جاذبه های گردشگری عمان

به گزارش مجله پیوند، عمان به عنوان یکی از زیباترین و موثرترین کشور هایی که در کناره شبه جزیره عربستان قرار گرفته است، هر ساله میزبان تعداد بسیار زیادی از توریست از اقسام نقاط مختلف دنیا است. در کشور عمان جاذبه های توریستی و طبیعی زیادی وجود دارد که در این مقاله از خبرنگاران به معرفی و آنالیز جاذبه های توریستی عمان خواهیم پرداخت.

جاذبه های گردشگری عمان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

این کشور از استان ها و شهر های متعددی تهیه و تشکیل شده است که از میان تمامی شهر ها و استان های این کشور می توان به مسقط به عنوان موثرترین و پر جاذبه ترین شهر عمان اشاره کرد. البته مسقط به عنوان پایتخت عمان نیز در نظر گرفته شده است. اگر علاقه بسیار زیادی به تماشای مناظر و چشم انداز های صحرایی، رشته کوه های با عظمت و تماشایی، قلعه های تاریخی و سواحل گرم دارید، عمان بهترین مقصد برای شما است.

در ادامه به معرفی 7 جاذبه دیدنی و دنیاگردی عمان خواهیم پرداخت که عملا آنالیز آن ها در کنار جاذبه های طبیعی و تاریخی می تواند جذابیت های این شهر را افزایش دهد.

معرفی و آنالیز جاذبه های دنیاگردی عمان

عمان با برخورداری از مساحتی بیش از 310 کیلومتر مربع و به پایتختی شهر مسقط به عنوان یکی از برترین و مناسب ترین کشور های حاشیه شبه جزیره عربستان دارای جاذبه های دنیاگردی و طبیعی بسیار خیره نماینده ای است. از این رو ما در این قسمت از بلاگ خبرنگاران و در ادامه به آنالیز جاذبه های دنیاگردی عمان خواهیم پرداخت تا در صورت سفر به این کشور بتوانید از جاذبه های دیدنی آن دیدن کنید.

1- مسفاه العبریین (Misfat al Abriyeen)

روز به روز شهر های عظیم و پرجمعیت عمان در حال پیشرفت و صنعتی تر شدن هستند و رنگ و بوی شهر های سنتی این کشور در حال نابودی است، با این حال یکی از شهر های سنتی و قدیمی عمان که هنوز هم بافت سنتی و قدیمی خود ار حفظ نموده است، شهر مسفاه العبریین است.

وجود ساختمان های سنگی بسیار زیبا و سنتی در این روستای کوهستانی منظره ای بسیار زیبا و منحصر به فرد در شبه جزیره عربستان پدید آورده است، منظره ای که عموما در مناطق کوهستانی ایتالیا می توانیم شاهد حضور و پیدایش آن باشیم.

شما می توانید در میان ساختمان ها به راحتی قدم بزنید و از جهت کوهستانی شکلی که برای ساختمان ها در نظر گرفته شده است خودتان را به تمامی نقاط شهر برسانید تا از تماشای زیبایی های درختان و مناطق سرسبزی که در این شهر وجود دارد، به وجد بیایید.

2-جزیره مصیره (Masirah Island)

در جنوب شرقی عمان و درست در کنار سواحل بسیار زیبا و دیدنی عمان، جزیره ای به نام مصیره وجود دارد که مرکزی غنی از طبیعت، جاذبه های تاریخی، حیات وحش، آفتاب و… را در دل خود جای داده است. جزیره مصیره از دیگر جاذبه های دنیاگردی عمان به حساب می آید که هر ساله میزبان تعداد بسیار زیادی از دنیاگرد از اقسام نقاط مختلف دنیا است.

این جزیره از آن جهت که به عنوان مقر پایگاه هوایی کشور عمان در نظر گرفته می شود، جمعیت بسیار زیادی در آن زندگی نمی کند و شما به راحتی می توانید با سفر به این منطقه و دوری از هیاهو و شلوغی، آرامش بسیار مناسبی را کسب کنید.

3-بهلاء (Bahla)

در منطقه شمالی کشور عمان، شهری به نام واحه بهلاء وجود دارد که یکی از مکان های عجیب و بسیار زیبای این کشور است. این شهر در واقع در دل کویر قرار گرفته است و در سال های پیشین از آن به عنوان یک توقفگاه برای دنیاگردان مورد استفاده قرار می گرفت.

این شهر در 40 کیلومتری شهر نزوی قرار گرفته است و به این جهت که در آن قلعه های بسیار تاریخی و زیبایی قرار گرفته است، از آن به عنوان یکی از مقصد های مهم دنیاگردی در عمان یاد می شود. جالب است بدانید قدمت قلعه تاریخی بهلاء به قرن 13 میلادی باز می شود.

4- شهر صلاله (Salalah)

یکی دیگر از شهر های مهم و پرجمعیت عمان پس از مسقط، شهر صلاله است که در جنوب کشور عمان قرار گرفته است. شما با بازدید از این شهر می توانید به زیبایی های کاخ قابوس و همچنین معماری خیره نماینده آن پی ببرید! در کنار این موارد می توانید به البلد مراجعه کنید تا مناظر تاریخی و بسیار زیبای این شهر، شکوه و عظمت گذشته را به رخ شما بکشد.

از مهم ترین سوغاتی های شهر صلاله می توان به کندر اشاره کرد که در تمامی بازار های سنتی این شهر می توانید شاهد فروش آن باشید. همچنین به دلیل آب و هوای مناسبی که در ماه های ژوئن تا آگوست از سوی اقیانوس هند به این شهر وارد می شود، می توان شاهد شهری ساحلی با زیبایی های طبیعی در آن بود.

5-کوه سبز یا جبل اخضر (Jebel Akhdar)

در زبان عربی جبل اخضر به معنای کوهستان سبز است که به زیبا ترین حالت ممکن در رشته کوه های عظیم حجر قرار گرفته است، این کوه یکی از جاذبه های دنیاگردی عمان می باشد که دنیاگردان زیادی همیشه برای تماشای مناظر بسیار زیبای جبل اخضر به این منطقه سفر می نمایند.

شاید تصور کنید که اگر بر روی این کوه قرار بگرید، طبیعت و سرسبزی های آن روح شما را صیقل خواهد داد! اما اینگونه نیست، کوه جبل اخضر کوهستانی مملو از سنگ آهک است. با این که در اطراف این کوه هیچ نوع جنگل سرسبزی وجود ندارد اما به دلیلی قرار گیری در ارتفاع بسیار بالایی می توان شاهد آب و هوای معتدل و مناسبی در این منطقه بود.

امروزه این منطقه در کشور عمان به خوبی در حال محافظت است و تنها دنیاگردان می توانند از جهت هایی که برای آن ها تداعی شده است، بر روی این کوه قدم بزنند و از جذابیت های ظاهری آن لذت ببرند.

6- راس الجنز (Ras al Jinz)

یکی دیگر از جاذبه های دنیاگردی عمان که از آن به عنوان منطقه حفاظت نماینده لاک پشت های اقیانوس هند یاد می شود، می توان به راس الجن اشاره داشت. در این ناحیه به صورت منحصر به فرد به حفظ و افزایش نسل لاک پشت های اقیانوس هند یاری قابل توجه ای می شود.

البته اگر شما علاقه بسیار زیادی به تماشای لاک پشت های اقیانوس هند دارید می توانید در طول فصل تابستان و یا ماه های می و اکتبر به این منطقه زیبا سفر کنید تا علاوه بر تماشای لانه های لاک پشت های اقیانوسی، به تماشای لک پشت هایی بپردازید که تازه سر از تخم درآورده و به اقیانوس حرکت می نمایند.

7- شبه جزیره مسَندَم (Musandam Fjords)

یکی دیگر از استان های بسیار زیبا و تماشایی عمان، استان شبه جزیره مسَندَم است که در آن می توانید شاهد دهکده های کوهستانی و جوامع ساحلی کوچک باشید. شما با مراجعه به این استان می توانید در برنامه های کاوشی و همچنین قایق سواری شرکت کنید. یکی از بهترین تفریحاتی که در این جزیره وجود دارد، تماشای دلفین ها است.

جمع بندی مقاله معرفی و آنالیز جاذبه های دنیاگردی عمان

در برنامه سفر خود به عمان به هیچ عنوان 7 جاذبه دنیاگردی این کشور را از دست ندهید، جاذبه های دنیاگردی این کشور با برخورداری از سنتی دیرینه و در آمیخته با جاذبه های طبیعی می تواند تجربه خوب و مفرحی را از سفر به کشور عمان برای شما به یادگار بگذارد.

جاذبه های دنیاگردیعمان

منبع: الی گشت
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 696

به "جاذبه های گردشگری عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید