6 علت مهم سرگیجه و سنگینی مداوم سر ، اگر مدام سرگیجه دارید حتما بخوانید

به گزارش مجله پیوند، بعضی افراد بیشتر اوقات احساس سرگیجه و سنگینی در سر خود دارند که عوامل متفاوتی در پس آن قرار گرفته است.

6 علت مهم سرگیجه و سنگینی مداوم سر ، اگر مدام سرگیجه دارید حتما بخوانید

به گزارش خبرنگاران، آلرژی فصلی علائم زیادی مانند سنگینی سر، عطسه، خارش چشم و خستگی ایجاد می نماید و هر یک از این علائم ممکن است به خصوص هنگام گرفتگی بینی و سینوزیت باعث سرگیجه گردد. دلایل زیادی برای سرگیجه و سنگینی مداوم سر وجود دارد. در این مطلب بعضی از شرایط پاتولوژیک را که علائم آن شامل احساس سبکی سر همراه با سنگینی است، شرح خواهیم داد:

1. آلرژی

آلرژی فصلی علائم زیادی مانند سنگینی سر، عطسه، خارش چشم و خستگی ایجاد می نماید و هر یک از این علائم ممکن است به خصوص هنگام گرفتگی بینی و سینوزیت باعث سرگیجه گردد.

2. سردرد سینوسی

سردرد سینوسی به علت تجمع مایع در سینوس ها بر اثر عفونت باعث احساس سنگینی در سر به خصوص در ناحیه پیشانی و زیر چشم می گردد که در بعضی نیز این سردرد با علائمی مانند سرگیجه، خستگی و سطح انرژی پایین همراه است.

3. عفونت گوش

عفونت گوش اغلب گوش میانی را درگیر می نماید و معمولاً پس از آنفلوانزا یا سینوزیت رخ می دهد. علائم عفونت گوش ممکن است به طور ناگهانی ظاهر گردد که این علائم عبارتند از تب، سنگینی در سر، وزوز گوش و سرگیجه.

4. میگرن

میگرن یک اختلال عصبی است که با ایجاد احساس سنگینی در سربا علائم دیگری مانند سرگیجه، حساسیت به نور، استفراغ و شنیدن صداهای غیرعادی همراه است.

5. فشار خون بالا

فشار خون بالا، به خصوص به طور ناگهانی، می تواند باعث احساس سنگینی، سردرد و سرگیجه گردد.

6. بعضی افراد پس از صرف غذا احساس سنگینی سر و سرگیجه می نمایند

پس از صرف غذا، به دلایل متعددی مانند خوردن قند یا پرخوری، مسمومیت غذایی یا حساسیت به بعضی از مواد غذایی این علائم ممکن است ایجاد گردد.

اگر احساس سرگیجه و سنگینی در سر شما برای مدت طولانی ادامه دارد، به شما توصیه می کنیم برای مشاوره به پزشک مراجعه کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1603

به "6 علت مهم سرگیجه و سنگینی مداوم سر ، اگر مدام سرگیجه دارید حتما بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 علت مهم سرگیجه و سنگینی مداوم سر ، اگر مدام سرگیجه دارید حتما بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید