اجرای طرح بومگردی خارج از بافت روستاهای مازندران تصویب شد

به گزارش مجله پیوند، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، اجرای طرح بومگردی خارج از بافت روستاهای مازندران تصویب شد.

اجرای طرح بومگردی خارج از بافت روستاهای مازندران تصویب شد

حسین ایزدی اضافه نمود: در سفر شهرستانی پنجم دی استاندار مازندران به آمل به محدودیت ها و موانع توسعه بومگردی در استان اشاره شد و با توجه به تاکید شخص اول استان مبنی بر توسعه این بخش از گردشگری دغدغه های مورد اعلام شد.

وی ادامه داد: سال 1398 در شورای برنامه ریزی استان مازندران صدور مجوز برای اجرای بومگردی در خارج از بافت روستا ممنوع اعلام شد که این موضوع باعث شده تا بعضی متقاضیان در انجام این فعالیت و راه اندازی واحدهای بومگردی با مشکل روبرو شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به تعدد متقاضیان فراوان برای اجرای بومگردی در خارج از بافت روستاهای استان گفت: در طرح تهیه شده از سوی این اداره کل سعی شده تا تمامی جوانب امر برای اینکه متقاضیان از این فرصت برای ساخت ویلاها برای خوش نشینی استفاده نکنند، لحاظ گردد.

وی گفت: از جمله این موارد لحاظ شده فاصله ساخت بنا تا شعاع تعیین شده در فاصله با بافت روستاها و نیز ساخت حداقل 10 واحد بومگردی به وسیله متقاضی در محل اجرای طرح است تا تعیین گردد فرد متقاضی واقعا مجری طرح بومگردی است و در پی سواستفاده از این مصوبه برای ساخت و ساز ویلایی نیست.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با تاکید بر اینکه تمام تلاشها برای برطرف مسائل پیش روی متقاضیان و توسعه واحدهای بومگردی است، ادامه داد: نهایی شدن اجرای این مصوبه منوط به تصویب آن در شورای برنامه ریزی استان است تا از این پس متقاضیان راه اندازی واحدهای بومگردی بتوانند به این امر بپردازند.

وی تاکید نمود: تمامی هدف و برنامه برای اجرایی شدن این مصوبه در راستای توسعه واحدها بومگردی با لحاظ کردن ملاحظات حفظ زمینهای کشاورزی است تا به این بخش از اقتصاد استان مازندران خدشه ای وارد نگردد.

منبع: همگردی
انتشار: 10 دی 1402 بروزرسانی: 10 دی 1402 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1756

به "اجرای طرح بومگردی خارج از بافت روستاهای مازندران تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح بومگردی خارج از بافت روستاهای مازندران تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید