چرا ادغام سری گلکسی نوت و S برترین تصمیم سامسونگ است؟

به گزارش مجله پیوند، طی ماه های گذشته شواهد و قرائن زیادی درباره مرگ سری گلکسی نوت سامسونگ مطرح شده و اخبار تازه مربوط به گلکسی S22 اولترا، بار دیگر مهر تأییدی بر این موضوع می زنند. سال گذشته که گلکسی S21 اولترا با قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen معرفی گشت، بسیاری از کارشناسان اعلام کردند که کار سری نوت تمام شده و بعد از عرضه گلکسی زد فولد 3 که آن هم از این قابلیت بهره می برد، دوباره این مباحث مطرح شدند.

چرا ادغام سری گلکسی نوت و S برترین تصمیم سامسونگ است؟

مدتی قبل بعضی اعلام کردند که سامسونگ برای گلکسی S22 اولترا از نام نوت استفاده خواهد نمود که این موضوع از جانب تعدادی از افشاگران مشهور تکذیب شد. اگرچه مقامات سامسونگ هنوز به طور رسمی مرگ سری گلکسی نوت را تأیید ننموده اند، اما تحلیلگران معتقدند که کنار گذاشتن سری گلکسی نوت و ادغام با سری گلکسی S یک اقدام منطقی از طرف سامسونگ محسوب می گردد.

طی یک دهه گذشته، سامسونگ نوآوری های مختلفی را با سری نوت عملی نموده و تقریبا تمام مدل های این خانواده در بین برترین گوشی های اندرویدی قرار گرفته اند. در حالی که سری گلکسی S برای کاربران معمولی ارائه می شد، گوشی های نوت معمولا از امکانات بیشتر و مجذوب کننده تر بهره می بردند و بعلاوه به لطف بهره گیری از قلم S Pen، بیشتر جالب توجه افراد خلاق و حرفه ای قرار می گرفتند.

یکی از تحلیلگران در زمینه ادغام سری نوت و گلکسی S می گوید: سامسونگ در اصل سه سری پرچم دار در اختیار دارد؛ نوت، S و گوشی های تاشو. پشتیبانی و ارائه مدل های نو برای سه سری پرچم دار کار بسیار سختی محسوب می گردد. طی سال های گذشته، سری نوت و S از نظر قیمت و مشخصات همپوشانی پیدا نموده اند و بنابراین ادغام آن ها، دست سامسونگ را برای توسعه گوشی های تاشو بازتر می نماید.

به عنوان مثال اگرچه گلکسی نوت 20 اولترا و S20 اولترا در برابر یکدیگر مزایای خاصی داشتند، اما هیچ یک از آن دو را نمی توانستیم به عنوان برنده مشخص انتخاب کنیم؛ مگر اینکه پشتیبانی از قلم S Pen را به عنوان معیاری برای انتخاب برنده نهایی در نظر می گرفتیم. بعد از عرضه گلکسی S21 اولترا، داشتن صندلی اختصاصی برای قلم تبدیل به تنها مزیت مهم سری نوت شد. به همین دلیل حفظ سری نوت در شرایط فعلی دیگر چندان منطقی نبود.

آوی گرینگارت، بنیان گذار و تحلیلگر ارشد Techsponential بر این باور است که سامسونگ باید سری نوت را حفظ کند ولی از طرف دیگر دلایل کنار گذاشتن این گوشی ها را هم منطقی می داند. او می گوید گوشی های نوت معمولا مورد توجه کاربران خاصی قرار می گیرند ولی سامسونگ با ارائه مهم ترین ویژگی های این گوشی ها برای سری زد فولد و گلکسی S می تواند بار دیگر توجه هواداران سری نوت را جلب کند.

در این میان بعضی می گویند که سامسونگ باید صندلی اختصاصی این قلم را در گوشی های مدنظر تعبیه کند تا کاربران بدون هیچ دردسری بتوانند از این مشخصه بهره ببرند. اگرچه سامسونگ کیس های مخصوصی معرفی نموده که از صندلی این قلم بهره می برند، ولی بسیاری از کاربران به استفاده از این نوع کیس ها علاقه ای ندارند.

بر اساس رندرها و گزارش های منتشر شده، گلکسی S22 اولترا از صندلی اختصاصی قلم S Pen بهره می برد و این یعنی عملا هیچ تفاوت خاصی با گوشی های سری نوت نخواهد داشت. از طرف دیگر، سامسونگ نباید برند ارزشمند نوت را کنار بگذارد و می تواند برای مثلا گوشی های رول شونده یا تبلت های تاشو از این برند بهره ببرد. در هر صورت باید ببینیم سامسونگ در رابطه با برند نوت چه برنامه هایی دارد ولی هواداران گوشی های گلکسی نوت باید کار این سری را تمام شده بدانند.

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1336

به "چرا ادغام سری گلکسی نوت و S برترین تصمیم سامسونگ است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ادغام سری گلکسی نوت و S برترین تصمیم سامسونگ است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید