آیا بندیکت کامبربچ و کریستن استوارت اولین اسکار خود را می برند؟

به گزارش مجله پیوند، بعد از جشنواره ونیز و دیگر جشنواره های معتبر مانند تلوراید و درخشش فیلم های بسیاری که در این رقابت ها حضور داشتند، نام دو فیلم و بازیگران و عواملشان بیشتر از بقیه به چشم می خورد. به نظر می رسد فیلم قدرت سگ (The Power of the Dog) به کارگردانی جین کمپیون و با حضور ستارگانی چون بندیکت کامبربچ، جسی پلمونز و کریستین دانست در کنار فیلم اسپنسر به کارگردانی پابلو لارائین و با حضور بازیگران مطرحش از جمله کریستین استوارت و تیموتی اسپال رقابت نزدیکی با هم بر سر اسکار بهترین فیلم و بهترین بازیگر داشته باشند.

آیا بندیکت کامبربچ و کریستن استوارت اولین اسکار خود را می برند؟

در این بین کریستین استوارت با بازی در نقش پرنسس دایانا و بندیکت کامبربچ در نقش یک گاوچران، بسیار درخشان ظاهر شدند و حدس هایی مبنی بر برنده شدن آن ها در رقابت های اسکار پیش رو زده می شود. سرنوشت اسکار آن ها چند ماه آینده در برابر رقابت شدیدی رقم خواهد خورد، اما یک چیز مسلم است؛ بردن جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد و زن، به ترتیب به خاطر بازی حیرت انگیز بندیکت کامبربچ در نقش گاوچران در فیلم قدرت سگ و کریستن استوارت در نقش پرنسس دایانا در فیلم اسپنسر، در بین دیگر مدعیان، احتمال بیشتری دارد.

کامبربچ در جشنواره فیلم تورنتو هم جایزه قدردانی خود را دریافت کرد و تمامی این ها می تواند راه را برای رسیدن او به اولین اسکارش هموارتر کند. کامبربچ درباره جین کمپیون کارگردان فیلم قدرت سگ گفت: او یک انسان استثنایی است و استعداد خارق العاده ای دارد، چون مملو از احساسات عمیق انسانی است، و به عنوان یک هنرمند احساساتش را برای همکاری به اشتراک می گذارد. او شما را به مکان هایی می برد که فقط می توانید در رویاهایتان ببینید. اما رفتن به یک سفر تاریک روان شناختی در نقش فیل، فقط یکی از تجربه های برجسته زندگی من بود.

کمپیون در مراسم قدردانی گفت: قدرت سگ که از رمان توماس ساویج اقتباس شده است، همان چشم انداز بزرگ فیلم پیانو را داشت؛ همان نوع کشف و سفر، و در عین حال کاوش در مردانگی. کمپیون درام خانوادگی اش را در مکان های بکر و دست نخورده نیوزیلند فیلم برداری کرد، جایی که فیل، یک گاوچران خشمگین، در مقابل برادر مهربان ترش (با بازی جسی پلمونز) می ایستد، زیرا او با یک بیوه (با بازی کرستن دانست) ازدواج می کند و در پی رشد در جامعه بورژوایی است. کمپیون عمدا رشته های داستان را با جزییات بازگو می کند و همه چیز را در قالبی خیره کننده به هم گره می زند.

منتقدان این درام با ظرافت را می پسندند و آکادمی همچنین از محاسن آن، از نویسندگی و کارگردانی کمپیون و فیلم برداری درجه یک آری وگنر گرفته تا آرشه های تسخیرگر ویولون جانی گرینوود، قدردانی خواهد کرد؛ بازیگران فیلم، کامبربچ را که در سال 2014 هم برای فیلم بازی تقلید (The Imitation Game) نامزد دریافت جایزه شده بود در آغوش خواهند گرفت و باید به خاطر درگیری های درونی اش به خاطر ظلم علیه همسر برادرش (کرستن دانست) و پسر جوانش (با بازی کودی اسمیت-مک فی) به رقابت برشود. نادیده نگیریم که همگی این بازیگران شایسته دریافت اسکار هستند.

همچنین فیلم اسپنسر اثر لارین، و نوشته استیون نایت که به خاطر فیلم چیزهای زیبای کثیف (Dirty Pretty Things) نامزد جایزه اسکار شده بود هم به عنوان فیلمی کلاستروفوبیک در یک تعطیلات کریسمس کابوس وار، توانست امتیازات زیادی برای خود کسب کند. پرنسس دایانای گرفتار شده، پرخوری می کند، وسواسی می شود و به خود آسیب می زند، زیرا دائما با دیر رسیدن به هر وعده غذایی مجبور به رویارویی با خانواده کنترلگرش است. استوارت ما را به آشفتگی عاطفی مادر جوان می کشاند، زیرا او از دو پسرش و دستیار معتمدش (با بازی سالی هاوکینز) که برای هر مناسبت لباسی به تن دیانا می کند، آرامش می خواهد.

پس از یک کار حرفه ای طولانی و داستانی از اتاق امن (Panic Room) دیوید فینچر و مجموعه پرفروش گرگ و میش (Twilight) تا فیلم های هنری تحسین شده ای مانند مامور خرید شخصی (Personal Shopper) و ابرهای سیلس ماریا (Clouds of Sils Maria) به کارگردانی اولیویه آسایاس، استوارت که هرگز نامزد جایزه اسکار نشده بود، مهارت خود را نشان داده است. اسکار بهترین بازیگر زن مال اوست. اسپنسر منتقدان، سینماگران پیشرفته و آکادمیک، کارگردان ، نویسنده، بازیگر و هنرمندان بسیاری را شاد خواهد کرد.

منبع: indiewire

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1357

به "آیا بندیکت کامبربچ و کریستن استوارت اولین اسکار خود را می برند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا بندیکت کامبربچ و کریستن استوارت اولین اسکار خود را می برند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید