آشنایی با بازی پینت بال

به گزارش مجله پیوند، پینت بال (paintball) در 15 سال گذشته به عنوان یکی از هیجان انگیز ترین فعالیت های خارج از منزل شناخته شده است. تمام بازیکنان پینت بال در ماجراجویی و حس رقابت زیادی سهیم هستند.

آشنایی با بازی پینت بال

پینت بال ورزشی است که همه مردم با هر شغل و سبک زندگی می توانند به انجام آن می پردازند. ورزشی است که زنان و مردان به صورت برابر با هم مسابقه می دهند و فقط جوانان بر آن چیره نیستند. مثل بازی شطرنج توانایی تفکر سریع، این فرصت را به شما می دهد که در پینت بال به یک خبرنگاران و قهرمان تبدیل شوید. نه صرفا قدرت و سرعت و چابکی بلکه ذکاوت و قاطعیت، کلید های موفقیت در این ورزش هستند. پینت بال یک ورزش شخصیت ساز است. بازیکنان در خصوص همکاری تیمی، کسب اعتماد به نفس، افزایش توانایی رهبری آموزش می یابند و همزمان خوش می گذرانند و از استرس آسوده خاطر می شوند. به طور گسترده، شرکت های مالی در یافته اند که داشتن کارمندان و مدیریت از سوی خودشان در ورزش پینت بال بیشتر به صرفه است. پینت بال ورزش هیجانی است و علاوه بر همه این ها پینت بال سرگرمی است و فرصتی است تاخستگی مسئولیت های روزمره خود را تخلیه نموده و روحیه ماجراجویی را حفظ کنید. زمانی که آدرنالین خون شما بالا میرود نمی توانید آن را متوقف کنید بلکه باید هیجان بازی را دوست داشته باشید.

دریافت پرچم

پینت بال تلفیقی از بازی های کودکی گرگم به هواو قایم باشک با چالش های بیشتر و پیچیده تر است، اگرچه تفاوت های زیادی در ساختارهای بازی وجود دارد، اما به طور معمول گروه بازیکنان برای بازی دریافت پرچم به دو تیم تقسیم بندی می شوند. دریافت پرچم یکی از اصلی ترین استراتژی های بازی پینت بال است. تعداد بازیکنان در هر تیم می تواند از یک یا دو، پنج یا هفت، ده تا بیش از هزار نفر باشد. تنها عامل محدود نماینده اندازه زمین بازی است.

هدف بازی رفتن به بیرون و دریافت پرچم تیم مقابل همزمان با حفاظت از پرچم خود است. همانطور که برای دریافت پرچم کوشش می کنید باید با هدف قرار دادن بازیکنان تیم مقابل با توپ پینت بال توسط تفنگ بادی ویژه ای به نام تفنگ رنگ پاش یا مارکر آنها را از بازی حذف کنید. زمان بازی از 20 تا 45 دقیقه، بسته به اندازه زمین بازی و تعداد بازیکنان به طول می کشد. بین زمان بازی؛ بازیکنان استراحتی می نمایند تا تجهیزات خود را آنالیز نمایند و توپ های پینت بال بیشتری جمع نمایند، و همزمان در خصوص هیجان پیروزی و گاهی درمورد کارهای بامزه خود به خاطر شکست گپ میزنند. برنده یا بازنده فرقی نمی نماید همه اوقات خوشی را سپری می نمایند، چراکه اغلب یک بازی بعدی دیگری به انتظار شما نشسته است.

توپ پینت بال یا پلت

توپ یا گلوله پینت بال یک کپسول کُروی شکل ژلاتینی با پوسته نازک است که در آن مایعات رنگی وجود دارد. به این کپسول پلت می گویند. توپ پینت بال بسیار مشابه کپسول های عظیم ویتامینی و یا دانه های روغنی استحمام است. این توپ ها با مواد غیرسمی، غیرسوزش آور، محلول در آب و زیست تجزیه پذیر پر شده اند. این مواد از روی لباس و پوست، با شست و شوی آب و صابون پاک می شوند. توپ های پینت بال طیف رنگ های روشنی از رنگین کمان را در برمی گیرند: آبی، صورتی، سفید، نارنجی، زرد و... وقتی که توپ پینت بال به یک بازیکن برخورد می نماید، پوسته نازک ژلاتینی آن نصف شده و باز می گردد و مایع داخل آن یک لکه رنگی روشن باقی می گذارد.

تفنگ رنگ پاش یا مارکر

به تفنگ رنگ پاش مارکر نیز می گویند. مارکرها در انواع و اقسام گوناگونی وجود دارند. مارکرها با کربن دی اکسید (co2)، نیتروژن (n2) و یا گاز فشرده شارژ می شوند. بیشتر مارکر ها سیستم نیرو دارند که این سیستم نیرو از سیلندرهای عظیم و قابل تعویضی بنام مخزن یا قوطی که قابلیت شلیک صدها گلوله قابل تعویض را دارند، استفاده می نمایند. به کپسول گاز فشرده مارکر پاورلت می گویند

.

درمورد تفنگ هایی با عملکرد پمپ (تفنگ پمپی)، هر بار که بخواهید یک توپ پینت بال را شلیک کنید اول باید خشاب تفنگ را پر کنید یا مارکر را با پمپ آماده کنید، بعد ماشه تفنگ را بکشید تا توپ را شلیک کنید، باید خشاب تفنگ را بعد از شلیک دوباره پر کنید. تفنگ مخزنی که از منبع 12 گرمی تغذیه می نماید از ابتدایی ترین انواع تفنگ های پمپی است. (اگرچه تفنگ ها به خاطر اضطرار و اجبار تا کنون خیلی پیشرفته شده اند)، تفنگ های مخزنی در نوع خود ممتاز اند. برای استفاده از تفنگ رنگ پاش نیمه اتوماتیک برای شلیک اول باید تفنگ را مسلح کنید (میتوانید با عقب کشیدن شصتی یا ضامن تفنگ این کار را انجام دهید.). اما بعد از شلیک اولین توپ پینت بال ، تفنگ رنگ پاش به طور اتوماتیک تفنگ را مسلح می نماید، شما می توانید به راحتی ماشه را برای هربار شلیک عقب بکشید. تفنگ های رنگ پاش انواع مختلفی از ساده تا پیچیده دارند، اما همه آن ها در محدود بودن قدرت و نوع مانند هم هستند. قواین جهانی پینت بال، سرعت شلیک تفنگ ها را به 300 گام بر ثانیه محدود نموده است. دستگاه زمان سنج برای آزمایش کردن سرعت مجاز به کار می رود و شلیک همه تفنگ ها با سرعتی کمتر از سرعت مجاز تنظیم شده اند و همچنین نوع تفنگ ها هم محدود است؛ حتی در شلیک 300 گام بر ثانیه در بالاترین زاویه ای که لوله تفنگ به سمت آسمان واقع شده است، تفنگ تنها می تواند به اندازه 50 یارد توپ پینت بال را شلیک کند.

امنیت

برای امنیت، بازیکنان باید همواره از عینک های ایمنی که ویژه پینت بال است برای حفاظت چشم ها استفاده نمایند. بازیکنان باید در طول بازی و در تمام مدتی که فرد در منطقه ای واقع شده است که شلیک ممنوع است مانند ناحیه هدف و منطقه زمان سنج شده عینک ایمنی به چشم داشته باشند. ماسک حفاظت نماینده از صورت تقریبا در همه جا اجباری است و باید حتما پوشیده گردد. تا زمانی که شما قوانین ایمنی را پیروی کنید پینت بال ورزش ایمنی است. آمار و ارقام بیمه نشان می دهد که پینت بال از گلف، پیاده روی سریع، تنیس، شنا و دیگر ورزش ها ایمن تر است. داوران در زمین بازی روی امنیت و قوانین بازی تاکید می نمایند .هیچ ارتباط فیزیکی در بازی منع نیست و بازیکنان از بازی و زمین بازی برای نقض و یا اجرای قوانین خارج می شوند. زمین بازی مرز معینی دارد، بازیکنی که قدم به خارج از مرز بگذارد از بازی حذف می گردد.

منبع: setare.com
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 850

به "آشنایی با بازی پینت بال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بازی پینت بال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید