کمپرسور هوای ابزار دقیق ایران ساخت رونمایی شد ، کلنگ زنی واحد 20 هزار تنی فراوری کک سوزنی

به گزارش مجله پیوند، سورنا ستاری در سفر یک روزه به عسلویه همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروی انقلاب اسلامی، کلنگ افتتاح پروژه فراوری کک سوزنی را بر زمین زد.

کمپرسور هوای ابزار دقیق ایران ساخت رونمایی شد ، کلنگ زنی واحد 20 هزار تنی فراوری کک سوزنی

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر یک روزه به عسلویه همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروی انقلاب اسلامی، کلنگ افتتاح پروژه فراوری کک سوزنی را بر زمین زد. این در حالی است که اواخر ماه گذشته نیز فاز دوم طرح پتروشیمی تخت جمشید در ماهشهر توسط ستاری به بهره برداری رسید.

بر اساس این گزارش، صبح امروز، 12 بهمن ماه ستاری، کلنگ احداث واحد 20 هزا تنی فراوری کک سوزنی را بر زمین زد. عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر و سکینه الماسی نماینده عسلویه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم حضور داشتند.

این پروژه در مساحت دو هکتار و در فاز 3 شرکت پتروشیمیایی تخت جمشید پارس عسلویه توسط شرکت فناور کربن اکسیر خوارزمی اجرا می گردد.

کُک سوزنی از مواردی است که مورد تحریم آمریکا در ماه های اخیر قرارگرفته است، اما امروز با شروع عملیات اجرایی واحد 20 هزار تنی فراوری کُک سوزنی در شرکت دانش بنیان پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در جهت خنثی کردن این تحریم پا گذاشتیم.

کک سوزنی شکلی خاص از کک نفتی است و با فناوری های بسیار پیچیده ای فراوری می گردد. با این اقدام از این پس این ماده در داخل کشور و توسط دانش بنیان ها فراوری می گردد و علاوه بر در دسترس بودن فناوری، جلوگیری از خروج ارز، تقویت چرخه فراوری ثروت از علم و نبود وابستگی به خارج را باید از دستاورد های این اقدام بدانیم.

اعتماد به توانمندی شرکت های دانش بنیان احتیاج کشور به اقلام پیشرفته صنعتی را تأمین می نماید

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حاشیه مراسم کلنگ زنی واحد 20 هزار تنی کک سوزنی با تأکید بر ضرورت ایجاد بستری برای فعالیت کسب و کار های دانش بنیان و ورد خلاقیت هایشان به صنعت گفت: بخش قابل توجهی از احتیاج های پیشرفته که تحریم شده اند، توسط شرکت های دانش بنیان تامین می گردد. اعتماد به توان داخلی در این عرصه، دست یابی به موفقیت های قابل توجهی مانند آن چه که امروز در عرصه فراوری کک سوزنی در پارس جنوبی محقق شده را در پی خواهد داشت.

ستاری ادامه داد: با اعتماد به شرکت های دانش بنیان و استفاده از دانش داخلی می توانیم بسیاری از مشکلاتی که تحریم ها برایمان به وجود آورده اند را برطرف کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به ایجاد زمینه تعامل میان کسب و کار های دانش بنیان و صنایع نفت و پتروشیمی گفت: رویکرد جدیدی در مجتمع گاز پارس جنوبی در حال پیاده سازی است و آن اعتماد به شرکت های دانش بنیان و استفاده از دانش داخلی است.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان با اشاره به اهمیت فراوری کک سوزنی در داخل کشور و مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا اعلام کرد: فناوری های متعددی در مجتمع گاز پارس جنوبی در حال استفاده است و این مجتمع حاصل کوشش های مدیران متعددی در این 20 سال است.

به صدا درآمدن زنگ انقلاب اسلامی

در بخش دیگر این سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به شهرستان عسلویه زنگ انقلاب اسلامی در دبستان شهید باهنر عسلویه توسط او به صدا درآمد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم و در جمع دانش آموزان با بیان این که نیروی انسانی خلاق و انگیزه مند، سرمایه اصلی کشور به حساب می آید، گفت: از شروع پیروزی انقلاب اسلامی، سرمایه گذاری ویژه ای روی آموزش نیروی انسانی انجام شده است.

وی با تأکید بر ضرورت تغییر نگرش ها به سوی نیروی انسانی به عنوان مهم ترین سرمایه زیست بوم نوآوری و گذار از خام فروشی ادامه داد: باید بستری مساعد برای خلق ایده های نوآورانه و شکوفایی استعداد های نیروی انسانی که جنوب کشور سرشار از این سرمایه ارزنده است، فراهم گردد.

ستاری به برنامه های حمایتی برای رونق زریست بوم نوآوری و تعامل میان صنایع و شرکت های دانش بنیان اشاره نمود و اضافه نمود: برنامه های متنوعی برای رونق زیست بوم نوآوری و رسیدن ایده ها و استعداد ها به کسب و کار در حال اجرا است و امیدوارم به یاری این برنامه ها و حمایت تمامی بخش های استان، کشورمان به واسطه شکوفایی استعداد های فرزندانش متحول گردد.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ایجاد یک بستر کسب و کار های خلاق و دانش بنیان اعلام کرد: با پیدا شدن این بستر تعامل میان فعالان افزایش می یابد و باید توجه داشت تحول پایدار به دست نیروی انسانی محقق خواهد شد.

بازدید از سلول های الکترولایزر

در ادامه، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین با حضور در محل پتروشیمی مبین، از فرآیند اجرا و فعالیت سلول های الکترولایزر که توسط شرکت دانش بنیان آتیه پردازان شریف اجرایی شده است، بازدید کرد.

ساخت و فراوری کمپرسور های ابزار دقیق ایران ساخت

فعالان فناور شرکت دانش بنیان کاوش صنعت طوس دستاورد کمپرسور دور بالا مخصوص تامین هوای ابزار دقیق ایران ساخت را به سورنا ستاری معرفی کردند. این کمپرسور ها توسط شرکت دانش بنیان کاوش صنعت طوس و در فاز های 2 و 3 پارس جنوبی به بهره برداری رسیده است. از این کمپرسور ها در صنایع نفت و پتروشیمی استفاده می گردد و برای نخستین بار در کشور است که توسط یک شرکت انش بنیان داخلی به طور کامل طراحی و بومی سازی می گردد.

همچنین در ادامه این بازدید ها معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از واحد کلر آب دریا که توسط شتابدهنده آبان در فاز یک مجتمع پارس جنوبی راه اندازی شده است، بازید کرد.

آبان شتابدهنده ای نخستین شتاب دهنده تخصصی در حوزه آب و انرژی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است که این فناوری را توسعه داده و با این مجموعه نفتی همکاری نموده است.

ستاری همچنین از طرح کاتالیست های واحد آروماتیک پتروشیمی نوری که توسط شرکت دانش بنیان اکسیر نوین فرآیند آسیا اجرا شده است بازدید می نماید.

در ادامه این سفر، واحد های فناور پتروشیمی جم و فعالان فناور مستقر در مرکز رشد واحد های فناور کنگان میزبان معاون علمی و فتاوری رییس جمهوری خواهند شد. ستاری همچنین در نشست رونق فراوری و اقتصاد دانش بنیان حضور می یابد و با فعالان فناور و مالی عسلویه به تبادل نظر خواهد نشست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 262

به "کمپرسور هوای ابزار دقیق ایران ساخت رونمایی شد ، کلنگ زنی واحد 20 هزار تنی فراوری کک سوزنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپرسور هوای ابزار دقیق ایران ساخت رونمایی شد ، کلنگ زنی واحد 20 هزار تنی فراوری کک سوزنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید