شرایط فاجعه بار کرونا در آمریکای لاتین به روایت رویترز

به گزارش مجله پیوند، ایرنا نوشت: خبرگزاری رویترز امروز براساس تازه ترین آمار نوشت: شمار جان باختگان ویروس کرونا در منطقه آمریکای لاتین از مرز 200 هزار نفر فراتر رفته است.

شرایط فاجعه بار کرونا در آمریکای لاتین به روایت رویترز

این آمار تاکیدی بر شرایط قرمز منطقه آمریکای لاتین به عنوان مرکز عمده انتشار و همه گیری بیماری کووید - 19 در دنیا است که دولت ها را تحت فشار قرار داده است.

مجموع شمار مرگ و میر در برزیل و مکزیک به تنهایی از همه کشورهای دیگر به استثنای ایالات متحده بالاتر است و این سه کشور روی هم رفته 70 درصد تلفات این ویروس را در قاره آمریکا تشکیل می دهند.

برزیل و مکزیک به شدت برای ایجاد موازنه میان لزوم توقف انتشار این ویروس با اجرای اقدامات ایمنی محدودنماینده و بازگشایی اقتصادهایشان کوشش می نمایند که به شدت از بحران ویروس کرونا آسیب دیده است.

دولت برزیل که چند روز پیش آمار تلفات روزانه ویروس کرونا را یک هزار و 595 نفر اعلام نموده بود، تنها در روز شنبه یک هزار و 88 مرگ دیگر را ثبت نموده است.

شمار تلفات مکزیک نیز در روز شنبه 784 نفر بوده و برای نخستین باز بیش از 9 هزار مورد ابتلا را در یک شبانه روز ثبت نموده است.

شمار تلفات آمریکای لاتین با وجود مبارزه سخت دیگر کشورهای این منطقه برای جلوگیری از پیشروی و مهار انتشار ویروس کرونا، پس از ثبت 191 مرگ در پرو، از مرز 200 هزار نفر فراتر رفته است.

همه گیری ویروس کرونا و تمام ناشناخته هایش در حالی آمریکا و برزیل را در صندلی دو کشور نخست درگیر به این بیماری قرار داده است که اهمیت اجرای اقدامات پیشگیرانه، رعایت دستورالعمل ها و مقررات ساده بهداشتی، اتخاذ تدابیر سختگیرانه و واکنش سریع تر به این بحران را بیش از پیش برای همگان برملا می سازد.

به بیان دقیق تر در نقطه مقابل عمل به توصیه های بهداشتی مورد تاکید سازمان بهداشت دنیای و همچنین تجربه محدود به دست آمده دولت ها در مهار این بیماری در طول هفت ماه گذشته، بعضی سران کشورهای قاره آمریکا با سهل انگاری ها و کم اهمیت جلوه دادن هایشان، شرایط این منطقه را رو به وخامت برده اند.

آخرین شرایط شیوع ویروس کرونا (کووید 19) در سراسر دنیا نشان می دهد که تا به امروز 18میلیون نفر به این ویروس مبتلا، 689 هزار نفر جان باخته و 11میلیون و 346 هزار نفر نیز بهبودیافته از این بیماری هستند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 601

به "شرایط فاجعه بار کرونا در آمریکای لاتین به روایت رویترز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط فاجعه بار کرونا در آمریکای لاتین به روایت رویترز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید