فرهنگ مصرف، راه چاره برون رفت از بحران خاموشی ها

به گزارش مجله پیوند، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: با افزایش دما در روزهای آینده قطعا مصرف برق در کشور و در استان بالا خواهد رفت لذا نیازمند همکاری مردم در مدیریت مصرف برق خواهیم بود.

فرهنگ مصرف، راه چاره برون رفت از بحران خاموشی ها

به گزارش خبرنگاران کردستان، هیوا لهونیان پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست رسانه ای با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: سال گذشته به علت کاهش بارندگی و خشکسالی بخش عمده ای نیروگاه های برق آبی که حدود 13 مگاوات هستند از مدار خارج هستند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان توضیح داد: 10 تا 12 مگاوات از نیروگاه های برق عملا از مدار خارج شد و از سوی دیگر افزایش دما موجب شده مصرف برق افزایش جدی پیدا کند.

وی افزود: 30 تا 35 درصد مصرف برق در فصول گرم سال به ویژه در تابستان مربوط به سیستم های سرمایشی است و روز گذشته هم رکورد زد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اعلام کرد: اندازه مصرف روزانه کشور 66 هزار مگاوات است که اگر 5 هزار مگاوات را مدیریت کنیم عملا از این بحران عبور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سال جاری در طول 50 سال اخیر گرم ترین سال در کشور است، گفت: این اندازه گرما طبیعتا افزایش مصرف برق را در پی خواهیم داشت که این موضوع به شدت ما را نگران می نماید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ماینرها را از دیگر چالش های حوزه برق دانست که در کل کشور بین 3 هزار و 500 تا 5 هزار مگاوات از مصرف برق را به خود اختصاص می دهند.

وی افزود: مهمترین مولفه در مدیریت مصرف برق، مردم هستند از این رو رساندن اطلاعات کافی به جامعه از سوی رسانه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

لهونیان توضیح داد: سهمیه خاموشی هر استان با توجه به اندازه فراوری و مصرف معین شده لذا فراوری و مصرف باید در هر لحظه با هم برابر باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار کرد: اگرچه عدالت در خاموشی هم رعایت خواهد شد اما برق بعضی محلات اطراف بیمارستان ها با کمترین اندازه خاموشی ها روبرو هستند.

لهونیان افزود: ایستگاه های پمپاژ، اینترنت و غیره از دیگر نقاط مهمی است که مصون از خاموشی ها هستند و این مهم به علت رفاه حال مردم و جلوگیری از بروز مسائل دیگر است.

وی گفت: برای اصلاح فرمول های خاموشی با توجه به اینکه مسائلی در این حوزه وجود داشت جلسات هماهنگی برگزار شده و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است.

وی اعلام کرد: گاهی اوقات به علت تغییر برنامه ریزی ها که از مرکز اعلام می گردد موجب ایجاد نارضایتی و متهم شدن شرکت برق استان به عدم اطلاع رسانی دقیق در خصوص قطعی ها است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: اینکه برنامه ریزی دقیقی در اعلام قطعی ها نداریم عواملی است که به ما تحمیل می گردد، امیدواریم این فرایند را با فرمول جدیدی که تعریف شده به برترین شیوه مدیریت کنیم.

لهونیان با بیان اینکه پیش بینی ما این است که در کردستان بین 40 تا 50 مگاوات ماینر غیرمجاز داشته باشیم، توضیح داد: 100 درصد موارد غیرمجاز است چون در استان تا به امروز ماینر در استان مجوز فعالیت نگرفته است.

وی توضیح داد: هرکس مجوزدار و بدون مجوز فعالیت در زمینه ماینر داشته باشد غیرمجاز بوده و تخلف نموده است این موضوع از سوی رئیس جمهور هم ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به وجود 700 هزار مشترک برق در استان گفت: این ماینرهای با توجه به اندازه افزایش مصرف قابل شناسایی هستند ولی این مهم احتیاج به ابزارهای خاصی دارد که بتواند مشترکین پرمصرف را جدا کند اما در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

لهونیان توضیح داد: از اسفندماه سال گذشته تا کنون 763 دستگاه ماینر در سطح استان کشف شده که پیش بینی ما مصرف 2.3 مگاوات برق است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1166

به "فرهنگ مصرف، راه چاره برون رفت از بحران خاموشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ مصرف، راه چاره برون رفت از بحران خاموشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید