بهترین ترند های مارکتینگ در سال 2022

به گزارش مجله پیوند، از سوی دیگر واقعیت مجازی (VR) نیز می تواند به عنوان یک ابزار بازاریابی در سال 2022 با در دسترس بودن هدست ارزان مورد استفاده قرار گیرد. این فناوری، نمایشگاه های محصولات مجازی و حتی مراکز خرید را برای برند هایی که در پی نمایش محصولات خود به روش های فراگیرتر هستند، امکان پذیر می نماید.

بهترین ترند های مارکتینگ در سال 2022

همه گیری کووید-19 همچنان در سال 2022 به جذب فناوری دیجیتال و ابری در تمامی فعالیت های تجاری یاری می نماید و بدون شک بازاریابی مارکتینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. بازاریابان همواره مشتاقان اولیه هر گرایش فناوری تازه از تجزیه و تحلیل داده های بزرگ گرفته تا رسانه های اجتماعی و هوش مصنوعی هستند. این فرایند در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

بازاریابان به استقرار راهکار های فناوری برای انطباق با شیوه زندگی آنلاین و دیجیتالی ادامه خواهند داد. برند ها و سازمان ها با چالش های میزان گیری و واکنش به تغییرات رفتار مصرف نماینده در تعداد روزافزون کانال ها سازگار می شوند.

یکی از چالش های منحصربه فرد در سال 2022، سرانجام عصر کوکی ها است. برای مقابله با این چالش ها، بازاریابان ابزار های زیادی در اختیار خواهند داشت که به وسیله هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل پیشرفته تقویت می گردد. به همین دلیل مجله فوربس در گزارشی به مهم ترین ترند های بازاریابی در سال 2022 پرداخته است.

راهکار های بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی: کافی است به تبلیغات فیس بوک، گوگل یا هر یک از هزاران سرویس دیگر که از الگوریتم های هوشمند برای ارائه تبلیغات به مشتریان بالقوه استفاده می نمایند، نگاه کنید تا متوجه نفوذ هوش مصنوعی در صنعت بازاریابی شوید.

بعلاوه می توان در سال 2022 شاهد رشد استفاده از راهکار های پردازش زبان طبیعی (NLP) باشیم که برای ایجاد نسخه های بازاریابی طراحی شده اند تا مخاطبان را به خود جذب نمایند. این فناوری تعیین می نماید که محصولات و خدمات در کدام یک از رسانه های اجتماعی مورد بحث قرار گیرند.

بدیهی است که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به طور فزاینده ای برای ارائه دیدگاه 360 درجه مشتری که بازاریابان مدت هاست به صورت اتوماتیک و هدفمند برای رسیدن به آن کوشش نموده اند، استفاده می گردد. هر چه بیشتر بازاریابان به ارزشی که هوش مصنوعی برای فرآیند های بازاریابی به ارمغان می آورد اعتماد نمایند، اندازه ارزشی که این هوش مصنوعی ایجاد می نماید افزایش پیدا می نماید.

به طور کلی، باارزش ترین کاربرد استفاده از هوش مصنوعی، در سازمان هایی است که به طور فزاینده ای به منابع داده شخص ثالث و خارجی نگاه می نمایند تا بینش هایی را بیابند که به عرضه محصولات و خدمات به بازار یاری می نماید. روشن است که بخش بزرگی از این حجم داده ها مربوط به اطلاعات شخصی مشتریان خواهد بود.

همچنان بازاریابان تصمیم خود را در خصوص چگونگی مقابله با متاورژن نگرفته اند. ایده بزرگ واقعیت های دیجیتالی به هم پیوسته و پایدار که در آن هر جنبه از زندگی ما می تواند به صورت آنلاین انجام گردد، هنوز کمی دور از واقعیت است.

با این حال، برای بعضی از بلوک های سازنده اصلی آن، مانند واقعیت پیشرفته شامل واقعیت مجازی، افزوده و ترکیبی (VR/ AR/ MR)، گام بلندی برداشته شده است. در بسیاری از استراتژی های بازاریابی، واقعیت افزوده (AR) نقش مهمی برای بازنمایی های مجازی محصولات واقعی، از لباس گرفته تا اثاثیه منزل در محیط های واقعی دارد.

این فناوری نه تنها به طور بالقوه نرخ بازدهی را افزایش می دهد، بلکه به مشتریان اجازه می دهد محصولات را در خانه های شان ببینند و تجارب خرید دیجیتالی فراگیرتر و تجربی تری را کسب نمایند. بعلاوه محققان ثابت کردند که (AR) باعث ایجاد تعامل و وفاداری به برند می گردد.

از سوی دیگر واقعیت مجازی (VR) نیز می تواند به عنوان یک ابزار بازاریابی در سال 2022 با در دسترس بودن هدست ارزان مورد استفاده قرار گیرد. این فناوری، نمایشگاه های محصولات مجازی و حتی مراکز خرید را برای برند هایی که در پی نمایش محصولات خود به روش های فراگیرتر هستند، امکان پذیر می نماید.

بعلاوه از این تکنولوژی در بازاریابی املاک و مستغلات برای اجازه دادن به خریداران بالقوه برای گشت وگذار و مشاهده املاک موردعلاقه شان استفاده می گردد. احتمال می رود که متاورس با حمایت های اقتصادی و فرصت های فراوانی که برای بازاریابان فراهم می نماید، شاهد آغاز واقعیت های دیجیتالی در سال 2022 خواهیم بود.

با فراگیرشدن تلفن های هوشمند، بازاریابی موسوم به (Micro-moments) می تواند به خواسته های مشتریان خود در هر زمان و مکانی پاسخ دهد.

اکنون این نوع بازاریابی به لطف ابزار های پیچیده موجود برای میزان گیری و پیش بینی رفتار مشتری به وسیله برند ها قابل شناسایی هستند. توسعه توانایی تشخیص و پاسخگویی به این لحظات با رویکرد های بازاریابی شخصی، اولویت کلیدی برای بسیاری از بازاریابان در سال 2022 خواهد بود.

امروزه، مصرف نمایندگان از برند ها انتظار دارند که احتیاج های خود را به عنوان یک فرد درک نمایند و به آن ها پاسخ دهند و در نهایت محصولی منحصربه فرد به آن ها ارائه دهند. به عنوان مثال شرکتی مانند Expedia یا TripAdvisor تشخیص می دهد که مشتری بالقوه چه زمانی به یک شهر تازه وارد شده است تا توصیه های هتل یا رستوران را به آن ها ارائه دهد.

فناوری، از جمله هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، می تواند برای شناسایی این لحظات و ایجاد رویکرد های شخصی سازی شده برای راهنمایی مصرف نمایندگان به سمت کالا ها یا خدمات استفاده گردد. در نمونه ای دیگر، فناوری یادگیری ماشینی که به وسیله Exit Bee پیشرفته است، از الگوریتم های تشخیص رفتار استفاده می نماید تا تشخیص دهد چه زمانی کاربران با محتوا درگیر و آماده دریافت مطالب تبلیغاتی هدفمند هستند.

به لطف آگاهی روزافزون از مسائل مربوط به حریم خصوصی آنلاین، عصر کوکی ها - کدی که به وسیله وب سایت ها برای ردیابی رفتار ما روی رایانه های ما تعبیه شده است - رو به سرانجام است. تا سرانجام سال 2022، گوگل کروم به سایر مرورگر های محبوب از جمله فایرفاکس و اپرا ملحق خواهد شد تا پشتیبانی از کوکی های شخص ثالث را لغو کند.

این به آن معناست که جست وجوی روش های جایگزین برای ردیابی و درک رفتار کاربر یکی از دغدغه های اصلی بازاریابان در سال آینده خواهد بود.

با توجه به گزارش Hubspot، شرکت توسعه دهنده نرم افزار، 44درصد از بازاریابان اذعان کردند که این تغییر منجر به افزایش قابل توجه هزینه ها برای دستیابی به نتایج مشابه در سال 2021 خواهد شد. یکی از عناصر مهم در راستای این تحول را می توان تغییر تمرکز به سمت جمع آوری داده های شخص اول به جای تکیه بر داده های شخص ثالث ارائه شده به وسیله کوکی ها دانست.

شاید بتوان مهم ترین بخش را کنار گذاشتن توانایی تکیه بر کوکی های شخص ثالث برای میزان گیری رفتار کاربر در نظر گرفت و این یک هشدار مهم به بازاریابان است که بیش از حد به فناوری یا ابزار دیجیتالی وابسته نشوند.

برای نخستین بار، نمایشگاه CES 2022 به عنوان رویداد های ترکیبی بازاریابی (Hybrid Events) برگزار گردید که شرکت نمایندگان می توانستند به صورت حضوری یا غیرحضوری از آن بازدید نمایند. رویداد های ترکیبی بازاریابی می توانند اشکال مختلفی داشته باشند، اما در ابتدایی ترین حالت شامل تکرار یا دسترسی به محتوای رویداد مانند ارائه ها، سخنرانی ها، اجرا ها یا فرصت های شبکه از راه دور هستند.

در حالت پیچیده تر، می تواند شامل استقرار فناوری هایی مانند VR یا AR باشند تا به مخاطبان از راه دور اجازه دهد تا به کاوش و تعامل با یک رویداد به گونه ای که گویی روی زمین هستند، بپردازند یا به شرکت نمایندگان حضوری اجازه دهد تا با عناصر دیجیتال یا مجازی درگیر شوند.

منبع: فرادید
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1507

به "بهترین ترند های مارکتینگ در سال 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ترند های مارکتینگ در سال 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید