هشت حفار عتیقه در دامغان دستگیر شدند

به گزارش مجله پیوند، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان گفت: هشت حفار به جرم مشارکت در 2 فقره حفاری غیرمجاز برای کشف اشیای عتیقه در جنوب و شمال این شهرستان دستگیر شدند.

هشت حفار عتیقه در دامغان دستگیر شدند

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران به نقل از ایرنا، مهدی قاسمی روز پنجشنبه از کشف 2 فقره حفاری غیر مجاز در روستاهای مناطق جنوب و شمال دامغان اطلاع داد و بیان نمود: بعضی افراد سودجو با وسوسه گنج یابی و به دست آوردن اشیای عتیقه، اقدام به حفاری نموده بودند.

وی با اشاره به دستگیری حفاران غیرمجاز در مناطقی از شمال دامغان، گفت: 6 نفر در حین حفاری شبانه، با کوشش نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی شهرستان دامغان و کمین های شبانه نامحسوس، شناسایی و دستگیر شدند.

قاسمی ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت با همکاری عوامل انتظامی شهرستان دامغان، براساس گزارش مردمی از روستای برم دامغان مبنی بر رفت و آمد افراد مشکوک درتپه های تاریخی واقع در جنوب شهرستان، با حضور به موقع در منطقه پیروز به شناسایی 2 حفار غیرمجاز شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان اضافه کرد: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال فرهنگی تاریخی ممنوع بوده و مرتکب آن، به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم می گردد.

شهروندان و دوست داران میراث فرهنگی می توانند گزارش های خود را به وسیله تماس با سامانه خبری به شماره تلفن 31705 اعلام نمایند.

دامغان، با عنوان شهر صددروازه و با قدمت هفت هزار ساله، 2 هزار اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از این تعداد 400 اثر شناسایی و تا به امروز 126 اثر ثبت ملی شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 781

به "هشت حفار عتیقه در دامغان دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشت حفار عتیقه در دامغان دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید