بیست و پنجمین کتابخانه روستایی استان سمنان در دیزج شاهرود افتتاح می شود

به گزارش مجله پیوند، محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در سمنان، با اشاره به اهمیت ترویج کتابخوانی در روستاها گفت: ساخت کتابخانه در مناطق محروم و روستاها در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق کمتر برخوردار صورت می گیرد و اهالی روستا می توانند از کتابخانه روستا به عنوان یک پاتوق فرهنگی بهره مند شوند.

بیست و پنجمین کتابخانه روستایی استان سمنان در دیزج شاهرود افتتاح می شود

وی افزود: استان سمنان دارای بیست و چهار باب کتابخانه روستایی است و به زودی بیست و پنجمین کتابخانه در روستای دیزج شهرستان شاهرود افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: برای ساخت و راه اندازی کتابخانه های روستایی نیازمند همکاری و مساعدت خیرین کتابخانه ساز هستیم و تلاش خواهیم کرد زمینه های حضور آنها را در جهت کتابخانه سازی در روستاها و مناطق محروم فراهم کنیم.

طاهریان ادامه داد: با توجه به نیاز مردم روستای دیزج و با پیگیری های اجرا شده و همکاری شورای اسلامی و دهیاری این روستا، فضایی با زیربنای 135 مترمربع جهت ایجاد کتابخانه در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان قرار گرفته و پس از اخذ مجوزهای لازم و دریافت کد کتابخانه، سهمیه کتاب و منابع آن از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به کتابخانه عمومی تبدیل خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان ادامه داد: این کتابخانه زمینه ساز رشد جوانان روستایی و بهره مندی آنها از کتاب و امکانات مطالعاتی در این روستا خواهد شد و تلاش می کنیم نسل جوان و نوجوان بیش از پیش با کتاب مأنوس شوند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1087

به "بیست و پنجمین کتابخانه روستایی استان سمنان در دیزج شاهرود افتتاح می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیست و پنجمین کتابخانه روستایی استان سمنان در دیزج شاهرود افتتاح می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید