معرفی ابرخودروی برقی ایلیشن دوگو 001

به گزارش مجله پیوند، دوگو، 1900 اسب بخار قدرت و نهایت سرعت 418 کیلومتر بر ساعت دارد. این محصول ساخت شرکت ایلیشن (Elation) با قیمتی حدود دو میلیون دلار، مراحل پیش فراوری را می گذارد.

معرفی ابرخودروی برقی ایلیشن دوگو 001

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، رشد مالی در کشورهای متمول، تعداد ثروتمندان را افزایش داده است. این شرایط فرصت مناسبی برای عرضه خودروهای گران قیمت محسوب می گردد. حالا شرکت های سازنده ابرخودروهای میلیون دلاری یا مدل های کلکسیونی، بیش از هر زمان دیگری در تاریخ تأسیس می شوند و فعالیت می نمایند. فرایند طراحی و مهندسی خودروهای امروزی چنان پیش رفت نموده که با خرید پلتفرم، پیشرانه و دیگر تجهیزات فنی از برندهای مشهور، سرعت فراوری یک مدل جدید توسط شرکت های کوچک افزایش یافته است.

شرکت ایلیشن (Elation) به تازگی تأسیس شده و دفتر اصلی آن در شمال کالیفرنیای آمریکا است. این مجموعه حدود یک سال پیش اولین محصول خود را با نام فریدام (آزادی) با سه موتور برقی و نهایت قدرت 1427 اسب بخار معرفی کرد. ایلیشن در کوشش است تا مشابه ریمک، پینین فارینا و لوتوس، یک برند مخصوص ابرخودروهای الکتریکی لوکس باشد.

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشرشده، نسخه دیگری از فریدام با نام غیررسمی دوگو 001 فراوری خواهد شد که مجهز به 4 موتور الکتریکی و مجموع قدرت 1903 اسب بخار است. این محصول سرعت گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 1.8 ثانیه و نهایت سرعت 418 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. هر دو مدل ابرخودرو ایلیشن فریدام، چهارچرخ محرک با جعبه دنده دوسرعته خواهند بود. باتری های قابل سفارش این خودروها، 100 و 120 کیلووات ساعت ظرفیت خواهند داشت تا شعاع حرکتی حدود 644 کیلومتر فراهم نمایند.

شرکت سازنده، در کوشش است تا نمونه بنزینی فریدام را با موتور 5.2 لیتری V10 آئودی (مشابه آئودی R8) نیز فراوری کند. این مدل، همراه جعبه دنده 7 سرعته دبل کلاچ آئودی، سرعت گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 2.5 ثانیه و نهایت سرعت 386 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.

تنها 25 دستگاه از ابرخودروهای برقی فریدام ساخته خواهند شد. پیش فروش این محصولات شروع شده است و زمان تحویل، سال 2022 خواهد بود. شرکت سازنده، قیمت نهایی مدل برقی را حدود دو میلیون دلار اعلام و برای نسخه بنزینی V10، مبلغ 2.3 میلیون دلار پیش بینی نموده است. با این شرایط، توانایی فنی محصولات ایلیشن باید نزدیک به پاگانی هوایرا، بوگاتی شیرون و کونیگزگ آگرا باشد تا خریدار جذب کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 854

به "معرفی ابرخودروی برقی ایلیشن دوگو 001" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ابرخودروی برقی ایلیشن دوگو 001"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید