گوشی هوشمند شیائومی 12S Ultra بزرگ ترین حسگر را در بین گوشی ها خواهد داشت: با سنسور کامل سونی 1 اینچی

به گزارش مجله پیوند، شیائومی اعلام نموده است که 12S Ultra آینده از سنسور 1 اینچی IMX989 سونی استفاده خواهد نمود. این گوشی که با همکاری لایکا نیز ساخته شده، در تاریخ 4 جولای معرفی خواهد شد.

گوشی هوشمند شیائومی 12S Ultra بزرگ ترین حسگر را در بین گوشی ها خواهد داشت: با سنسور کامل سونی 1 اینچی

شیائومی این خبر را در حساب کاربری Weibo خود اعلام نموده است. این شرکت می گوید که 12S Ultra جدیدش از بزرگترین سنسور تلفن همراه سونی موجود استفاده می نماید و در نتیجه عملکرد بهتری در نور کم دارد و فوکوس سریع تر و محدوده دینامیکی بهتری برای عکاسی موبایل به ارمغان می آورد.

البته این اولین گوشی هوشمندی نیست که از سنسور 1 اینچی استفاده می نماید. سال گذشته، سونی Xperia Pro-I را معرفی کرد که اولین گوشی هوشمندی بود که دارای سنسور 1 اینچی بود. اما مشکل این بود که گوشی در واقع از همه مساحت سنسور نمی توانست استفاده کند و فقط قسمت مرکزی آن، استفاده می شد.

اما شیائومی می گوید که سنسور 1 اینچی 12S Ultra این مشکل را ندارد. اما راه چاره برطرف مسائل فیزیکی غلبه بر این محدودیت را هم ذکر ننموده است.

ضمناً شیائومی ادعا نموده که صرفا خریدار این سنسور نبوده، بلکه این با همکاری سونی و سرمایه گذاری مشترک 15 میلیون دلار آن را توسعه داده اند.

گرچه 12S Ultra اولین گوشی بهره برنده از این سنسور خواهد بود. اما به نظر نمی رسد که شیائومی حق استفاده انحصاری از آن را داشته باشد.

تنها 12S Ultra دارای سنسور 1 اینچی می گردد و نسخه های 12S و 12S Pro به جای این نسور از Sony IMX707 بهره می برند.

به غیر از وعده سنسور یک اینچی، تنها جزئیات دیگر فاش شده از سری 12S شیائومی استفاده از پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1552

به "گوشی هوشمند شیائومی 12S Ultra بزرگ ترین حسگر را در بین گوشی ها خواهد داشت: با سنسور کامل سونی 1 اینچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی هوشمند شیائومی 12S Ultra بزرگ ترین حسگر را در بین گوشی ها خواهد داشت: با سنسور کامل سونی 1 اینچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید