بازسازی گردشگری ایران زودتر از پیش بینی ها رخ داد

به گزارش مجله پیوند، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: یکی از خصوصیات صنعت گردشگری این است که خیلی زود بازسازی و ترمیم می گردد، خوشبختانه این مهم در ایران زودتر از پیش بینی ها رخ داد و با شروع سفرهای داخلی، شاهد رونق مجدد صنعت گردشگری در ایران هستیم.

بازسازی گردشگری ایران زودتر از پیش بینی ها رخ داد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دکتر علی اصغر مونسان سه شنبه 3 تیر 99 در گفت وگو با برنامه صبحگاهی رادیو جوان با اشاره به تأثیر کرونا بر صنعت توریستی، توضیح داد: با شیوع کرونا یکی از بخش هایی که در جهان آسیب دید، توریستی است که در کشور ما نیز این اتفاق روی داد. در روزهای پایانی سال و شروع سال نو، به دلیل شیوع ویروس کرونا، سفرها متوقف شد و صنعت توریستی نیز دچار آسیب شد.

رعیات دقیق پروتکل های بهداشتی در اماکن اقامتی

او اضافه نمود: با این حال با برنامه ریزی هایی که انجام شد زودتر از پیش بینی ها، این صنعت در داخل کشور بازسازی خود را شروع کرد و با یاری ها و حمایت های رئیسجمهوری و نیز مجوزهای لازم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، شاهد شروع سفرهای داخلی بودیم که توانست بخشی از آسیب های این صنعت در تعطیلات نوروز را جبران کند.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی گفت: تنها در دو تعطیلی خرداد، شاهد ثبت چهار میلیون نفر شب اقامت در کشور بودیم. آنچه اهمیت دارد این است که سفر با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام گردد، در همین زمینه دستورالعمل های بسیار خوبی برای اماکن اقامتی ابلاغ شده و این اماکن کاملاً ایمن هستند و تمام پروتکل های بهداشتی در آن ها رعایت می گردد.

او اضافه نمود: آنچه که در تشدید ابتلای به کرونا تأثیرگذار است، اجتماعات است. بیشتر گلایه وزارت بهداشت نیز از اجتماعات است. در حالی که اگر در سفر تمام پروتکل های بهداشتی رعایت گردد و از حضور در اجتماعات خودداری گردد، مسئله ای پیش نخواهد آمد، ضمن این که تمام اماکن اقامتی ما پروتکل های بهداشتی را به طور دقیق و کامل رعایت می نمایند و تحت نظارت هستند.

ورود 8 میلیون توریست خارجی در 10 ماهه سال 98

دکتر مونسان عنوان نمود: سال گذشته تا قبل از شیوع کرونا، هشت میلیون توریست خارجی وارد کشور شدند که نسبت به سال قبل رشد داشته است، اکنون توریستی داخلی در کشور با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی شروع شده است، از مردادماه با برنامه ریزی هایی که اجرا شده، مجدداً شاهد حضور توریستان خارجی به کشور خواهیم بود.

او در ادامه به سال جهش فراوری و نقش این وزارتخانه در رابطه با شعار سال اشاره نمود و اضافه نمود: دو بخش توریستی و نیز صنایع دستی در این وزارتخانه در ایجاد اشتغال تأثیرگذار هستند، چرا که با عددهای کوچک سرمایه گذاری می توان در این حوزه ها شغل ایجاد کرد. به طور حتم با تقویت سفرها و افزایش ورود توریستان خارجی شاهد افزایش فروش صنایع دستی نیز خواهیم بود.

استقبال جوانان از محصولات توریستی جدید در ایران

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی همچنین درباره ترکیب سنی توریستان ورودی به کشور و حضور توریستان خارجی مسن نیز گفت: بخش قابل توجهی از توریستان در بیشتر کشورهای جهان را بازنشسته ها تشکیل می دهند که فرصت بیشتری برای سفر دارند در ایران نیز با توجه به این که تمرکز ما روی توریستی فرهنگی و تاریخی است شاهد حضور توریستان بازنشسته هستیم؛ با این حال با تغییر در محصولات توریستی مانند بوتیک هتل ها، اکوتوریسم و ... شاهد تغییر در ترکیب سنی توریستان ورودی به کشور هستیم و محصولات جدید توریستی در ایران مورد توجه توریستان جوان نیز قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 457

به "بازسازی گردشگری ایران زودتر از پیش بینی ها رخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی گردشگری ایران زودتر از پیش بینی ها رخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید