منطقه ساپانجا، طبیعتی زیبا در دل استانبول

به گزارش مجله پیوند، یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه که دارای طبیعتی بکر و زیبا است و در بین گردشگران و مردم ترکیه محبوبیت زیادی دارد منطقه ساپانجا در ترکیه است. این منطقه یکی از شهرهای کوچک و روستایی شهر ساکاریا محسوب می گردد و به راحتی می توانید از استانبول و آنکارا به این منطقه سفر کنید. ساپانجا به علت کم جمعیت بودن و آب و هوا و طبیعت جذابی که دارد برای گردشگرانی که در پی لذت بردن از آرامش در طبیعت هستند مناسب است . به همین علت در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم گشتی در منطقه زیبا و طبیعت بکر ساپانجا بزنیم.

منطقه ساپانجا، طبیعتی زیبا در دل استانبول

ساپانجا کجاست؟

ساپانجا یکی از منطقه ها بکر ترکیه است که به نگین ساکاریا معروفیت دارد، اما متاسفانه در بین بیشتر توریستان ناشناخته است. این منطقه زیبا در نزدیکی شرق استانبول واقع شده و به عنوان یک مکان دنج و آرام شناخته می گردد و یکی از شهرهای شهرستان ساکاریا در حوزه مارمارا محسوب می گردد که مهم ترین شهر روستایی این منطقه است.

این شهر زیبا و تاریخی که قدمت آن به حدود 1200 سال قبل از میلاد مسیح می رسد، به علت آب و هوا بکر و طبیعت زیبایی که دارد در بین توریستان مشهور شده، به طوری که در طول سال سه برابر جمعیت این شهر که حدود 41 هزار نفر است از این منطقه بازدید می نمایند و در مجموع حدود 120 هزار نفر توریست به این منطقه سفر می نمایند.

جاذبه های ساپانجا

دریاچه ساپانجا

یکی از مهم ترین جاذبه های ساپانجا که علاوه بر منظره ها زیبا و طبیعت بکر، در اطراف خود کافه ، رستوران و اقامتگاه های بسیاری دارد دریاچه ساپانجا است. در فصل تابستان چشمه های بکر و پر آب و در فصل زمستان منظره ها پوشیده از برف را در این دریاچه تماشا خواهید کرد. این دریاچه زیبا حدود 2 ساعت تا استانبول فاصله دارد و برای لذت بردن از منظره این دریاچه می توانید در هاستل یا اقامتگاه های اطراف دریاچه چند شب اقامت کنید و از نوشیدن قهوه و خوردن غذاهای ترکی در کافه و رستوران های اطراف لذت ببرید و با اجاره کردن دوچرخه اطراف دریاچه ماجراجویی کنید.

مشوکیه

مشوکیه، یک دهکده مجذوب کننده در اطراف شهر ساپانجا است که طبیعتی زیبا دارد و مناسب برای قدم زدن در هوا معتدل است. بعلاوه در اطراف آن پر از رستوران های دریایی است که می توانید از خوردن ماهی معروف قزل آلا خوشمزه که در این رستوران ها سرو می گردد لذت ببرید.

آثار تاریخی

آثار تاریخی همواره از تماشای ترین جاذبه های توریستی محسوب می گردد و در منطقه ساپانجا در ترکیه هم چند آثار تاریخی مربوط به دوره بیزانس و عثمانی قرار گرفته است که تماشا آن ها خالی از لطف نیست. از مهم ترین آثار تاریخی که در ساپانجا قرار دارند می توان به مسجد رحیم سلطان، مسجد رستم پاشا، سارکو فاژی، مقبره های دوره بیزانس و دروازه ویتزی اشاره نمود.

منطقه کرپنار

منطقه کرپنار از دیگر منطقه ها طبیعی و زیبا ساپانجا است و به عنوان یک سایت از گونه های مختلف گیاهی که دارای قسمت های مختلف و زیبایی است شناخته می گردد که ارزش یک بار تماشا را دارد.

اقامت در ساپانجا

در منطقه ساپانجا حدود 25 هاستل و 65 پانسیون وجود دارد و حدود 3 هزار نفر ظرفیت برای اقامت در ساپانجا فراهم شده، اما همچنان برای حضور توریستان متعددی که از این منطقه بازدید می نمایند کم است. به همین علت خانه های اجاره ای که به عنوان پروژه امن منطقه شناخته می شوند برای اقامت توریستان فراهم شده است.

بیشتر اقامتگاه ها و هاستل های ساپانجا در اطراف دریاچه قرار دارند و محل مناسبی برای اقامت و لذت بردن از منظره مجذوب کننده دریاچه و جنگل هستند.

شکم گردی در ساپانجا

منطقه ساپانجا در ترکیه به عنوان یک منطقه تفریحی و توریستی شناخته می گردد و همین باعث شده تا رستوران های محلی و کافه های بسیاری در این منطقه به ویژه در اطراف دریاچه ساپانجا وجود داشته باشند. در این رستوران ها که خیلی هم لوکس و لاکچری نیستند، می توانید انواع غذاهای ترکی و فست فود را میل کنید. اما برترین غذا در این منطقه غذاهای سنتی، دریایی و ماهی قزل آلا تازه است که معمولا از دریاچه صید می نمایند و با طبخ مخصوص این منطقه سرو می گردد و به علت طعم خوشمزه و لذیذی که دارد در بین توریستان بسیار معروف است.

مناسبت ها و رویدادهای ساپانجا

از جمله محبوبیت های این منطقه زیبا برگزاری جشنواره های تابستانی است که در ماه های تیر و مرداد برگزار می شوند. اولین جشنواره که در ماه تیر (ژوئن) برگزار می گردد کیر پینار است که در این جشنواره با برگزاری کنسرت ها، پایکوبی و تئاترهای بسیاری که از طریق هنرمندان اجرا می گردد و نمایش فیلم های روز از مهمانان استقبال می نمایند. به غیر از آن، جشنواره صنایع دستی ساپانجا هم در ماه مرداد (ژوئیه) در این منطقه برگزار می گردد که در آن هنرمندان محلی آثار و هنرهای دستی خود را برای معرفی و فروش در این جشنواره به نمایش می گذارند و با غذاهای محلی که در غرفه ها سرو می گردد از مهمانان پذیرایی می نمایند.

برترین زمان برای رفتن به ساپانجا

منطقه ساپانجا در ترکیه به علت آب و هوا معتدل مقصد مناسبی برای سفر در طول سال است. اما برترین زمان برای رفتن به ساپانجا در فصل بهار که درختان به تازگی شکوفه زده اند و زمین با طراوت است و فصل تابستان که طبیعت این منطقه سرسبز و چشمه آن منظره چشم نوازی دارد، است.

اگر در فصل پاییز یا زمستان به منطقه ساپانجا در ترکیه بروید با منظره ای هزار رنگ و زیبا از برگ های پاییزی و با منطقه سفید پوش شده از برف در فصل زمستان روبه رو خواهید شد که هرکدام دارای طبیعتی منحصربه فرد و فرق دارد.

دسترسی به ساپانجا

دسترسی به ساپانجا از استانبول آسان است و به راحتی با استفاده از خودروهای سواری می توانید خود را به ساپانجا برسانید. از طریق خودروهای سواری می توانید از شرق استانبول وارد اتوبان شوید تا به منطقه ساپانجا برسید. برای رسیدن به این منطقه از راه اتوبان از شهرک صنعتی استانبول عبور نموده و در طول مسیر منظره طبیعت و دریا را خواهید دید و در عرض 2 ساعت به ساپانجا خواهید رسید.

حرف آخر

منطقه ساپانجا در ترکیه یکی از شهرهای روستایی ساکاریا است که به علت جمعیت کم، آب و هوا بی نظیر و طبیعت بکر محل مناسبی برای تجربه یک تعطیلات بدون هیاهو در دل طبیعت است. این شهر کوچک و زیبا به علت جاذبه های متنوع، مردم مهمان نواز و مراسم و رویدادهایی که به مناسبت های مختلف در این منطقه برگزار می شوند در بین توریستان داخلی و خارجی محبوبیت زیادی پیدا نموده و پیشنهاد می کنیم در سفر به ترکیه سری به ساپانجا بزنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1772

به "منطقه ساپانجا، طبیعتی زیبا در دل استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه ساپانجا، طبیعتی زیبا در دل استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید