آشنایی با سودالیت؛ شاهدخت آبی

به گزارش مجله پیوند، خبرنگاران/خراسان رضوی سنگ های قیمتی یکی از جاذبه های گردشگری به خصوص به عنوان سوغات هستند؛ گردشگران زیادی تمایل دارند تا سنگ های قیمتی مقصد خود را بشناسند و آن ها را خریداری نمایند؛ مشهد به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ ها صندلی ویژه ای در زمینه سنگ های قیمتی دارد.

آشنایی با سودالیت؛ شاهدخت آبی

سودالیت سنگی نیمه قیمتی است که اغلب در سنگ های آتش فشانی به صورت توده وار یافت می گردد و ماده معدنی کامل و خالص است؛ نام این سنگ بیانگر سدیمی است که درون آن وجود دارد، سودالیت به صورت مات و نیمه مات یافت می گردد.

این سنگ در رنگ های آبی تیره، خاکستری، زرد، نارنجی، بنفش یا صورتی یافت می گردد. رنگ آبی سودالیت جلای شیشه ای دارد و رگه هایی از کلسیت سفید در آن دیده می گردد. رنگ صورتی و بنفش این سنگ به هاکمانیت معروف است.

مهمترین مرکز عمده استخراج سودالیت در بنکرفت انتاریوی کانادا واقع شده است که طی بازدید اتفاقی شاهدخت انگلیس کشف شد، به همین دلیل این سنگ به پرنسس بلو یا شاهدخت آبی نیز شهرت دارد.

سنگ سودالیت همچنین در برزیل، هند، نامیبیا و آمریکا یافت می گردد. البته شکل بلور 12 وجهی این سنگ در گدازه های آتش فشانی وزویان ایتالیا دیده شده است که به دلیل ریز بودن بلور آن برای ساخت جواهر مناسب نیست.

سودالیت به دلیل رنگی که دارد با سنگ هایی از جمله آزوریت، لازولیت، دومورتیریت و لاجورد اشتباه گرفته می گردد.

عده ای معتقدند که سودالیت با چاکرای پنجم و ششم و غده تیروئید در ارتباط است و باعث تنظیم سیستم عصبی و عملکرد غدد می گردد، همچنین با متعادل کردن ترشح غدد درون ریز باعث تقویت سوخت وساز بدن می گردد، استقامت فیزیکی را بالا می برد و متابولیسم و انرژی حیاتی را تحریک می نماید.

بعضی دیگر نیز بر این باورند که سودالیت بهم ریختگی ذهن را برطرف و در هنگام مدیتیشن احساس آرامش عمیقی فراوری می نماید، همچنین این سنگ برای ایجاد نگرش مثبت در شرایط مختلف زندگی مفید است.

در بعضی از افسانه ها آمده است که سنگ سودالیت وحشت و ترس را از بین می برد، سپر امواج منفی و نیروهای شیطانی در انجام مراسم مذهبی است، برای ارتباط با فرشتگان نگهبان یا موکل و برای باز کردن چشم سوم نیز استفاده می شده است.

منبع:

mystonemeaning.com

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 360

به "آشنایی با سودالیت؛ شاهدخت آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سودالیت؛ شاهدخت آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید