محلات در فراوری گل سرآمد است

به گزارش مجله پیوند، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر گشته، محلات در فراوری گل سرآمد است.

محلات در فراوری گل سرآمد است

مهندس علی صفری، مدیر کل جهاد کشاورزی استان مرکزی در مراسمی که در بوستان ملی سرچشمه و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر شازند و اعضای شورای اداری شهرستان محلات برگزار گردید، اظهار کرد: رونق صنعت گل در شهرستان محلات مدیون هم افزایی و همکاری دستگاه های مختلف است.

وی ادامه داد: هر زمان که قرار بوده است از افتخارات استان مرکزی نام برده گردد، به واسطه گل و گیاه و ماهیان زینتی، از محلات که از قطبهای فراوری گل و گیاه و ماهیان زینتی کشور است، یاد شده است.

وی با بیان اینکه محلات از نظر فراوری گل سرآمد است به مسائل فراوری در این عرصه اشاره نمود و گفت: اگرچه طی سالیان گذشته مسائل بسیاری حل شده است اما مسائل دیگری وجود دارد و تغییر مطالبات کشاورزان نشان از پیشرفت این صنعت دارد. با کوشش فعالان این عرصه رکودی در این صنعت مشاهده نمی گردد.

وی توضیح داد: محلات بهشت استان و کشور است و باید کوشش بیشتری برای شناساندن ظرفیتهای آن انجام گردد. برگزاری نمایشگاه گل جز افتخارات است. شناخته شدن محلات به عنوان مرکز گل و گیاه کشور حاصل کوششهای کشاورزان، برگزاری نمایشگاه و رفت و آمد مسئولان است.

صفری گفت: با استفاده از ظرفیت موجود میتوان هفته فرهنگی شهر را برگزار کرد. محلات بهشت استان و کشور است و باید کوشش بیشتری برای شناساندن ظرفیتهای آن انجام داد و به این واسطه میتوان گردشگران بسیاری را به شهرستان جذب کرد.

وی اظهار کرد: محلات بزرگترین صادر کننده ماهیان زینتی کشور است و اولین مجتمع ماهیان زینتی در کنار دهکده گل در حال احداث است که طی چند ماه آینده واگذاری آن صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در پی توسعه دهکده گل و برطرف مسائل آب این دهکده هستیم. ورود بعضی از فعالان عرصه سنگ به عرصه گل و گیاه غنیمتی است که میتوان از آن استفاده کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 خرداد 1402 بروزرسانی: 29 خرداد 1402 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1712

به "محلات در فراوری گل سرآمد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محلات در فراوری گل سرآمد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید