مقاله: راهنمایی برای سفر به عمان

به گزارش مجله پیوند، عاشقان فرهنگ و هنر، جشنواره های این کشور را در سفر با تور عمان از دست ندهند. فستیوال مسقط که هر ساله در ماه های ژانویه و فوریه برگزار می گردد، یکی از بزرگترین جشنواره های پایتخت این کشور است و گنجینه های فرهنگی و هنری عمان را به معرض نمایش می گذارد. جرقه های آتش بازی که در آسمان شب می درخشند به همراه موسیقی های محلی و بین المللی و نمایش سیرک ثانیه هایی خاطر انگیر را رقم خواهند زد.

مقاله: راهنمایی برای سفر به عمان

جواهراتی که از نقره یا طلا ساخته شده اند از دیگر اقلام رایج در بازارهای عمانند. اما در این میان جواهرات بادیه نشینان که دست بند، گردنبند و پابندهایی که به ظرافت طراحی شده اند را شامل می شوند، از شاخص ترین ها به شمار می روند. بهترین محل جهت خرید این زیورآلات بازارچه طلا شهر مطرح است.

اصالت همواره در زبان و فرهنگ خلاصه نمی شود. گاه می توان پیشینه و تمدن را در نقوش شیئی کوچک نیز نظاره کرد. از بسته های ارزان قیمت کندر و بخور تا جواهرات سنگین و پر نقش و نگار بادیه نشینان، هر یک به عنوان نمادی از شور و حال جاری در این پهنه، دست گردشگران را به هنگام بازگشت از سفر با تور عمان خالی نخواهند گذاشت. لازم به ذکر است که عمده اجناسی که در ادامه معرفی خواهند شد در فروشگاه های زنجیره ای لؤلؤ قابل خریداریند.

در بازارچه های نزوی می توان ظروف سفالینی را که عمده شان در کارگاه های شهر بهلا ساخته می شوند خریداری نمود. این آثار طیفی از گلدان ها و کوزه ها تا ظروف سوزاندن کندر را شامل می شوند.

منبع مقاله: راهنمایی برای سفر به عمان

انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1350

به "مقاله: راهنمایی برای سفر به عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: راهنمایی برای سفر به عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید