ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی در کلینیک های دیابت خراسان جنوبی

به گزارش مجله پیوند، خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی در کلینیک های دیابت خراسان جنوبی به بیماران قند خون ارائه می گردد.

ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی در کلینیک های دیابت خراسان جنوبی

اسماعیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در سال های اخیر، افزایش شیوع بیماری دیابت در دنیا، این بیماری را به بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل نموده است.

وی در مورد فعالیت کلینیک های دیابت در بیمارستان های استان گفت:از سال 80 واحدی تحت عنوان واحد دیابت در بیمارستان شهید دکتر چمران فردوس راه اندازی شد که پزشک آموزش دیده دیابت در آن فعالیت داشت.

اسماعیلی اضافه نمود: برنامه کشوری پیشگیری و کنترل دیابت نوع 2 منطقه ها در بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند به صورت کلینیک مراقبت های تخصصی و فوق تخصصی اجرایی شد و به تدریج کلیه بیمارستان های تابعه دانشگاه دارای کلینیک های دیابت شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در کلینیک دیابت بیمارستان ولیعصر (عج)، 2 هزار و 252 پرونده دیابتی ثبت شده است اضافه نمود:در همه بیمارستان های تابعه دانشگاه نیز 6 هزار و 652 پرونده بیمار دیابتی نوع 1 و 2 و نوع 2 که انسولین مصرف می کنند ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیماران دیابتی با کد ملی در سامانه ثبت نام می شوند گفت: اگر بیمار دیابتی به کلینیک دیابت شهرستان یا استان دیگری مراجعه کند، پزشک قابلیت دسترسی به پرونده بیمار دارد.

اسماعیلی اضافه نمود:در کلینیک دیابت بیمارستان ولیعصر (عج)، تخصص های داخلی، چشم، قلب و فوق تخصص غدد همکاری دارند که در صورت احتیاج بیمار جهت پیگیری درمان به فوق تخصص نفرولوژی و سایر فوق تخصص ها نیز ارجاع داده می گردد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان نمود : این بیماران باید هر سه ماه یک نوبت به کلینیک تخصصی دیابت جهت پیگیری درمان مراجعه کنند و مسئول کلینیک موظف است ارجاع بیمار به متخصص چشم یا ویزیت سایر پزشکان متخصص را هماهنگ کند.

وی با بیان اینکه ویزیت چشم پزشکی در روز های سه شنبه هر هفته با هماهنگی پرستار دیابت انجام می گردد گفت: مشاوره تغذیه با ارجاع از متخصص داخلی در روز های دوشنبه و چهارشنبه صورت می پذیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از فعال شدن خدمات دندانپزشکی در این کلینیک اطلاع داد و گفت: خدمات دندانپزشکی نیز در روز های دوشنبه و سه شنبه با ارجاع بیماران دیابت انجام می گردد.

اسماعیلی گفت: کلینیک تخصصی دیابت بیمارستان ولیعصر (عج) درتمام روز های غیرتعطیل هفته در دو نوبت صبح و عصر (روز های پنجشنبه فقط نوبت صبح فعال است) فعالیت دارد که در نوبت صبح بیماران از ساعت 7:30 تا 14:15 و در نوبت عصر از ساعت 16 تا 19 پذیرش می شوند.

به منظور آگاهی عمومی مردم درباره دیابت و تاکید براینکه مراقبت دیابت چه نقش بسیار تاثیرگذاری بر عوارض این بیماری دارد، 21 تا 27 آبان 1401 به نام هفته ملی دیابت نامگذاراری شده است و 23 آبان مصادف با 14 نوامبر روز دنیای دیابت است که شعار این هفته در سال 1401 با عنوان با آموزش دیابت از آینده خود محافظت کنیم تعریف شده است.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 25 آبان 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1618

به "ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی در کلینیک های دیابت خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی در کلینیک های دیابت خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید