با معرفی آیفون 16، دکمه کنترل دوربین دوباره راهی گوشی های اندرویدی می گردد

به گزارش مجله پیوند، با معرفی iPhone 16 و دکمه کنترل دوربین فیزیکی آن، به نظر می رسد که این ویژگی قدیمی بار دیگر به دنیای عکاسی موبایل بازگشته است. در حالی که دکمه شاتر در گوشی های اندرویدی چیز نوی نیست، اما آیفون 16 با اضافه کردن قابلیت های نو به آن، مانند فرمان های لمسی برای زوم، این ویژگی را به سطح نوی ارتقا داده است. اکنون، به نظر می رسد که حداقل دو برند اندرویدی قصد دارند از این روند پیروی نمایند و گوشی های خود را به دکمه شاتر فیزیکی مجهز نمایند.

با معرفی آیفون 16، دکمه کنترل دوربین دوباره راهی گوشی های اندرویدی می گردد

رئیس Nubia، در Weibo اعلام نموده است که گوشی هوشمند نو Nubia Z70 Ultra به یک دکمه دوربین واقعی تر مجهز خواهد شد. او بعلاوه به یکی از دنبال کنندگان خود تأیید کرد که این دکمه دو مرحله ای خواهد بود و به شما امکان می دهد با نیمه فشار فوکوس کنید و با فشار کامل عکس بگیرید.

Nubia تنها سازنده گوشی های اندرویدی نیست که قصد ارائه دکمه شاتر دوربین را پس از عرضه آیفون 16 دارد. پیش از این، یکی از افشاگران گزارش داده بود که سری OPPO Find X8 از آیفون 16 تقلید خواهد نمود و یک دکمه به اصطلاح سریع برای ثابت کردن حرکت ارائه خواهد نمود. هنوز تعیین نیست که آیا این یک دکمه شاتر فیزیکی استاندارد خواهد بود یا از حرکات لمسی مانند دکمه آیفون 16 پشتیبانی می نماید. دکمه کنترل دوربین اپل یک دکمه دو مرحله ای است که بعلاوه از حرکات لمسی برای اقداماتی مانند زوم کردن پشتیبانی می نماید.

برای یادآوری باید بگوییم که گوشی های هوشمند اولیه، قبل از اپل، دکمه های شاتر دوربین را ارائه می دادند و سونی هنوز هم یک کلید ضبط دو مرحله ای را در Xperia 1 VI و مدل های قبلی خود ارائه می دهد. اما حرکات لمسی آیفون، علاوه بر دکمه قدیمی، یک افزودنی مفید هستند، بنابراین امیدواریم که تولیدکنندگان اندرویدی نیز این قابلیت اضافه شده را ارائه دهند.

ما به ویژه مشتاق تماشا سری OPPO Find X8 هستیم، زیرا انتظار می رود نسخه Pro/Ultra آن به یک دوربین تله فوتو 10 برابری مجهز گردد. این اولین باری است که پس از Samsung Galaxy S23 Ultra، یک گوشی هوشمند با دوربین 10 برابری عرضه می گردد.

بازگشت دکمه شاتر فیزیکی به گوشی های هوشمند می تواند نشانه ای از تغییر رویکرد در طراحی گوشی های هوشمند باشد. با توجه به اینکه عکاسی به یکی از مهم ترین ویژگی های گوشی های هوشمند تبدیل شده است، تولیدکنندگان در پی راه هایی برای بهبود تجربه عکاسی کاربران هستند. دکمه شاتر فیزیکی می تواند به کاربران احساس کنترل بیشتری بر روی دوربین بدهد و به آنها امکان دهد تا عکس های حرفه ای تری بگیرند. باید منتظر ماند و دید که آیا این روند ادامه خواهد داشت و سایر تولیدکنندگان اندرویدی نیز از آن پیروی خواهند کرد یا نه.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 شهریور 1403 بروزرسانی: 21 شهریور 1403 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1776

به "با معرفی آیفون 16، دکمه کنترل دوربین دوباره راهی گوشی های اندرویدی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با معرفی آیفون 16، دکمه کنترل دوربین دوباره راهی گوشی های اندرویدی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید