گردشگری زمستانی، راهگشایی ایده آل برای صنعت گردشگری

به گزارش مجله پیوند، بیشتر ما وقتی در خلوت خودمان برای سفر برنامه ریزی می کنیم و مشغول رویاپردازی هستیم، تصویری از ساحل خلوت با درختان نارگیل را در ذهن خواهیم داشت، غافل از این که درخشش دانه های یخی و انعکاس نور خورشید در یک روز سرد زمستانی هم می تواند جذاب و مفرح باشد . بیاد بیاورید شور و هیجان روزهای برفی و سرد زمستان را که طلایی ترین قسمت آن ساختن آدم برفی هایی زیبا با بچه های محله و کندن تونل برفی بود. همین علاقه که از کودکی همراه همه ماست باعث رونق بخش گردشگری زمستانی در سراسر دنیا شده است.

گردشگری زمستانی، راهگشایی ایده آل برای صنعت گردشگری

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

این رونق به رنگ و نژاد و کشور مربوط نمی گردد و همه جای این کره خاکی تفریحات زمستانی هر ساله باعث جذب تعداد بیشماری گردشگر به کشورهای سردسیر و دارای امکانات مناسب تفریحات زمستانی می گردد. از دیرباز بارش برف نعمت بسیار ارزشمندی برای کشاورزان بوده و باعث خوشحالی و شادمانی آنها می شده اما امروزه همین جامه سپید که برتن کوهستان ها و جنگل هاست علاوه برکشاورزان باعث شادمانی بسیاری از گردشگران و سرمایه گذاران این صنعت می گردد و توان ایجاد تحرک و رونقی بی مثال را در صنعت گردشگری منطقه خود خواهد داشت البته اگر به زیبایی های آن توجه گردد.

شاید بسیاری فصل تابستان را بهترین فصل و پررونق ترین فصل سال برای صنعت گردشگری بدانند اما به واقع در قرن حاضر و با توجه به صنعتی شدن بیشتر زندگی ها این مرز بندی زیاد صحیح نباشد بلکه بیشتر ساکنان این کره خاکی و جوامع صنعتی با توجه به زمان کار خود اقدام به برنامه ریزی برای سفر و گردش می نمایند . بنابراین خاتمه فصل تابستان را نباید خاتمه فصل گردشگری دانست بلکه با شروع فصل سرما بسیاری از زیر مجموعه های صنعت گردشگری تازه شکوفا می شوند و گرمایی مطبوع برای جذب حدبیشتری گردشگران را خواهند داشت.

اگرچه صحبت از گردشگری زمستانی شاید چند رشته ورزشی خاص را مثل اسکی روی برف یادآوری کند اما در حال حاضر زیر مجموعه های گردشگری ورزشی های زمستانی آنچنان متنوع شده که شاید باورکردنی نباشند . بطور کلی اگر مایل به نام بردن بخشی از زیرمجموعه های صنعت گردشگری زمستانی باشیم می توانیم از اسکی روی برف، اسنو موبیل، هتل های یخی ، ماهی گیری روی دریاچه یخ زده، راهپیمایی برفی ، ساخت مجسمه های یخی و کمپ های زمستانی نام ببریم، اگرچه بسیاری از تفریحات زمستانی هنوز همگیر نشده است اما همین چند مورد گردش اقتصادی چند بیلیون دلاری را برای سرمایه گذاران خود در بعضی کشورها مثل آلمان ، کانادا، سوئیس، اتریش، فرانسه، کشورهای اسکاندیناوی، روسیه، چین و کشورهای اروپای شرقی به ارمغان آورده است به طور کلی این کشورها توانسته اند از آب و هوای خشن وسرد زمستانی خود محیطی بسیار آرام و گرم را برای مهمانان زمستانی کشورشان فراهم نمایند. به عنوان مثال جشنواره یخی هاربین در کشور چین سالانه هزاران گردشگر خارجی را به سمت شمال کشور چین و بدترین شرایط آب و هوایی این سرزمین پهناور می کشاند و درآمدی سرشار را برای ساکنان و دست اندرکاران صنعت گردشگری زمستانی خود فراهم می نماید حال آنکه چندی پیش با اولین برف زمستانی همه چیز در این منطقه به خواب زمستانی فرو می رفت و خبری از شور و شوق مردم نبود.

هتل های یخی که هر ساله با اولین برف زمستانی برپا می شوند و بهتر و بیشتر از هر هتل 5 ستاره ای در منطقه پذیرای گردشگران زمستانی منطقه هستند. این شهر هرچه سردتر باشد گرمای گردشگران زمستانی آن بالاتر خواهد بود و شادی و رونق صنعت گردشگری هاربین سختی های سرما را از بین خواهد برد . هوای سالم و پاک در کنار سکوت مناطق سردسیری در فصل زمستان بهترین مکان برای دوری از زندگی پرهیاهو و شلوغ شهری خواهد بود وموقعیت بسیار مناسب برای رشد سرمایه گذاری مناطقی که به ظاهر باید فصل زمستان را در خواب زمستانی سپری نمایند، فراهم خواهد شد.

با توجه به اینهمه جذابیت و درآمدزایی بیشتر کشورهای سردسیری با برنامه ریزی های دقیق خود برای فصل زمستان سعی نموده اند طبیعت خشن و بی محصول زمستانی خود را به فصلی پرحاصل برای منطقه تبدیل نمایند این در حالی است که بسیاری از کشورهای گرمسیری هم از این علاقه مردم استفاده نموده اند و با راه اندازی پیست های مصنوعی اسکی برای جذب بیشتر گردشگران زمستانی به منطقه سرمایه گذاری نموده اند.

با توجه به موقعیت جغرافیایی بسیاری از کشورها در کره زمین آن دسته از کشورهایی که در منطقه گرمسیری واقع شده اند امکان تجربه برف و تفریحات زمستانی را ندارند و علاقمندان به ورزشها و تفریحات زمستانی آنها باید از امکانات دیگر کشورها استفاده نمایند که این خود طلایی ترین فرصت را برای صنعت گردشگری کشورهای سردسیر مهیا می نماید، به عنوان مثال طبق آمار بسیاری از مجلات گردشگری در دنیا سال 2007 میلادی بیشترین میزان گردشگران زمستانی، تعطیلات خود را در ایالت متحده آمریکا و کانادا سپری نموده اند، اگرچه کشورهای دیگر هم توانسته اند تعدادی از مسافران زمستانی خود را پذیرایی نمایند اما امکانات بسیار مناسب و همچنین برگزاری بعضی از بازیهای بین المللی زمستانی در این دو کشور باعث جذب حدبیشتری مسافران زمستانی شده است. گردشگری زمستانی که به تازگی رشد و گسترش خود را بین کشورهای دنیا شروع نموده، می تواند جانپناهی بسیار گرم برای صنعت گردشگری باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 166

به "گردشگری زمستانی، راهگشایی ایده آل برای صنعت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری زمستانی، راهگشایی ایده آل برای صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید