واقعیت های شگفت انگیز درباره کولوسئوم روم باستان

به گزارش مجله پیوند، کولوسئوم که خانه بازی های گلادیاتور است، نزدیک به 2 هزار سال به نام یکی از 7 عجایب دنیا همچنان توجه مردم را به خود جلب نموده است. در سال 2018 میلادی، کولوسئوم محبوب ترین جاذبه گردشگری در دنیا شد که بیش از 7 میلیون بازدید کننده را به علت تاریخ باورنکردنی اش، به سوی خود جذب کرد.

واقعیت های شگفت انگیز درباره کولوسئوم روم باستان

کولوسئوم با چیزهای زیادی برای تماشا و یادگیری، دستاورد خیره نماینده ای است که از زمانیکه درهای خود را باز نموده، به نام نماد امپراتوری روم به جای مانده است. حال در این جا واقعیت های شگفت آوری در خصوص این آثار باستانی مجذوب نماینده نام می کنیم که شاید کمتر کسی در خصوص آن ها اطلاعاتی داشته باشد.

در گذشته نام دیگری داشته است

ممکن است اکنون کولوسئوم باشد، اما زمانی که در دوره امپراطور وسپاسیان ساخته شد، آن را آمفی تئاتر Flavian نامیدند. وسپاسیان نخستین حاکم سلسله فلاویان بود که پسران وی هم در آن حضور داشتند. بنابراین کلمه کولوسئوم از کجا آمده است؟ تصور می گردد که این مجسمه از مجسمه بزرگ امپراطور نرو گرفته شده باشد، معروف به کلوسوس، که در نزدیکی آن بود.

با بازی های گلادیاتور به روی عموم باز شد

متاسفانه وسپاسیان در سال 80 میلادی نتوانست کولوسئوم را به روی عموم مردم باز کند و این افتخار در زمان افتتاحیه بازی های گلادیاتور نصیب پسر وی، تیتوس، شد که با 100 روز بازی های پی درپی توانست بیشترین بازدیدنماینده را به سوی این بنای روم باستان جذب کند.

یک سیستم پیچیده نشیمن دارد

با قرار دادن فضایی که می تواند 80000 تماشاگر را در خود جای دهد، آرایش جایگاه ها در کولوسئوم دقیقا سازمان یافته بود. امپراطور برای خودش و اطرافیانش صندوق ورودی و جعبه سلطنتی مخصوص داشت.

در امتداد پله ها افراد به ترتیب کلاس و تابعیت مرتب شده بودند. زنان و افراد غیرشهروند روی ملافه های چوبی کنار هم می نشستند، در حالی که برده ها در تراسی که اکنون از بین رفته است، در بالای تابلوها می ایستادند. برای نظم بخشیدن به امور، قسمت بیرونی کولوسئوم دارای شماره هایی است که بالای ورودی ها حک شده، بنابراین مردم می دانستند کجا باید بروند تا جایگاه خود را پیدا نمایند.

بخش های مختلفی زیرزمینی داشت

در زیر کف چوبی ضخیم، گلادیاتورها و حیوانات منتظر می ماندند تا نوبت خود را به دست آورند. بیش از 30 درب برای ورود و خروج حیوانات و گلادیاتورها وجود داشت که به وسیله آسانسورهای ویژه ای به صحنه راهنمایی می شدند.

این منطقه در پشت صحنه هم شامل ایستگاه های یاری های اولیه برای مداوای مجروحان بود. تورهای ویژه ای که اکنون برای عموم آزاد است، طعم این بخش زیرزمینی باورنکردنی کولوسئوم را به بازدیدنمایندگان می دهد.

گلادیاتورها در همین نزدیکی آموزش می تماشاد

روم چندین مدرسه داشت که گلادیاتورها در آن ها آموزش می تماشاد. بزرگترین آن،Ludus Magnus، تا حدی حفاری شده و می توان آن را از سطح خیابان درست کنار کولوسئوم مشاهده کرد. آموزشگاه آموزشی شامل یک مینی آرنا بود و حتی یک گذرگاه زیرزمینی داشت که آن را به کولوسئوم متصل می کرد.

گذشته از صحنه تمرین، باستان شناسان بعلاوه یک ردیف از چهارده سلول را که می توانستند اتاق خوابگاه گلادیاتورها باشند، حفاری کردند.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1213

به "واقعیت های شگفت انگیز درباره کولوسئوم روم باستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت های شگفت انگیز درباره کولوسئوم روم باستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید