پیش بینی هوای روزهای پیش رو و هشدار به رانندگان

به گزارش مجله پیوند، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه نو بارشی به کشور، از ادامه بارش برف در مرکز اطلاع داد.

پیش بینی هوای روزهای پیش رو و هشدار به رانندگان

احد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:

بعد از ظهر روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی تازه، برای غرب و شمال غرب کشور بارش پراکنده باران و برف پیش بینی می گردد. روز پنج شنبه در استان های واقع در غرب، جنوب غرب، دامنه های جنوبی و مرکزی زاگرس و دامنه های جنوبی البرز ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می گردد و در شمال غرب و سپس شمال شرق کشور افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت.

وظیفه با اشاره به اینکه طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با جنوبی شدن جریانات بر روی سواحل دریای خزر مخصوصا استان گیلان وزش باد شدید جنوبی و افزایش قابل ملاحظه دما بین 4 تا 7 درجه رخ خواهد داد، اضافه کرد که از بعدازظهر پنجشنبه با شمالی شدن جریان روی دریای خزر، در غرب سواحل دریای خزر کاهش تدریجی دما، افزایش ابر و بارش پراکنده باران پیش بینی می گردد، گفتنی است که امروز خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهند بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در سرانجام درباره شرایط آسمان مرکز طی دو روز آینده گفت:

آسمان تهران روز چهارشنبه کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد در بعدازظهر نیمه ابری با حداقل دمای منفی 2 و حداکثر دمای 8 درجه سانتی گراد و روز پنج شنبه نیمه ابری تا ابری در بعدازظهر بارش باران و برف همراه وزش باد با حداقل دمای 1 و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد خواهد بود.

بعلاوه سازمان هواشناسی طی اخطاریه ای که امروز منتشر نموده است نسبت به بارش باران و برف در بعضی منطقه ها کشور و بعلاوه لغزندگی جاده ها هشدار داده است.

وضع هوای منطقه ها مختلف کشور

پنجشنبه هفتم بهمن ماه

بارش برف و باران در کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، زنجان، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، همدان، مرکزی، قزوین، البرز و تهران.

آدینه هشتم بهمن ماه

بارش برف و باران در کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کردستان، همدان، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی.

بر این اساس بارش برف در منطقه ها ذکر شده موجب لغزندگی جاده خواهد شد و توصیه می گردد برای جلوگیری از اختلال در حمل و نقل و خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1400

به "پیش بینی هوای روزهای پیش رو و هشدار به رانندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی هوای روزهای پیش رو و هشدار به رانندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید