اوپو عینک هوشمند Air Glass را معرفی کرد

به گزارش مجله پیوند، اوپو در رویداد INNO Day در کنار چیپ پردازش تصویر، از عینک هوشمند موسوم به Air Glass هم رونمایی کرد. البته طبق اعلام شرکت اوپو، این یک گجت واقعیت افزوده نیست و بلکه یک دستگاه واقعیت کمکی محسوب می گردد. به زبان ساده، این گجت به جای نمایش تصاویر سه بعدی واقعیت افزوده، محتوا و اطلاعات مختلف را به صورت دو بعدی نمایش می دهد و از این نظر مشابه عینک هوشمند گوگل گلس است.

اوپو عینک هوشمند Air Glass را معرفی کرد

این گجت از دو بخش فریم و لنز تشکیل شده که چیپست اسنپدراگون Wear 4100 در فریم آن تعبیه شده است. لنز این عینک مبتنی بر تکنولوژی micro-LED است و به همین دلیل با وجود میزان کوچکی که دارد، روشنایی بسیار بالایی را ارائه می نماید. اوپو اعلام نموده وزن این عینک فقط 30 گرم است و باتری این عینک در صورت کارکرد مداوم 3 ساعت دوام می آورد و در صورت روشن بودن و استفاده نکردن، دوام باتری آن به 40 ساعت هم می رسد.

به طور میانگین، حداکثر روشنایی این نمایشگر به 1400 نیت می رسد و به همین دلیل کاربران در شرایط نوری متفاوت مسئله ای با رویت اطلاعات به نمایش درآمده نخواهند داشت. به وسیله انجام کارهایی مانند لمس، صدا، حرکت دست (در صورت استفاده از اوپو واچ 2) و حرکت سر می توانید این عینک را کنترل کنید. همانطور که در تصاویر و ویدیوها می توانید ببینید، این گجت فقط یک لنز دارد و باید به یک فریم عینک وصل به صورت مغناطیسی وصل گردد که این فریم هم همراه با این گجت هوشمند در اختیار کاربر قرار می گیرد.

عینک هوشمند Air Glass می تواند اپلیکیشن های مربوط به تندرستی، مسیریابی، آب وهوا و دیگر چیزهای این چنینی را اجرا کند. بعلاوه مثلا برای سخنرانی کردن، می توانید متن سخنرانی را با استفاده از این عینک مشاهده بخوانید. از طرف دیگر باید به قابلیت ترجمه هم زمان بین دو کاربر Air Glass اشاره کنیم. در ابتدای عرضه، کاربران می توانند از ترجمه دو طرفه چینی و انگلیسی بهره مند شوند. اوپو اعلام نموده که در آینده نزدیک قابلیت ترجمه چینی به ژاپنی و کره ای هم فعال خواهد شد.

این گجت مجذوب کننده در سه ماهه نخست 2022 راهی بازار خواهد شد و قیمت آن هنوز اعلام نشده است. برای بهره گیری از این عینک باید از اپلیکیشن مخصوص بهره ببرید که در اوپو واچ 2 و تمام گوشی های اوپو مبتنی بر رابط کاربری ColorOS 11 و نسخه های جدیدتر واقع شده است.

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1403

به "اوپو عینک هوشمند Air Glass را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوپو عینک هوشمند Air Glass را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید