمانی در تقریبا تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا به نقطه بحران رسیده و گزارش سال 2017 این واقعیت را تایید می نماید. فقط در لندن تعداد خانواده های اسکان موقت از مرز 50 درصد گذشته، بی خانمانی در میان جوانان کپنهاگ (پایتخت دانمارک) 75 درصد افزایش یافته و به آمار بی خانمان های بدون سرپناه در ورشو (پایتخت لهستان) 37 درصد بیشتر شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 114

به "عددبازی با بی خانمانی در دنیا ، آمریکا 550 هزار بی خانمان دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عددبازی با بی خانمانی در دنیا ، آمریکا 550 هزار بی خانمان دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید