کاربران اپل در اروپا به زودی امکان تغییر اپلیکیشن تماس و پیغام رسانی را خواهند داشت

به گزارش مجله پیوند، اپل به زودی به کاربران آیفون و آیپد در اتحادیه اروپا اجازه خواهد داد تا اپلیکیشن پیش فرض برای تماس های تلفنی، پیغام رسانی، کیبورد، مدیریت گذرواژه و موارد دیگر را به دلخواه خود انتخاب یا حتی حذف نمایند. طبق اعلام اپل، این گزینه ها اواخر امسال میلادی در بخشی تازه به نام برنامه های پیش فرض (Default Apps) در تنظیمات در دسترس خواهند بود.

کاربران اپل در اروپا به زودی امکان تغییر اپلیکیشن تماس و پیغام رسانی را خواهند داشت

بعلاوه از بهار سال آینده اپل به کاربران امکان می دهد تا برنامه های پیش فرض ناوبری، ترجمه و فیلتر تماس های اسپم را هم به دلخواه تنظیم نمایند. همراه با این گزینه های تازه، کاربران آیفون در اتحادیه اروپا امکان حذف برنامه های اپ استور، پیغام ها، دوربین، عکس ها و سافاری را خواهند داشت و تنها برنامه هایی که اپل اجازه حذف آن ها را نمی دهد، تنظیمات و تلفن خواهند بود.

بعضی تغییرات کوچک هم در صفحه انتخاب مرورگر اپل در اتحادیه اروپا اعمال می گردد که وقتی کاربر برای نخستین بار سافاری را روی آیفون خود باز می نماید، نشان داده می گردد و به کاربران امکان می دهد تا مرورگرهای جایگزین مانند فایرفاکس، کروم یا DuckDuckGo را نصب نمایند.

پس از ارائه این به روزرسانی، اپل از کاربران اتحادیه اروپا که سافاری را به عنوان مرورگر پیش فرض تنظیم نموده اند، می خواهد که لیست کامل مرورگرهای پیش فرض و بعلاوه توضیح برنامه در اپ استور را قبل از انتخاب یک گزینه آنالیز نمایند . علاوه بر این، توسعه دهندگان مرورگرهای لیست شده دسترسی بیشتری به داده های عملکرد در صفحه انتخاب مرورگر خواهند داشت.

در حال حاضر هم اپل به کاربران در اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا اپلیکیشن پیش فرض برای مرور وب و برنامه ایمیل خود را به دلخواه تغییر دهند. بعلاوه آغاز به باز کردن آیفون به روی بازارهای اپلیکیشن غیر از اپ استور نموده است و هفته گذشته اپیک گیمز استور روی این پلتفرم در دسترس نهاده شد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 شهریور 1403 بروزرسانی: 4 شهریور 1403 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1771

به "کاربران اپل در اروپا به زودی امکان تغییر اپلیکیشن تماس و پیغام رسانی را خواهند داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربران اپل در اروپا به زودی امکان تغییر اپلیکیشن تماس و پیغام رسانی را خواهند داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید