با این پوستر ها به بچه ها محافظت از خود را یاد بدهید

به گزارش مجله پیوند، خبرنگاران: با شیوع ویروس کرونا، میلیون ها کودک در سرتاسر دنیا همراه با خانواده هایشان در خانه مانده اند و به مدرسه نمی فرایند. مثل بزرگسالان، برای بچه ها هم این شرایط استثنایی است و بسته به سنشان ممکن است درک این موقعیت برایشان سخت باشد.

با این پوستر ها به بچه ها محافظت از خود را یاد بدهید

صندوق بچه ها سازمان ملل - یونیسف - با انتشار گزارشی، رهنمود هایی را در خصوص نحوه مطلع سازی بچه ها پیرامون شیوع ویروس کرونا و شرایط ناشی از آن منتشر نموده است. یونیسف برای ایجاد اطمینان بیشتر در بچه ها، چند رهنمود را در گزارش خود ذکر نموده است.

این نقاشی ها اثری از هنرمند اهل کاتالونیا راجر زانی است که در اینستاگرام با شناسه @rogerzanni قابل جست و جوست.

1: سئوالات تعیین کنیم و به سئوالات بچه ها پاسخ دهیم

از بچه ها خود بخواهید در خصوص این بیماری اظهار نظر نمایند، دریابید که چه اطلاعاتی دارند و چه اطلاعاتی می خواهند. برای بچه ها خیلی کوچک که فقط در خصوص این بیماری چیز هایی شنیده اند، شاید لازم باشد که موضوع را خودتان مطرح کنید و بدون ترساندن آنها، بخواهید به توصیه های بهداشتی عمل نمایند. با قصه گفتن یا فعالیت هایی که می تواند باعث اظهار نظر بچه ها گردد، برای آن ها محیطی امن و قابل اطمینان ایجاد کنید

مهمتر از همه اینکه نگرانی آن ها را دست کم نگیرید بلکه بگویید که ترس از ابتلای به این بیماری طبیعی است، اما نباید ترس بیجا داشت.

2: رو راست باشید و واقعیت را به شیوه ای محبت آمیز شرح دهید

بچه ها حق دارند از واقعیات دنیا پیرامون خود مطلع شوند، اما وظیفه بزرگسالان این است که در برابر تنش و فشار روانی از بچه ها حفاظت نمایند. اگر جواب سئوالات آن ها را نمی دانید، به حدس و گمان متوسل نشوید بلکه از این فرصت برای آنالیز و یادگیری بهره ببرید. وبسایت نهاد هایی مانند یونیسف و سازمان بهداشت اطلاعات صحیح را در اختیار مراجعان قرار می دهند.

3: به بچه ها نحوه حفاظت از خود و دوستانشان را بیاموزید

یکی از بهترین راه های مراقبت از بچه ها در برابر ویروس کرونا و سایر بیماری های واگیر دارد تشویق آن ها به رعایت نظافت و شستن دست هاست. لازم نیست برای این منظور تبادل نظریی ترسناک با آن ها داشته باشید بلکه می توانید این کار را به نوعی تفریح تبدیل کنید. به آن ها بیاموزید که از افرادی که دارای نشانگان ابتلای به این بیماری هستند دوری جویند و اگر عوارضی مثل تب، سرفه و تنگی نفس دارند شما را مطلع نمایند.

4: به بچه ها اطمینان خاطر بدهید

وقتی بچه ها تصاویر ناراحت نماینده را بر صفحه تلویزیون می بینند گاه تصور می نمایند که گرداگرد ما را بحران فرا گرفته و خودشان در معرض خطری قریب الوقوع هستند. با ایجاد امکانات بازی و سرگرمی برای بچه ها، فشار روحی آنان را کاهش دهید. روال عادی زندگی را حتی المقدور دنبال کنید و به خصوص قبل از اینکه بخوابند، شرایط روحی مناسبی را برایشان فراهم آورید.

اگر با شیوع گسترده بیماری در محله خود روبرو هستید، به بچه ها بگویید که احتمال ابتلای آنان زیاد نیست و تاکید کنید که کسانی که این بیماری را می گیرند همواره خیلی مریض نمی شوند بلکه بسیاری از آنان عوارض امراض عادی را دارند.

اگر کودک شما به ویروس مبتلا شد، شرح بدهید که ماندن در خانه یا بیمارستان برای خودشان و دوستانشان بهتر است. به بچه ها اطمینان دهید که دنبال کردن دستور های بهداشتی باعث کاهش خطر ابتلای به بیماری می گردد.

5: در خصوص سرزنش نژادی و قومی هشیار باشید

شیوع ویروس کرونا با گزارش هایی از تبعیض نژادی در بسیاری از نقاط دنیا همراه بوده است؛ بنابراین ضروری است مراقبت کنید که بچه ها شما عامل تبعیض نمی شوند و خودشان هم در معرض تبعیض و زورگویی قرار نمی گیرند.

شرح بدهید که شیوع و ابتلای به ویروس کرونا به شکل و شمایل ظاهری افراد بستگی ندارد، زورگویی همواره بد است و بهترین شیوه، محبت به همگان است.

6: از دیگران یاری بگیرید

مهم است که بچه ها بدانند که می توانند به هم یاری نمایند. با آن ها از خدمات کارکنان بخش بهداشت و درمان و کسانی که در صدد مقابله با این بیماری هستند بگویید. مطلعی از اینکه افرادی مهربان در صدد یافتن راه خلاصی از این بیماری و یاری به مردم هستند باعث آرامش بچه ها می گردد.

7: مراقب خودتان باشید

برای مراقبت از کودکتان، باید مراقب خود باشید. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و با ارتباط با همسایگان و دوستان و آشنایان از شیوه های ارتباطی امن، فضایی امن و محبت آمیز را فراهم آورید.

8: تبادل نظرهایتان را با دقت تمام کنید

یونیسف در گزارش خود همچنین توصیه می نماید که نباید بچه ها را در شرایط روانی پرتنش قرار داد. بعد از هر تبادل نظریی در باره کرونا، به حالت صدا، حرکات بدنی و تنفس آن ها توجه کنید که آیا نشانه نگرانی و اضطراب را بروز می دهند یا نه. به بچه هاتان یادآوری کنید که هروقت بخواهند می توانند در خصوص هر موضوع دشواری با شما تبادل نظر نمایند.

منبع: bbc

منبع: برترین ها
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 523

به "با این پوستر ها به بچه ها محافظت از خود را یاد بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این پوستر ها به بچه ها محافظت از خود را یاد بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید